1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Dat is weer eens wat anders dan Murakami. :+
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanmiddag naar het boekenfestijn geweest, dit jaar aardig beschaafd gehouden en maar 7 boeken gekocht. Naar mijn smaak was er ook minder dan andere keren (wel veel gezien, maar die had ik allemaal al) Ook nauwelijks fantasy, maar goed. Vanavond ook gelijk mijn kwartaalbestelling bij ECI maar even fixen, weet alleen niet zo goed wat ik wil.
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Mwhoa zo zou je het kunnen noemen ja :p Hij schrijft ook wel verdomd goede urban fantasy!
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh ja, Jim Butcher. Heb ik ook nog een boek van. 8) Boeken op je ereader vergeet je soms het bestaan van; ze zijn te goed weggestopt. :+ Ik heb zelf Stormnacht.
    Welke boeken? Of is het allemaal spul wat we toch niet zullen kennen? :p
     
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh weet niet, zijn niet echt onbekende boeken, maar de meeste niet jouw genre. :p
    [​IMG]
     
  6. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    The Great Gatsby moet ik ook nog steeds lezen voordat ik per ongeluk een keer de film zie. Op het moment wel in een mega leesdip, misschien omdat ik druk bezig met van alles te plannen en de release van RTW2 nu net, maar meer dan een paar pagina's lezen voor het slapen is het niet.

    Trouwens Amazon is bezig met het opzetten van combi verkoop, beetje net als de CD's die ze verkopen. Bij het aanschaffen van een hardcopy zou je voor een paar dollar ook de kindle versie krijgen (prijs kan verschillen van $1-4 ongeveer).

    Zou liever zien dat het net zoals bij CD's gratis is maar een goede stap in de richting. Hopelijk ook de andere kant op dat wanneer ik een kindle editie gekocht heb en wil toch de hardcopy dat ik alleen extra betaal voor print en verzendkosten. Ideaal dus als je voortaan gewoon een licentie koopt van de content (voorbeeldje)

    Kindle - Hardcopy bundel = $15
    Hardcopy = $14 (indien kindle-editie bijkopen $1 aan kosten)
    Kindle = $10 (Indien hardcopy bijkopen $5 dollar aan kosten)
     
  7. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het juist andersom, ik had de film gezien en daarna bedacht ik dat ik het boek nooit had gelezen. Is toch wel een klassieker, maar nu moet ik eerst een beetje de film vergeten. ;)

    Dat idee zouden ze ook wel mogen doorvoeren in Nederland, het klinkt in ieder geval veelbelovend voor de toekomst.
     
  8. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja het zal er een beetje aanliggen wat de uitgevers ervan zullen vinden en daar hangt dus ook de prijs vanaf. Sommige zullen voor bijvoorbeeld wanneer je een hardcopy gekocht heb nog $4 vragen voor de e-boek versie wat in mijn mening toch echt teveel is.

    Maar het zou inderdaad geweldig zijn voor eigenlijk alle content media, een game voor PC aanschaffen en dan voor een paar euro het ook kunnen spelen op xbox/ps zou toch mooi zijn.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Maakt niks uit, altijd leuk om te zien.
    En Gone ken ik tenminste wel! :p
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Is dat niet het boek van die film van Ben Affleck, of andersom?

    Heeft er trouwens nog iemand behoefte aan een trilogie rond een brits rechercheurs/detective bureau in Schotland en haar mensen?

    Mijn aanraderslijst moet nog wat uitgebreid worden geloof ik.
     
  11. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Nee
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2013
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    :F:
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Als het antwoord je niet bevalt vraag er dan ook niet naar :p
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ja ok, maar iets meer motivatie waarom nee mag wel. En zijn post is ook ge edit, vandaar.
     
  15. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Haha sorry Yellow je had me precies op het eind van me werkdag :) maar nee klinkt niet interessant voor mij, ben ook niet heel erg van de detectives/thrillers.

    Daarnaast had ik het ge-edit omdat het anders verwarrend was met de vraag:

     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ok, prima. Na, schrijfster heet Caro Ramsay. Dus voor degene die het eens willen nalezen. 1e boek is wel het minst, door een hele lange proloog, maar boek 2 en 3 zijn een stuk beter.

    Nalezen wie ze is, wat ze schrijft kan geen kwaad voor degene die van een beetje detective/thriller houden.

    Ik had de eerste keer ook zoiets, jammer genoeg bij boek 2 begonnen, wtf, maar als je het leest word je echt tergend traag, maar vol spanning en details, naar het einde gebracht.

    Tergend traag, dan denk je, is dat wel leuk? Het is juist haar kracht om de spanning van minuut tot minuut op te bouwen. Iedere zin die je leest is vet om te lezen.

    Maar bovenstaande is alleen leuk voor de geïnteresseerden. :cool::+
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]

    Begin juni besteld, was ik alweer helemaal vergeten. :+ Altijd leuke verassingen natuurlijk. Vooral omdat het al betaald is, dan voelt het aan als een cadeau. :cool:
     
  18. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag het vanmiddag al op GR, wilde juist zeggen dat ik niet had gezien dat je hem had gekocht en of je van je principes was afgestapt. :+
    Had je het boek gereserveerd ofzo?

    Zelf mijn bestelling binnen gehad van ECI:
    Khaled Hosseini: Uit de bergen kwam de echo
    Dan Brown: bernini mysterie (die leuke mid-price paperbacks)

    Ik zag ook dat er volgende maand eindelijk een paperbackeditie komt van het laatste boek van Carlos Ruiz Zafon en van De Zieneres van Michael Scott dus ik weet alvast wat ik dit jaar nog meer ga kopen. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit een boek gereserveerd, vind ik altijd een beetje gek, aangezien je het met films wel gewoon doet. Er komen wel nog wat boeken aan dus misschien een keertje uitproberen (zoals het 4e deel van de 'I'm number four' serie :))
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2013
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Principes? Ik? Welke principes? :+

    Ja, het was een reservering. Leek me een leuk boek, dus ach, ik bestel wel en zie dan wel wanneer het binnenkomt. Ik reserveer nooit met het idee dat ik het persé gelijk moet hebben, maar als ik het toch wil maakt het niks uit of ik het bestel als reservering, of wacht totdat het uit is. :p
     
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, de Game of Thrones serie uit. Nu nog een paar jaar wachten.

    De genomineerden voor de NS publieksprijs waren vandaag trouwens bekend geworden:

    De best verkochte boeken van het afgelopen jaar dus, zegt ook wel genoeg over het niveau van de Nederlandse lezer in mijn ogen, als een boek als dat van Gijp uberhaupt genomineerd kan worden. Ik moet ook zeggen dat ik de laatste 2 boeken ook niet ken. 8)
     

Deel Deze Pagina