17 mei 2008, 11:31
|
|
|
HDTV & Dolby 5.1
|
Lost Odyssey [deel 2]

Met dank aan !Willem_Fable! voor de startpost!
Naam
Lost Odyssey
Platforms
Xbox 360
Uitgever
Microsoft
Developer
Mistwalker
Genre
Turn-based Role-playing
Release datum
3e kwartaal 2007
Citaat:
24 Februari 2005
Schepper van Final Fantasy werkt aan RPG's voor Xbox360
Microsoft kondigt aan dat ze niemand minder dan de geestelijk vader van de Final Fantasy franchise aangetrokken hebben om te werken aan twee exclusieve role-playing games voor Xbox360. Namelijk Lost Odyssey en Blue Dragon. De Japanse studio van deze levende legende, Hironobu Sakaguchi, met de naam Mistwalker is reeds hard aan het werk om in samenwerking met Microsoft Games Studios deze twee spellen te produceren.
|
Citaat:
20 September 2006
TGS 06: Vier shots van Sakaguchi’s serieuze Lost Odyssey
Het is met kleine screenshots moeilijk te zeggen of ze in-game of niet zijn. Hier onder dan ook vier beelden, waar er twee tussen zitten waarvan we vermoeden dat die wel eens in-game konden zijn. Ook moet je ons vergeven voor de gebrekkige informatie, aangezien ons Japans op zijn zachts gezegd een beetje stroef is. Zonder meer een titel om naar uit te kijken, ook al heeft het spel nog geen releasedatum in Europa. Sakaguchi-san, onder meer bedenker van Final Fantasy serie hoopt een prachtstuk af te leveren met deze titel.
In tegenstelling tot Blue Dragon, zal Sakaguchi’s Lost Odyssey een serieuzere ondertoon voeren. Zo richt het spel zich op het drama en de menselijke emoties die wij voelen bij het verliezen van onze geliefden en wensen. Het verhaal wordt mede geschreven door Katuhiko Inoue, een bekende schrijver die samen met andere slimme koppen uit de industrie bij Mistwalker, waaronder Sakaguchi zelf, ex-Square Enix ontwikkelaar, aan de titel werken. De verhaallijn zal draaien om een mistroostige onsterfelijke held van 1000 jaren oud, die het zat is te leven onder het juk van corrupte mensen die door de macht van demonen uit de duistere wereld de mensen proberen te besturen. Het land waar het zich afspeelt zit in een industriële revolutie en zit vol met verraad en nijd. Het is aan jou om de slechterik uit het verhaal, die streeft de macht der demonen te verkrijgen en de wereld te regeren, te verslaan en de rust en vrede te herstellen.
|
|
|
|
17 mei 2008, 14:25
|
|
|
Registered User
|
Dit spel is een must play voor mij, maar heb op moment al genoeg spellen die ik nog moet spelen en wil naast gamen ook tijd voor andere dingen hebben nog, maar ga hem zeker nog een keer kopen.
Zijn er toevallig mensen die hem hebben en willen verkopen? Kom hem namelijk niet zo vaak tegen op de x-bazar en dan is hij meestal snel weg (positief natuurlijk dat dit gebeurt, zegt iets over kwaliteit van het spel)
Goede deals heb ik gedaan met: G8 Cra$her, Scotch, MiC, Maver21, Kevf, Murkland, Koert, PyamaManNL, wmeester, Nitram, SnakeLiquid, Vaag, FreakinDell, Kenman, iroelof, Casper018 2x,*NERAZZURRI*, Marcozzz, Bromsnor, Don Juan, pimmos87, Chrs, westlander, Makkabeer, White Dragon, Unrealer, Magneto 360, FFC Svera, Dimke, Probailer2, FFC Legend, Lequero, Acolyptus, zaangamer, MonkeyBrainsNL, Fatih06
|
|
|
19 mei 2008, 00:10
|
|
|
Cool and collected
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigSyke
Dit spel is een must play voor mij, maar heb op moment al genoeg spellen die ik nog moet spelen en wil naast gamen ook tijd voor andere dingen hebben nog, maar ga hem zeker nog een keer kopen.
Zijn er toevallig mensen die hem hebben en willen verkopen? Kom hem namelijk niet zo vaak tegen op de x-bazar en dan is hij meestal snel weg (positief natuurlijk dat dit gebeurt, zegt iets over kwaliteit van het spel)
|
Als je nog steeds interesse hebt... ik ben bijna aan het einde. Ik verwacht dat ik binnen een aantal dagen het spel heb uitgespeeld. LO is me super goed bevallen tot nu toe. Verslavend, spannend verhaal en vette graphics. Ik ga alleen niet alle items zoeken voor een achievement; dat is echt typisch iets voor JRPGs.
Laatst gewijzigd door Zifnap; 19 mei 2008 om 00:12
|
|
|
19 mei 2008, 06:04
|
|
|
pwnranoia
|
Wat betekend die "J" in "JRPG"?
EDIT:
Sorry, ik weet, eerst Google, dan vragen -.-'.
"Japanese"
Het is nog vroeg.
Laatst gewijzigd door Alwinter; 19 mei 2008 om 06:11
|
|
|
19 mei 2008, 14:23
|
|
|
Registered User
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zifnap
Als je nog steeds interesse hebt... ik ben bijna aan het einde. Ik verwacht dat ik binnen een aantal dagen het spel heb uitgespeeld. LO is me super goed bevallen tot nu toe. Verslavend, spannend verhaal en vette graphics. Ik ga alleen niet alle items zoeken voor een achievement; dat is echt typisch iets voor JRPGs. 
|
Geef maar een PM als je ermee klaar bent met je prijs want ik heb nog steeds interesse.
Goede deals heb ik gedaan met: G8 Cra$her, Scotch, MiC, Maver21, Kevf, Murkland, Koert, PyamaManNL, wmeester, Nitram, SnakeLiquid, Vaag, FreakinDell, Kenman, iroelof, Casper018 2x,*NERAZZURRI*, Marcozzz, Bromsnor, Don Juan, pimmos87, Chrs, westlander, Makkabeer, White Dragon, Unrealer, Magneto 360, FFC Svera, Dimke, Probailer2, FFC Legend, Lequero, Acolyptus, zaangamer, MonkeyBrainsNL, Fatih06
|
|
|
22 mei 2008, 08:20
|
|
|
XBW.nl VIP
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigSyke
|
Ik heb het spel voor 35,50 incl verzenden gekocht bij Play Asia.
Af en toe zijn er van die spellen waarvan je weet dat je ze eigenlijk moet halen en het toch steeds niet doet. LO is zo'n game. Maar uiteindelijk toch besteld en gisteren lag ie op de mat. Wat een spel! Ik heb er nu ruim een uur opzitten en het is voor mij echt de perfecte mix van oldschool J-Rpg meets next gen.
Het varieren van camerastandpunten, ook in de gevechten en de interactieve rings maakt het hele turnbased principe vele malen spannender. Echter daarnaast blijft het gevoel van de oude FF's sterk aanwezig. Want laten we eerlijk zijn, veel vrijheid is er niet, je volgt 'gewoon' het verhaal van de held en kijkt hoe het zich ontwikkelt.
Vette cutscenes, mooie graphics, heerlijk combatsysteem en een oldschoolfeel. Tot nu toe echt een topspel wat met kop en schouders uitsteekt boven Blue Dragon en Enchanted Arms en ook beter is dan Eternal Sonata (die ik wel beter vond dan de eerste twee).
Hoe is jullie ervaring naarmate je het spel verder speelt? Blijft het boeien?
Ik vrees dat het nog wel even gaat duren voordat ik de eindcredits van GTA voorbij zie scrollen
edit: wat is trouwens de default taal waarin je hem dan ook het beste kan spelen? Hij staat bij mij nu op Japans.
|
|
|
22 mei 2008, 08:47
|
|
|
Registered User
|
Ik vind hem zeker nog steeds boeien, ben nu een beetje bezig met alle skills te leren en alle optional bosses te verslaan.
Skills wordt nog best lastig omdat ik nu 91 seeds heb verzameld, ik moet er dus nog 8, maar ik denk dat er daarvoor maar even een walkthrough bij ga pakken.
Het verhaal blijft wat mij betreft goed en ik zit nu toch wel bijna op het einde denk ik...zit ongeveer op 60 uur speeltijd. Ook de dreams vind ik erg leuk gedaan en die blijven ook leuk om te lezen.
Ik speel hem zelf gewoon op engels, maar dat is meer omdat ik geen zin heb om constant de ondertiteling te lezen, bij het engels kan ik ook gewoon luisteren, bij het japans wordt dat lastig
|
|
|
22 mei 2008, 12:25
|
|
|
Registered User
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevf
Ik heb het spel voor 35,50 incl verzenden gekocht bij Play Asia.
Af en toe zijn er van die spellen waarvan je weet dat je ze eigenlijk moet halen en het toch steeds niet doet. LO is zo'n game. Maar uiteindelijk toch besteld en gisteren lag ie op de mat. Wat een spel! Ik heb er nu ruim een uur opzitten en het is voor mij echt de perfecte mix van oldschool J-Rpg meets next gen.
Het varieren van camerastandpunten, ook in de gevechten en de interactieve rings maakt het hele turnbased principe vele malen spannender. Echter daarnaast blijft het gevoel van de oude FF's sterk aanwezig. Want laten we eerlijk zijn, veel vrijheid is er niet, je volgt 'gewoon' het verhaal van de held en kijkt hoe het zich ontwikkelt.
Vette cutscenes, mooie graphics, heerlijk combatsysteem en een oldschoolfeel. Tot nu toe echt een topspel wat met kop en schouders uitsteekt boven Blue Dragon en Enchanted Arms en ook beter is dan Eternal Sonata (die ik wel beter vond dan de eerste twee).
Hoe is jullie ervaring naarmate je het spel verder speelt? Blijft het boeien?
Ik vrees dat het nog wel even gaat duren voordat ik de eindcredits van GTA voorbij zie scrollen
edit: wat is trouwens de default taal waarin je hem dan ook het beste kan spelen? Hij staat bij mij nu op Japans.
|
Eigenlijk vind ik het niet erg als een spel lineair is. Tegenwoordig komen er meer games uit per maand dan vroeger en heb ik ook minder tijd en vind de main story toch belangrijker dan de sidequests. Het gevoel van de oude FF's spreekt mij erg aan, nu krijg ik nog meer zin in deze titel (ben momenteel weer bezig met FF9)
Maar waarom vind iedereen Eternal Sonata zo geweldig (op de graphics/muziek artstyle na dan?)
Ik vond het een vermakelijke game, maar niet meer dan dat. Combat is zeer eentonig. Je hebt weinig opties. Het is knopje rammen tot je een combo gevuld hebt en dan druk je een ander knopje 1 en kun je 2 spells doen in licht en 2 in donker.
Bij enchanted arms en Blue Dragon (op hard) komt er meer taktiek bij kijken en heb je meer opties.
En ook het verhaal van ES is achteraf gezien als je hem hebt uitgespeeld heel slecht.
|
|
|
22 mei 2008, 12:35
|
|
|
XBW.nl VIP
|
Ik vind ES voornamelijk erg leuk omdat ik het tegelijk met mijn zoon kan spelen. Erg vet gedaan dat een andere speler een partymember kan zijn (dus alleen tijdens een gevecht). Volgens mij is het echt een super simpele optie om toe te voegen, maar dan is ineens een rpg met twee man spelen stukken leuker!
|
|
|
22 mei 2008, 13:14
|
|
|
Registered User
|
ja dat is waar.
Kent iemand Tales of Destiny nog? Ik vond het een geweldige rpg qua gameplay maar hij
kreeg slechte reviews. De gameplay was sidescrolling random battles real time en kon ook met zijn 2en.
Of Secret of Mana met zijn 3en helemaal tof. Zouden ze vaker moeten doen in games.
|
|
|
22 mei 2008, 14:30
|
|
|
XBW.nl VIP
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevf
Ik vind ES voornamelijk erg leuk omdat ik het tegelijk met mijn zoon kan spelen. Erg vet gedaan dat een andere speler een partymember kan zijn (dus alleen tijdens een gevecht). Volgens mij is het echt een super simpele optie om toe te voegen, maar dan is ineens een rpg met twee man spelen stukken leuker!
|
Moet zeker niet moeilijk zijn om toe te voegen, ik bedoel: Zoals hierboven al gezegd werd het in 1993 al gedaan in Secret Of Mana op de SNES.

|
|
|
22 mei 2008, 15:22
|
|
|
Willem II Tilburg!
|
wat is dat dan? Kan je dan met 2 controlers 1 poppetje besturen ofzo?
|
|
|
22 mei 2008, 15:26
|
|
|
XBW.nl VIP
|
Nope. Op het moment dat het spel overgaat in een battle dan moet je normaliter in je eentje het hele team besturen. Echter als je ES met meerdere personen speelt dan is de andere speler 1 van de andere personages uit je team. Het rondlopen in het spel zelf doet alleen player 1.
|
|
|
22 mei 2008, 15:29
|
|
|
Willem II Tilburg!
|
ok. klint leuk. Ik ben namelijk best geinteresseerd in deze game. Lijkt me een van de betere RPG's.
Maar ik wacht denk nog even, tot hij nog wat goedkoper wordt
|
|
|
22 mei 2008, 15:31
|
|
|
XBW.nl VIP
|
Dat is dus bij Eternal Sonata he. Niet bij LO
LO is trouwens bij Play-asia 35,50 incl verzenden en dan krijg je direct zo'n dikke box
|
|
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|