1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

X360/TV/etc capturing

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door TweaK, 19 apr 2007.

  1. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst kwam ik op het idee wat filmpjes te nemen van bepaalde dingen die o.a. op TV waren e.d., maar toen kwam het probleem naar boven.. Ik zou helemaal niet weten hoe! Een optie is natuurlijk altijd direct de camera op je TV richten maar dat is natuurlijk lang niet altijd even mooi, dus een iets betere manier zou zijn met een video capturing kaart e.d...

    Maar ik weet echt niet wat voor hardware ik allemaal moet hebben om, say, een stukje op te nemen van als ik bijv 360 speel (dus dat alleen het beeld worden opgenomen via kabels e.d.). Wat voor software/hardware heb ik nodig? Wie kan mij een zetje in de goeie richting geven? Dank _O_
     
  2. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Simpel: kijk welke mogelijke kabels je aan je 360 kan hangen om output te geven (component, composite, VGA of HDMI). Kijk dan welke mogelijkheden je hebt om dit door te lussen naar je PC (dus de output van je 360 moet input kunnen zijn op je PC).

    Daarna zou kunnen bedenken om dat nog eens te loopbacken wederom als output (van je PC naar je TV) en ergens in het midden hang je dus je capture-software.

    Ik vermoed dat Composite het makkelijkst is; veel oudere VGA-kaarten hebben ook al de mogelijkheid om dat te capturen.
     
  3. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    En voor het input aspect (PC), wat voor hardware heb ik hier nodig? Geloof ik kunnen sommige video kaarten video ontvangen, maar er zijn dacht ik ook video capturing cards.

    Edit
    Okay, ik heb effe gekeken en mijn video kaart heeft naast twee DVI-I pluggen voor monitoren ook een rond zwart vrouwelijke plug, die van 3 rijen kleine gaatjes heeft, met (van boven naar beden) 2, 4, 3 gaatjes.

    Ik kan echter niet uitvinden of die output of input is.. Er staat TV bij.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2007
  4. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en nee.

    Vroeger, toen VGA_kaarten nog brakke dingetjes waren, hadden ze niet genoeg power om video's te capturen. Tegenwoordig, met al die HTPC-meuk, kunnen gewone VGA-kaarten op zich wel capturen maar natuurlijk niet op 720P/60fps.

    Voor video-capture spul moet je maar eens kijken op www.pinnaclesys.com
     
  5. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie mijn edit (vorige post), kan ik daar iets mee?
     
  6. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Meestal output S-Video.

    Kijk anders even op de site van de fabrikant van je videokaart want in een aantal gevallen, is het een andere aansluiting waar je weer een verloopstuk op kan zetten voor input&output van andere signalen.
     
  7. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het geen S-video, tenzij er meerdere/verschillende soorten zijn.
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    composite naar rare plug ingang denk ik (ati kaart zeker?)
     
  9. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een VIVO-interface. Je moet dus bij je kaart een extra kabel hebben gehad die je daar in kan pluggen die uiteindelijk verloopt in andere plugjes.

    Heb dezelfde aansluiting op mijn 7800GTX tussen de DVI namelijk

    Code:
     . . .
    . . . .
      . .
    
     
  10. collin43

    collin43 coolest xbw member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    be smart, sluit je xbox aan op je (als je die hebt) dvd speler, die kan opnemen, dan je dvd speler aansluiten op je tv, zodat je toch kunt kijken:p en dan recorden maar! mazzel!
     
  11. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 7800GT, dus inderdaad. 8) Goed, bedankt, ik weet genoeg. :D

    Jep, daar dacht ik net aan. Ik heb een KiSS DP-558, een soort van smart DVD speler. Harde schijf e.d. Dus ik zal wel effe een composiet<->SMART adapter ertussen gooien en dan spelen maar. Bedankt voor je raad, dit kan ik inderdaad zo doen zonder tussenstappen en gekke kabels (en bovendien andere kaarten kopen). :)
     

Deel Deze Pagina