1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Aank.] Wijziging Username Crew/admins (+taakverdeling!)

Discussie in 'Xboxworld.nl : Aankondigingen' gestart door Darkwing, 21 nov 2003.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    [Aank.] Wijziging Username Crew/admins

    Misschien is het jullie al opgevallen, maar bij deze wil ik jullie mededelen dat een tweetal crewmembers en een admin (namelijk mezelf) van username gewijzigd is.

    De wijzigingen betreffen:

    Hordo - voorheen Ugamer
    Mike - voorheen D.L
    Darkwing - voorheen DarkwingDuck

    Waarom deze wijzigingen? Voor ons alledrie geldt dat we deze nieuwe nicknames beter vinden passen voor onszelf.

    Nu stuiten we gelijk tegen het grootste probleem, namelijk: waarom mag de crew het wel, en mogen wij het niet? Dat zal ik proberen uit te leggen.
    Voor members is het inderdaad niet mogelijk om van username te veranderen als er eenmaal gepost is op het forum. Technisch is het misschien wel mogelijk, maar we hebben er voor gekozen dit niet toe te staan omdat het kan zorgen voor een hoop verwarring, onherkenbaarheid van members en discontinuïteit van quotes en dergelijke. De enige mogelijkheid om van username te veranderen is door een nieuw account aan te maken.

    Voor admins/crewmembers ligt dit anders. Het is namelijk zo dat admins bepaalde rechten hebben die aan de username gebonden zijn. Als wij ons opnieuw zouden registreren zouden wij onze adminrechten kwijt zijn. Het is organisatorisch gewoon absoluut niet praktisch voor een admin om zich opnieuw aan te melden onder een andere nickname en toch zijn adminrechten te behouden. Daarom hebben we besloten om in dit geval een kleine uitzondering te maken en de naamwijziging in dit geval toe te staan.

    Ik kan me voorstellen dat sommigen van jullie hier gemengde gevoelens bij hebben, maar ik wil jullie ervan verzekeren dat dit voor ons simpelweg de meest praktische manier is, en ik hoop dat jullie kunnen accepteren dat het vanwege onze adminrechten niet mogelijk was om dit op de gewoonlijke manier te doen. Geloof me als ik zeg dat we dat anders wel gedaan zouden hebben.

    Mochten hier ernstige bezwaren over opduiken, dan kunnen deze in behandeling worden genomen in het daarvoor bestemde forum.


    Namens Hordo en Mike dank ik jullie voor jullie begrip,


    Darkwing
     
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik zal gelijk van de gelegenheid gebruik maken om nog eens de crew, de admins en de moderators aan jullie voor te stellen, en de verschillen tussen deze taken duidelijk te maken, omdat ik zie dat er nogal eens wat onduidelijkheid over bestaat, en dat de verkeerde vragen aan de verkeerde personen worden gesteld.

    Allereerst:


    De baas

    www.xboxworld.nl wordt beheerd door Mirik, op het forum ook bekend onder de nick Kobold. Hij is de eigenlijke baas van de website, en regelt ook een heleboel om de kwaliteit van xbw te behouden en te verbeteren. Daarnaast is hij de eindredacteur van alle content op de mainpage van xboxworld.
    Mirik regelt alle financiële en zakelijke aspecten rondom xbw. Val hem niet lastig met andere vragen/opmerkingen! Hij heeft het al druk genoeg ;)


    De Crew

    De crew is verantwoordelijk voor de frontpage. Zij zorgen voor alle content op xboxworld. Dat houdt in: nieuws, previews, reviews, interviews, specials en prijsvragen. Voor alle vragen over een van deze onderdelen kun je bij een van de crewleden terecht.

    De crew bestaat uit:

    • Mike (Hoofdredacteur)
    • Hordo (Hoofd Content Crew)
    • Shriko
    • Wouter
    • Gerbo
    • TheOne2000 (cheats)
    • HanTheMan (cheats)

    Admins

    Administrators ofwel admins zijn de beheerders van de website en/of het forum. Xbw kent twee verschillende soorten admins: Forum admins en Site admins.

    De forum admins zijn hoofdverantwoordelijk voor het forum. Zij worden bijgestaan door de moderators, maar de eindverantwoordelijkheid ligt bij de admins. Zij zijn dus het aanspreekpunt voor vragen/problemen/opmerkingen op algeheel forum niveau.

    De forum admins zijn:

    • Dioga
      [*]Martijn
      [*]Darkwing
    De site admins zorgen voor het onderhoud aan de gehele site. Zij verrichten specifieke taken om de site draaiende te houden.

    De site admins zijn:

    • Spleasure - Site scripter, tevens aanspreekpunt voor bugs e.d.
    • Marinus - Verantwoordelijk voor de webhosting en de server.

    Moderators

    Moderators zijn als het ware een verlenging van de community. Zij zorgen ervoor dat de regels van de FAQ gehandhaafd worden en dat het forum netjes en overzichtelijk blijft.

    De meeste mods hebben een eigen onderdeel van het forum onder hun supervisie. Aan dat forum besteden zij vaak wat meer aandacht, en zij dienen tevens als aanspreekpunt voor dat forum. Welke moderators als forum mods staan ingedeeld in een bepaald forum staat in de rechter kolom van de forum index.


    Alle mods, admins en crewleden staan overzichtelijk onder elkaar op deze pagina.

    Hopelijk is de rol van de verschillende taken hier op xboxworld hiermee een beetje duidelijk geworden.
    Mochten er verder nog vragen hierover zijn, dan kunnen deze worden gesteld in het daarvoor bedoelde forum.
     

Deel Deze Pagina