1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

SimpleCenter - Eenvoudig Streamen van Videos, Muziek & Foto's

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Plagu3lord, 3 mei 2007.

  1. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    SimpleCenter - All Media. All Devices. One Application.
    Laatse update: 5 mei 2007 | Tabel toegevoegd

    Een goed alternatief voor Media Connect en Media Center is het gratis open source programma SimpleCenter. Met SimpleCenter wordt media delen met je XBOX 360 weer kinderspel. Een kwestie van installeren, mappen toewijzen en delen maar. SimpleCenter werkt niet alleen met je XBOX 360, maar ook met je Nokia N93, PSP, iPod, et cetera. Hieronder vind je een handleiding voor de XBOX 360.

    Deel 1: De configuratie

    Maak je PC gebruiksklaar
    • Download en installeer de laatste nieuwe versie van SimpleCenter.
      http://www.simplecenter.net/downloadinfo.html
      Om media te streamen naar de 360 heb je niet de premium versie nodig. Hieronder kun je zien wat de verschillen zijn tussen de gratis versie en de premium. Zoals je kunt zien biedt de premium versie niet veel meer opties, en het meeste gebruik je niet.

      [​IMG]
    • Start na de installatie SimpleCenter op.
    • Zorg ervoor dat de "Media Server" is ingeschakeld.

      Ga naar "Instellingen" en klik in de linker kolom op "Server". Controleer of "Media server in werking stellen" is aangevinkt, en klik op "Ok".
    Firewall

    De volgende poorten worden gebruikt door de server. Indien je een firewall hebt ingeschakeld, dien je zeker te zijn dat deze poorten niet geblokkeerd zijn:
    1900, 49152, 49153

    Let op! In "Apparaten" zal je XBOX 360 niet te zien zijn. Dit komt doordat je alleen de media kunt streamen naar de 360 en niet er kunt opslaan. SimpleCenter laat alleen apparaten zien waarbij je verplicht bent de media te kopiëren naar het apparaat.

    Deel 2: Verbinding maken

    Maak een verbinding tussen de XBOX 360 en SimpleCenter

    • Start SimpleCenter
    • Zorg ervoor dat de XBOX 360 niet is verbonden met een andere media server.
      • In het Dashboard, ga naar het tabblad "System", selecteer "Computers > Windows-based PC". Als je niets kunt selecteer is dat geen probleem, dat had ik ook.
      • Als je XBOX 360 is verbonden met een andere media server moet je die verbinding verbreken.
    • Voor een verbinding te maken met SimpleCenter, ga je naar het tabblad "Media" en selecteer je "Music > Computer". Mocht je gevraagd worden of "Windows Media Connect" is geïnstaleerd, klik dan op "Yes, continue".

      Een lijst met beschikbare media servers toont zich op het scherm.
    • Selecteer in die lijst "SimpleCenter", bij mij was het "SimpleCenter 1".
      De 360 is nu verbonden met SimpleCenter en het is nu mogelijk om media te delen van je PC met behulp van de SimpleCenter media libraries.

      Let op! De naam in de lijst met beschikbare media servers kun je instellen in "Instellingen" onder de tab server van Simple Center.
    • Op het moment dat je verbinding maakt met je PC, verschijnt daar op een bericht met de vraag of de XBOX 360 (weergegeven als IP) verbinding mag maken, klik op "Ja".

    Als alles goed is verlopen kun je nu media delen met je XBOX 360. Zorg er eerst voor dat je in SimpleCenter muziek, videos en/of foto's hebt toegevoegd, want alleen de bestanden die je deelt kun je op de XBOX 360 zien. Krijg je niets te zien, dan is je media library zeer waarschijnlijk leeg.

    Mocht je nog vragen hebben, dan kun je die in deze thread stellen of neem even een kijkje op de volgende website.
    http://www.simplecenter.net/jive/index.jspa


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2007
  2. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    is er aan dit programma iets anders dan aan wmc dan? ik ben em nou aan het proberen.. dat toevoegen van media duurt wel lang

    edit: als je ff had gezegd dat het een trial van 30 dagen is...........................
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2007
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  4. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    De premium versie biedt niet veel meer opties dan de gratis versie. Upgraden is dan eigenlijk ook overbodig naar de trial van dertig dagen. Media delen gaat bij mij echt bloedje snel.

    Ik vind het delen via SimpleCenter veel eenvoudiger dan met TVersity. Binnen een minuut na de installatie van SimpleCenter had ik verbinding met m'n 360 en was ik een WMV HD video aan het bekijken. Voor mensen die snel en eenvoudig aan de slag willen is dit de ideale oplossing. Bovendien krijgt de XBOX 360 op 7 mei H.263, MPEG-4 & H.264 support. Dan kun je die videos ook eenvoudig streamen.

    Maar goed smaken verschilllen uiteraard. De een kiest liever voor WMC, de ander voor TVersity. Nu is daar dus een derde keus bij gekomen, SimpleCenter. :)
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2007
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Heb je hier kabels voor nodig?
     
  6. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je XBOX L!VE hebt dan kan je 360 ook overweg met SimpleCenter.
     
  7. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    misschien een rare vraag.
    maar ik heb verschillende dvd's als Video_TS (en audio_TS) bestanden op mijn schijf staan. kan dit ook gestreamed worden op een of andere manier?
     
  8. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg handig lijkt me, ga ik denk ik maar eens proberen!
     
  9. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, helaas. Voorlopig ondersteunt de 360 alleen nog het WMV formaat. Vanaf 7 mei komt daar verandering in, dan wordt ook MPEG-4 (Up to 5 Mbps peak, Simple Profile with 2 channel AAC LC.) & H.264 (Up to 10 Mbps peak, Baseline, Main, and High profiles with 2 channel AAC LC) support toegevoegd.
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik neem aan dat je geen andere soort vids dan wmv kunt kijke (het is trouwens wel vet makkelijk geconnected)
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Onzin. Want via Tversity kun je wel Divx etc streamen! :)
     
  12. basovich

    basovich Guest

    zie dat hij maar 30 dagen ondersteund en daarna moet je dokken, nee dankje.
     
  13. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Om media te streamen naar de 360 heb je niet de premium versie nodig. Hieronder kun je zien wat de verschillen zijn tussen de gratis versie en de premium. Zoals je kunt zien biedt de premium versie niet veel meer en het meeste gebruik je niet.

    [​IMG]
     
  14. Morisson666

    Morisson666 Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een probleempje. Als ik een HD wmv wil streamen, geeft m'n 360 unplayable contest aan. Het gaat om een 720P film. Deze zou ik in principe toch gewoon moeten doen?
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2007
  15. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat had ik ook, maar waarschijnlijk ligt het aan de 5.1 geluidsbron die aan de film gekoppelt is. Ga maar eens naar de volgende website http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/hdvideo/contentshowcase.aspx en download daar een WMV HD filmpje. De films op die website hebben 2 channel geluidsbron en doen het wel op de 360, maar videos die met 6 channels (5.1) werken doen het niet. Dit geldt voor de 720p versies, de 1080p heb ik nog niet geprobeerd.

    Als je kijkt naar de dashboard update van aanstaande maandag en specifiek kijkt naar de media support, dan zie je dat er voor zowel MPEG-4 als voor H.264 alleen een 2 channel support is. Waarschijnlijk geldt dat dus ook voor WMV, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2007
  16. basovich

    basovich Guest

    oh oke:)..relaxt!
    zal het morgen eens uitgebreidt bekijken..eerst maar eens zorgen dat ik muziek kan streamen want moet Limewire nog laten werken :x..
     
  17. Towel

    Towel Guest

    /kan er met die update dan ook gelijk .mkv files afgespeeld worden? Want dat zou erg mooi zijn:cool:
     
  18. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, matroska (.mkv) files zijn anders opgebouwd dan MPEG-4 files en H.264 files.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik blijf er bij .. geef mij maar tversity met transcoding van divx gratis :) ... anders kan je net zo goed media player gebruiken ;) net een faq geschreven :)
     
  20. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het ook anders bekijken. De configuratie van SimpleCenter is een stuk eenvoudiger dan die van WMC, dus als je geen TVersity gebruikt kun je net zo goed SimpleCenter gebruiken. Bovendien kun je met SimpleCenter overweg met de PSP, iPod en je Nokia Nserie.
     

Deel Deze Pagina