1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nintendo DS (lite) - Deel 5

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door Conquistador, 14 mei 2007.

  1. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Alweer het 5e deeltje van dit topic over Nintendo’s nieuwste handheld.

    Schaamteloze copy, paste van Kameo's opening.
    Wat is Nintendo DS? (text komt van nintendo.nl)
    De toekomst van gamen!
    Met fantastische 3D graphics en stapels innovatieve kenmerken biedt de Nintendo DS het allernieuwste op het gebied van draagbaar gamen. Het gestroomlijnde, stijlvolle uiterlijk is indrukwekkend en de waanzinnige nieuwe games plus de compatibiliteit met de volledige catalogus aan Game Boy Advance games zorgen voor een aanbod van meesterlijke games dat zijn gelijke niet kent.
    Console
    De Nintendo DS combineert actie op twee schermen met interactie door middel van een touchscreen voor een unieke gameplay ervaring. De console is ook voorzien van de allernieuwste draadloze communicatietechnologie, waardoor spelers samen met hun vrienden multiplayer-games kunnen spelen of met de in de console ingebouwde software PictoChat berichtjes en tekeningen naar elkaar kunnen sturen. De Nintendo DS is het begin in de revolutie van het draagbare gamen.
    Twee schermen
    Dankzij twee LCD-schermen biedt de DS een baanbrekende manier van gamen. Elk van beide 7,6 cm schermen is in staat volledig driedimensionale graphics te produceren; de DS heeft genoeg power om nog meer geavanceerde beelden te produceren dan de Nintendo64.
    De mogelijkheden zijn eindeloos. Het ene scherm kan gebruikt worden om de belangrijkste actie weer te geven, terwijl het andere dienst kan doen als plattegrond, inventarisscherm, of om een tweede perspectief op de actie te bieden. De twee schermen zouden ook tegelijkertijd gebruikt kunnen worden om enorme eindbazen weer te geven!
    Touchscreen technologie
    Het onderste scherm van de DS maakt gebruik van touchscreen technologie - en da's voor het eerst dat een draagbare console van een dergelijke functie is voorzien.
    Je kunt de actie besturen met je vinger of de DS stylus die bij elke console wordt meegeleverd. Maak tekeningen of schrijf tekstjes en stuur ze naar je vrienden, bestuur de actie op het scherm met meer precisie dan ooit of navigeer met een simpele vingerbeweging door een menu. Of je nou Samus Aran bestuurt in de nieuwste Metroid-game of een hond over z'n buik aait in het nieuwste meesterwerk van Miyamoto, dankzij touchscreen-technologie speel je games op gloednieuwe wijze!
    De stylus bewaar je achterin het toestel. Het touchscreen is voorzien van een duurzaam laagje.
    Ingebouwde microfoon
    De Nintendo DS is voorzien van een ingebouwde microfoon. Dat betekent dat je, met spellen die hier gebruik van maken, tegen je DS kunt praten om zo de actie op de schermen te beïnvloeden.
    Door gebruik te maken van de microfoon kunnen spelontwikkelaars games ontwerpen die reageren op bepaalde geluiden, zodat bijvoorbeeld bepaalde commando's verschillende resultaten opleveren in de game. Stel je voor dat je je personage door een level loodst door hem letterlijk te vertellen waar hij heen moet lopen - de DS maakt het mogelijk. In de toekomst kan het zelfs mogelijk zijn dat je over een lokaal netwerk met anderen communiceert.
    Ook de ingebouwde microfoon van de Nintendo DS maakt het dus mogelijk games op een nieuwe manier te beleven.
    Draadloos netwerk
    De communicatietechnologie in de Nintendo DS stelt 16 gamers in staat draadloos met elkaar in contact te komen. De afstand waarbinnen spelers met elkaar in contact kunnen komen varieert van 1 tot de 30 meter. Bij sommige titels is het zelfs mogelijk om met slechts één exemplaar van de game een multiplayer-sessie op te zetten!
    In de toekomst zullen games ook gebruik kunnen maken van de draadloze LAN mogelijkheden waarover de DS beschikt, waardoor er nog meer opties zijn om met meer spelers samen te spelen!
    N.B.: draadloze communicatie met de Nintendo DS, inclusief PictoChat, is niet privé en wordt door Nintendo niet in de gaten gehouden. We adviseren dan ook dat je nooit persoonlijke informatie priisgeeft of afspreekt om een vreemde te ontmoeten.

    Stereogeluid

    De DS is voorzien van stereoluidsprekers en een opening om een hoofdtelefoon op aan te sluiten, waardoor de sfeer van de geluidseffecten en de muziek in de games versterkt wordt. Het gebruik van geluid kan tijdens het gamen bovendien een belangrijke rol spelen, bijvoorbeeld om je attent te maken op naderende vijanden.
    Game Boy Advance games speelbaar
    De Nintendo DS is voorzien van twee openingen: een daarvan is voor DS games en de ander is voor de bestaande Game Boy Advance spelcassettes. Alle bestaande GBA games zijn speelbaar op de DS, waardoor deze console direct over honderden titels beschikt (waarvan echter alleen de stand voor één speler op de DS gespeeld kan worden).
    Hoe ziet de DS er uit?
    Er zijn op het moment 2 versies, de normale DS en de DS lite.
    [​IMG]
    Ok en wat zijn de verschillen tussen de DS en de DS lite?
    [​IMG]
    Dat is een flink verschil, wat kosten beide heren?
    De DS is inmiddels verkrijgbaar voor 129 euro. De DS lite kost 149 euro.
    Zijn er verschillende versies?
    Ja, die zijn er. De normale DS is er in het zilver en was ook leverbaar in het blauw en roze, de blauwe en roze zijn echter heel slecht tot niet meer verkrijgbaar.
    De DS lite is in het wit en zwart leverbaar.
    DS lite white
    [​IMG]
    DS lite black
    [​IMG]
    DS
    [​IMG]
    Hoe ziet de verpakking eruit?
    [​IMG]
    [​IMG]
    Zijn er bundels?
    Ja, maar op het moment alleen de MarioKart bundel met de normale DS, deze is verkijgbaar voor 149 euro.
    [​IMG]
    Ok, de DS heeft een touchscreen, maar hoe maak je daar gebruik van?
    Je kan het touchscreen op drie manier besturen: met de stylus, met de thumbstrap en met je vinger.
    De stylus aan het werk
    [​IMG]
    De thumbstrap
    [​IMG]
    Stylus van de DS
    [​IMG]
    Stylus DS lite (is langer en dikker)
    [​IMG]
    De games
    Advance Wars
    [​IMG]
    Big Brain Academy
    [​IMG]
    Dr. Kawashima's Brain Training
    [​IMG]
    Mario & Luigi Partners in Time
    [​IMG]
    MarioKart
    [​IMG]
    [​IMG]
    Metroid Prime Hunters
    [​IMG]
    Nintendogs
    [​IMG]
    New Super Mario Bros.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Starfox DS
    [​IMG]
    Super Princess Peach
    [​IMG]
    Tetris DS
    [​IMG]
    The Legend of Zelda: The Phantom Hourglass
    [​IMG]
    [​IMG]
    Yoshi's Island 2:
    [​IMG]
    In deze post van Modder-Eter staan ook nog wat andere games: klik
    Nintendo DS deel 1
    Nintendo DS deel 2
    Nintendo DS deel 3
    Nintendo DS deel 4
    Ga rustig verder waar we gebleven waren. :)
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Om dan maar meteen met de deur in huis te vallen:

    Project Exile dood?

    Veel van jullie zullen deze game niet kennen, maar het is een indie RPG game. Ik heb er vorig jaar een filmpje van gezien, en het deed me heel erg aan Chrono Trigger denken. Nou dacht ik vandaag eens rond te kijken op de site van de developer, maar die is van het internet af :mad:

    Hier het filmpje in kwestie:
    http://www.youtube.com/watch?v=PioZ3ievw-c
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Zit er alleen een thumbstrap bij de gewone DS? Volgens mij kreeg ik er namelijk bij mijn lite er geen bij?
     
  4. RoBu

    RoBu Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de ds lite zit geen thumbstrap, maar daar zit de stylus weggewerkt in de ds zelf.
     
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Bij een gewone DS toch ook?
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ja bij de gewone ook idd.
     
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Voor de mensen met Pokémon, hoe hebben jullie die gare takke beesten gevangen? En met gare takke beesten bedoel ik die Uxie en die Azelf, die Mesprit krijg ik toch nooit te pakken dus dat geloof ik nu wel. Wordt gek van die beesten.
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Jij ook al, ik wil die master ball niet gebruiken en wil ze hebben voordat ik mijn laatste badge haal. Ik heb ze ook nog niet kunnen vangen...
     
  9. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    De naam kwam me bekend voor, ik wist er alleen vrijwel niks van af. Toch jammer dat dit soort projecten meestal ten onder gaan. Het filmpje van youtube ziet er namelijk heel erg interessant uit als je het mij vraagt. Grafisch zou de game niet het beste uit de DS halen maar daar gaat het bij dit soort RPG's toch vrijwel nooit om.
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ben nu 12 uur bezig met Diamond, en ben bij mn 5e badge. Echt mensen, kijk eens op serebii.net, echt een handige site voor info over Pearl/Diamond en alle Pokemongames daarvoor. Zo te zien heb ik nog een heeeele lange weg te gaan..nja, dat wist ik al eig. ;) Rayquaza ziet er nu echt tof uit! Kan niet wachten tot ik ze allemaal van Sapphire naar Diamond heb gelinkt. :9
     
  11. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik weet niet of ik pokemon ga kopen. Ik wordt er nu toch wel een beetje te oud voor. :p 't Is een beetje eng als je nog pokemon speelt als je 15 bent lijkt mij. Echt leuk lijkt het me ook niet meer.

    Geef mij maar de kettingzaag met Gears of War.

    Ik heb trouwens m'n DS nu een anderhalve maand denk ik. En al 11 games. :D
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dan is ben je dus echt weer aan het vallen onder die groepsdruk. Ik ben 20 en speel nog steeds pokemon, who gives a fuck? De games zijn goed en verslavend.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat is tegenwoordig oud.

    Ben zelf 38 en heb vorige week nog de game Pokemon Link gekregen !!!
    Ik heb zelfs een fret die naar de naam Pikachu luisterd.
     
  14. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Hoe kan het dat bijna iedereen hier Pokemon Diamond/Pearl al heeft, terwijl ik overal te horen krijg dat hij pas op 26 juli in Europa te krijgen is.. Hebben jullie hem dan allemaal uit Japan geïmporteerd of is hij misschien toch al stiekem ergens te krijgen in Nederland?
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Hij is allang al uit in de USA ei ;) We hebben hem daarvandaan geimporteerd.
    Maarreh, ben ook 15 en ik speel t ook. Het is gewoon een uitstekende RPG en als er nou eens geen Pokemon inzaten maar andere wezentjes, was t dan wel goed? :+
     
  16. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ja ok, dat wist ik trouwens wel, op 22 april geloof ik. Maar vroeg me af of hij niet toch al in Europa uit was aangezien er al zoveel zijn die hem hier hebben. Vind ik toch wel opvallend, want meestal wordt er niet zoveel geïmporteerd van wat ik hier lees :)

    Nouja, dan wacht ik wel want aan importeren, doe ik niet. Volgende maand komt Wario Master of Disguise uit dus ga ik me daar maar eerst mee vermaken :)
     
  17. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Jaaaa zo kan ik het ook, vanuit walkthroughs..

    Ik stap liever zelf in het diepe dan dat ik aan het handje wordgehouden en word verteld wat ik allemaal moet doen :)
    (29 uren en net mijn 4de badge)
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    26 uur en 7 badges, wil eerst die 3 beesten vangen :x
     
  19. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Naja, ik kijk wel of ik 'm koop...Maar 't lijkt me gewoon te kiddy. Ik ben dat gewoon niet echt meer gewend. Hoewel ik nog wel veel Mario speel.

    Maar als ik Diamond ga kopen zal het vast niet meer zoals vroeger zijn. Zoals: "Woooh, m'n Pikachu zit in 30!" of "Yeah, eindelijk gaat m'n Bulbasar evolueren!".

    Het is idd een hele goede RPG, er zijn er wel heel weinig van dat soort.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Mee eens, maar ik was ff totaal de weg kwijt.
    Ben nu btw in de sneeuw area, echt tof!
     

Deel Deze Pagina