Europese Commissie buigt zich over problemen Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BadassBart, 1 jun 2007.

  1. BadassBart

    BadassBart Infinite Euphoria

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoor net t nieuws op 3fm:

    De Europese Commissie (EC) heeft Microsoft om opheldering gevraagd omtrent de vele problemen met de XBOX360, waaronder het krasprobleem.
    Er wordt genoemd dat zo'n 100.000 europese gamers met bekraste schijfjes zitten.

    De EC stelt een onderzoek bij Microsoft in omtrent de problemen.

    Het volledige bericht:

    De Europese Commissie buigt zich over de problemen met de XBOX360 spelcomputer. Eurocommissaris Kuneva heeft producent Microsoft om opheldering gevraagd. Dat zei ze op Radio 1 bij de VARA.

    Het consumentenprogramma Kassa bracht enkele weken geleden aan het licht dat de XBOX360 spelcd's bekrast. Het gaat om een serie van waarschijnlijk 2 miljoen apparaten uit 2006 die zijn uitgerust met een slechte DVD drive. Kassa heeft daar meer dan 1000 klachten over gehad.

    Microsoft stelt de Nederlandse klanten een regeling voor, maar doet dit in andere landen niet. Kuneva verwacht binnen een week antwoord van Microsoft.

    Bron: www.nosheadlines.nl
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2007
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    En terecht, de problemen zijn ook niet bepaald normaal, zijn op te grote schaal en Msoft doet er te weinig aan.
     
  3. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    precies, en de mensen die nu microsoft nog proberen te verdedigen moeten hun hoofd uit het zand halen.
     
  4. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    ik heb het niet maar ik vind het echt belachelijk.. is dit bij de elite al aangepast?
     
  5. BadassBart

    BadassBart Infinite Euphoria

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik verwacht dat de helpdesk op korte termijn hun policy "het ligt aan trillingen meneer" gaat herzien.......:D
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Topic weer geopend.

    Voor alle duidelijkheid, laten we op een normale manier discussiëren over dit onderwerp en de verdere ontwikkelingen! Dus geen gebash e.d. Ik zeg 't maar alvast ;)
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Die regeling was er toch al? Spel opsturen + €15 via creditcard = nieuw spel....

    Beetje vage regeling maargoed
     
  9. dregti

    dregti Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi hoi, ik hoorde het vanmiddag ook op het nieuws, en heb dus ook problemen met m`n dvd van Halo2. Heb nu ven gekeken en heb de samsung drive. Welk nummer kan ik bellen van Microsoft, want ik ga er morgen meteen achteraan, ik dacht nl dat het aan mezelf lag :confused:

    Groeten
    André
     
  10. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Hoe kun je zien wat voor drive erin je xbox 360 zit?
     
  11. dregti

    dregti Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben benieuwd of er nu ook eindelijk naar de hardware gekeken gaat worden. Want de garantie van veel x-dozen verloopt over een tijdje en ze vallen nog steeds met bosjes uit. Ik hoop echt dat deze commissie dus ook gaat stellen dat de garantie verlengd moet gaan worden oid.
     
  13. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    stomme is dat ik geen games heb met krassen, maar wel al begonnen ben met mijn 3e 360 en 4e hdd. Maar daar hoor je niets over, terwijl dat probleem ook niet gering is en eigenlijk veel zorgelijker.

    Ik denk wel dat beide mankementen met elkaar te maken hebben.

    Maar iig goeie zaak dat EC hierover buigt.
     
  14. Roberto Coppi

    Roberto Coppi Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, ik heb ook de indruk dat het uitval probleem groter is. Iedereen die ik ken met een 360 heeft hem al een keer naar Duitsland moeten sturen. Ik kan niet zeggen dat de service van Microsoft daarin tekort schiet. Dat is prima, maar het feit dat ze op zo'n grote schaal uitvallen is ronduit absurd. Zelfs met de nieuwere modellen. Ik hoop dat de EC hier ook in verdiept. Het is een geweldig apparaat maar erg onbetrouwbaar.
     
  15. WesleyF

    WesleyF Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, de service wat betreft het opsturen naar het repair centre enzo is prima, maar ik heb geen zin om als ik hem straks na 2 week terug heb elke keer als ik hem aan zet bang dat te zijn dat ik die 3 lichtjes weer krijg...Zoals ik hier vaak hoor zijn er steeds mensen die al 3 keer een xbox opgestuurd hebben... Ik wil gewoon dat ze mij en iedereen met dit probleem een nieuwe geven en dat je niet steeds 2 week moet wachten...
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Op de site van gamekings hebben ze het er ook even over in de laatste brievenmaandag. (link)
     
  17. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    het gaat alleen om de spellen GoW, Viva pinata, Halo 2 en nog 2 spellen.. alleen van MGS
     
  18. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig (voor mij) zijn GoW en Halo 2 de enige spellen die ik speel.. Maar Halo 2heb je voor 10eu nieuw.. Wrom dan 15$ besteden??
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Crackdown en nog één
     
  20. Roberto

    Roberto ....

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    0
    eerder dat de EC het ' onderzoek ' heeft afgerond zijn we toch weer maanden verder..
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2007

Deel Deze Pagina