Platforms
Xbox 360, PS3, PC
~ Uitgever
Capcom
~ Developer
Capcom
~ Genre
Action, Survival Horror
~ Release datum
02-10-2012
Informatie:
Verhaal
The year is 2013 and U.S. President Adam Benford has decided to reveal the truth behind what took place in the 1998 Raccoon City Destruction Incident in the belief that it will curb the current resurgence in bioterrorist activity. Due to be by the President’s side is his personal friend and Raccoon City survivor, Leon S. Kennedy and his new partner Helena Harper, but when the venue suffers a bioterrorist attack, Leon is forced to face a President transformed beyond recognition and make his hardest decision ever. Meanwhile in the Eastern European state of Edonia, Jake Muller, the son of eugenicist; virologist and bioterrorist Albert Wesker, flees from the authorities during a bioterrorist attack. During Jake's adventure, he partners up with Sherry Birkin. At the same time, Bioterrorism Security Assessment Alliance member Chris Redfield arrives in the fictional Chinese city, Lanshiang (based on Hong Kong), itself under threat of a bioterrorist attack. With no country safe from these attacks and the ensuing outbreaks, the entire world’s population is united by a common fear that there is no hope left.
Gameplay
Resident Evil 6 will allow players to select between three scenarios with connected storylines. The player characters from each scenario will have their own partners in a similar fashion to previous games. The game will have two primary enemies including the returning zombies and the newly introduced J'avo. Unlike zombies, J'avos are able to interact between each other to plan a certain attack and can also heal themselves.
Screenshots:
Trailers:
Laatst gewijzigd door LocKuM; 6 juni 2012 om 21:47
Nou, spel oogt als resident evil deze keer, maar absoluut niet de gameplay van resident evil van vroeger. Resident evil is juist survival horror. Nu is het puur shootergame. Je kunt rennen en schieten tegelijk. Is gewoon een 3rd person shootergame geworden met zombies. Totaal niks met survival horror te maken. Stilstaan en aimen dat was juist het spannende aan. Nu als je kunt rennen als een gek dan is het ook veel gemakkelijker. Dus laat dit deel links liggen. Ben er klaar mee.
Maar buiten dat wordt het inderdaad of RE6 inderdaad weer meer een shooter wordt als RE5. Gaan we straks een echte Gears clone zien en zo niet in hoeverre blijft het een horror survival game?
Het is niet zo moeilijk wat het verschil maakt tussen horror en actie shooter.
Zorg voor niet teveel vijanden. Maak de vijanden sterk. Laat ze enge geluiden maken en maak de omgeving duister of creepy. Beetje enge muziek die tussen zachte en hardere tonen afwisselt.
Niet teveel healing items en vooral heel wat minder ammo. Je hoeft niet elke vijand dood te schieten.
Toch ben ik veel benieuwder naar wat Shinji Mikami zelf gaat maken
Die man heeft nog geen slechte game gemaakt en gaat nu weer terug naar zn horror roots, moet geweldig worden
Naar de game ben ik ook erg benieuwd laat hem pleaz eng worden en Dead Space van ze kroon af halen... Al zal ik RE6 zeker ook halen.. Screens zien er wel bruut uit..
Laatst gewijzigd door Sigla; 25 april 2012 om 21:59
Ik ben ook wel fan van Dead space maar meer als actie/gore game dan echte survival horror. De monsters zijn altijd meteen vol in beeld en er is te weinig suspens of spanningsopbouw
Gewoon meteen keihard knallen en beuken en ledematen die rond vliegen. Absoluut goeie games maar niet te vergelijken met bijv Silent Hill of andere meer suspensevolle survival horror games
meest creepy spel wat ik in de laatste jaren op de 360 heb gespeeld is denk ik Alan Wake
geen gore maar meer mysterie en sfeer opbouwen
En helaas was Alan Wake meer Horror dan RE5 was wat zou het toch vet zijn RE6 met horror van oude delen en besturing van RE5 of Alan Wake. Wat zwalmde ik altijd met die oude Revi's door de gangen als of ik zwaar bezopen was.. Vijf keer liep je door een steeg en er gebeurde niks dat ik me veilig voelde de zesde keer schrok ik me de pleuris door een helhond die door de ruit sprong .. Is er al wat bekend over die game van Mikami of alleen dat die er mee bezig is..??
Laatst gewijzigd door Sigla; 25 april 2012 om 22:23