[Guitar Hero II] High Score Contest

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door KeaveXL, 5 apr 2007.

  1. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Inmiddels is Guitar Hero II ook op de Xbox 360 verkrijgbaar. Z3R0-P4R4DOX en ik vonden het dan ook tijd voor een 'High Score Contest' onder de xbw'ers.

    We zullen iedere week drie nummers selecteren die meedoen aan deze contest. Ieder nummer met een eigen moeilijkheidsgraad (M/H/Ex).

    Van de geselecteerde nummers houden we dan een top 5 bij. Wanneer er aan het einde van de week een winnaar is plaatsen wij deze in een lijst waarin alle nummers die tot dan gespeeld zijn vermeld staan.

    [​IMG]

    Start datum: 22/04/07
    Eind datum : TBA

    EASY - Psychobilly freakout
    MEDIUM - The Trooper
    HARD - Carry on wayward son
    EXPERT - Sweet child o'mine

    [​IMG]
    KeaveXL
    Z3R0-P4R4DOX
    Smokey
    Fardo
    xerofox
    BlueEyedNigga
    LangeJan
    splatman
    Joene90
    Buckket
    s0kkie
    reborn
    Slurpgeit
    Emo-Kid

    [​IMG]
    Hieronder vinden jullie wat tips en tricks zodat jullie nog sneller echte gitaar helden kunnen worden \o/

    Game almighty Guitar Hero Strategy Guide

    [​IMG]
    Voor de deelname moet je in het bezit zijn van een Xbox L!ve verbinding, zodat wij de scores kunnen controleren. Als iemand nog op of aanmerkingen heeft voor de opzet dan horen wij ze graag van jullie. Voor de eerste paar dagen hebben wij nog geen nummers gekozen, plaats jouw favoriete nummer in dit topic en begin alvast met oefenen. Voor het aanmaken van dit topic hebben wij toestemming gekregen van Conquistador.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2007
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als iedereen zichzelf eerst gewoon op z'n gemakkie met de game bekend gaat maken, lijkt me dit erg leuk worden :) Om nummers vrij te spelen moet je sowieso eerst in de Career Mode aan de slag. Tip : begin meteen op Medium, op die manier kun je jezelf zo snel mogelijk bekend maken met het spelen met 4 vingers. De overstap van Medium naar Hard is erg lastig als je dit nog niet goed onder de knie hebt. Ik zal voor het gemak even de verschillen per moeilijkheidsgraad aangeven :

    Easy : Minst aantal hoorbare klanken is in noten/akkoorden te spelen, 3 van de 5 fret butons worden gebruikt, tempo waarin noten/akkoorden op het scherm aan je voorbij komen ligt laag (= meer bedenktijd)
    Medium : Meer hoorbare klanken in noten/akkoorden toegevoegd, de 4e fret button wordt nu ook gebruikt, tempo van noten/akkoorden op het scherm is hetzelfde als op Easy
    Hard : Aantal hoorbare klanken wat in noten/akkoorden gespeeld moet worden ligt aanzienlijk hoger, de 5e en laatste fret button wordt nu ook gebruikt, tempo van noten/akkoorden op het scherm is hoger (= minder bedenktijd)
    Expert : Vrijwel alle hoorbare klanken zijn in het nummer in noten/akkoorden verdeeld, meer gebruik van de 5e fret button, tempo van noten/akkoorden op het scherm is hetzelfde als op Hard, dit is gekkenwerk (8))

    Voor de echte die-hards is er middels een cheat ook de zogenaamde Hyper-Speed Mode te gebruiken. Druk in het hoofdmenu achereenvolgens op : Blue, Orange, Yellow, Orange, Blue, Orange, Yellow Yellow (ofwel : BOYOBOYY), om de noten/akkoorden nog eens 2x zo snel als normaal gesproken op de betreffende moeilijkheidsgraad aan je voorbij te laten komen voor een minimale bedenktijd ! Het ritme, de moeilijkheidsgraad die je kiest en daarmee ook het aantal te spelen noten/akkoorden blijft uiteraard hetzelfde, je hebt alleen minder tijd om te zien welke fret je moet aanslaan.

    Nog even een laatste opmerking : dit topic is niet bedoeld voor het stellen van vragen en geven van tips e.d. ! Daarvoor kun je terecht in het Centrale GHII Topic :)
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2007
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Guys ik wilde even zeggen dat ik dit een ontzettend goed idee vind!
    Erg leuk bedacht.
    Ik doe zeker mee,krijg de game vanmiddag als het goed is.

    en is het mischien niet handig om een lijstje te maken met namen.
    Zodat je weet wie er meedoet?
    En wanneer worden de 3 nummers vrijgegeven? (zondag ofzo?)

    Graag zou ik voor medium het nummer "psychobilly freakout" willen doen (liefs op hyper speed voor ) Dit omdat het een nummer is wat lekker veel uitdaging geeft!

    Erg leuk initiatief guys :thumbs:


    mvg, smoke
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Verplaatst naar Live gaming, omdat je een live verbinding nodig hebt ;) ... als ik hem heb speel ik zeker mee :)
     
  5. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Ik doe ook mee zodra ik hem in mijn bezit heb, leuk idee trouwens.
    En ik stel voor om de hyperspeed NIET te gebruiken want minder denktijd is voor de gevorderde alleen maar makkelijker......ikzelf vind het makkelijker om met hyperspeed te spelen dan zonder maar aangezien je het niet kan checken maakt het niet uit of hyperspeed aan of uit staat.

    Ik moet wel zeggen dat ik op medium en hard bijna alles 100% haal (op medium alles gouden sterren).
    Wees gewaarschuwd (of ik zuig heel hard, dat kan ook) :p

    Ik kies voor het moeilijkste nummer naast Psychobilly freakout "Six", te vinden in de bonustracks :D
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  6. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal vandaag de starpost gaan updaten met de voorlopige deelnemers. En overleggen met Z3R0-P4R4DOX wanneer we de nummers gaan plaatsen.

    Ik weet niet precies hoe het werkt met hyperspeed mode... Als het de scores beinvloed zullen ze waarnschijnlijk niet op de online score boards gezet worden, wat betekend dat je niet mee kan doen.

    Ik ga het spel zo ophalen en vanmiddag even kijken hoe die scoreboards in elkaar zitten.
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hyper-Speed heeft geen enkele invloed op je score, het is dan ook niet te controleren of iemand het wel of niet gebruikt. Tenzij je automatisch niet aan de leaderboards deelneemt als het spel detecteert dat je de cheat enabled, maar dat weet ik niet. En nogmaals, ik zou dat krom vinden want gameplaymatig veranderd er niks. Vooralsnog je eigen keuze dus of je het wilt gebruiken of niet :)
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  8. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Vooralsnog wil ik even zeggen dat de yoboyobo code in het hoofdmenu niet schijnt te werken in de 360 versie:confused:
    Wellicht is het wel ander te doen d.m.v een andere code maybe?
    Ik dacht ik laat het even weten.

    Smokey
     
  9. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook meedoen! Vind het super! Ik heb hem besteld bij xboxhome een aantal weken geleden maar nog steeds niks binnen. Ik speel hem nu de hele tijd bij een vriend en ben al zijn high scores aan het verbreken haha :9

    Zodra ik de mijne heb kan ik echt beginnen met oefenen!
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk, kwam er vanmiddag ook achter. Anyways, ik heb de juiste code opgezocht en ik ga nu direct de post aanpassen :)
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik doe mee! Ga het spel vandaag halen (no matter what it costs 8)) en hard oefenen :D

    Z3R0 jij mag alleen mee doen op ultra insane hyperspeed, anders is het niet eerlijk 8) ps2 ervaring, tssss ;)
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo te zien maken de leaderboards geen onderscheid tussen moeilijkheidsgraden, je hebt gewoon een score bij een bepaald nummer....en dat bepaalt je rang op de leaderboards. Zal wel aan mij liggen, maar ik vind het krom.
     
  13. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Je ziet achter de score eem e/m/h/x staan :)
     
  14. SmartieZ

    SmartieZ Guest

    Even kijken wanneer mijn package binnenkomt, dan doe ik ook wel mee
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ KeaveXL : Ah oke, overheen gekeken dus :)
     
  16. splatman

    splatman Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    ik doe ook mee
     
  17. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik doe mee :)
     
  18. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe mitt

    edit: Met Jordan-Buckethead
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2007
  19. MrMike

    MrMike Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe ook mee :D
     
  20. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Zullen we misschien beginnen met een makkelijker niveao in de eerste ronde? Medium ofzo. Zoadat ook degene die nog nooit dit spel gespeeld hebben een eerlijke kans hebben.
     

Deel Deze Pagina