1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Next Generation PlayStation

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door WinterBase, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Fardo is een drama-queen.:b:

    Effe serieus; hij reageert misschien wat overdreven om zoiets nu al te roepen, maar puur losstaand van social gekut (kunnen ze beiden niet laten) kijk ik puur effe naar exclusives en dan wint Sony het voor mij persoonlijk. Ook dat Sony wat meer risico durft te nemen met bepaalde IPs vind ik een pluim waard. Plus is gewoon écht top....dat soort aanbiedingen heeft MS echt niet!

    Ja, online (alles dus, niet alleen gamen ook updates etc) was/is het een ramp op de PS3, maar hallo, Gaikai; dat zit goed op de PS4.
    Ze hebben dat niet voor niets gekocht; ze hebben goed gezien dat ze daar niks van bakken en dat dat niet goed is, en dat ze het niet gaan leren, dus gewoon toegeven en Gaikai gekocht. Problem solved.:+

    Ik schrijf de opvolger van de 360 zeker niet af, daarvoor heb ik teveel plezier gehad met de 360, en nog steeds.

    Maar aan de controller kan ik wennen, en hoeveel ik dat plopgeluidje ook zal missen van een achievement....het is niet dé reden om te blijven hangen.

    Waarschijnlijk koop ik ook beide consoles wel (kan het toch nooit laten; ik heb zelfs een fuckin' Wii U!!) maar welke mijn main wordt en welke ik er 'voor erbij' heb kan deze keer wel eens wisselen. Nadruk op kan.
    Wie weet wat MS uit hun muts tovert.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2013
  2. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik denk dat mijn eerste keuze gewoon weer op de Xbox gaat vallen. Vind het op de een of andere manier gewoon het fijnste systeem, vind de dashboard fijner, veruit mijn meeste vrienden spelen op de x360 en de controller is onovertroffen imo.

    Heb ook nog een PS3 staan en die heeft zeker een paar hele fijne exclusives (ook de reden dat ik de PS3 heb aangeschaft) zoals Heavy Rain, Little Big Planet, Gran Turismo 5 en Uncharted. Dat zijn dan ook gelijk de enige games die ik voor de PS3 heb. De controller is niet helemaal ruk maar vind hem wel verre van fijn, vooral vergeleken met de x360 controller.
    Denk dat bij mij de PS4 er na een jaartje of zo in komt, als er wellicht wat gave exclusives zijn gereleased die me weer naar de portemonnee laten graaien.

    Maar hoe je het ook went of keert, de keuze Xbox vs Playstation is gewoon net zoals die van Windows vs Mac of Fifa vs PES. Met het ene systeem heb je gewoon iets en doet net wat meer met je dan het andere systeem. Over smaak valt niet te twisten.
     
  3. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Backwards compatibility is in ieder geval een feit, evenals tweedehands spellen afspelen\o/

    Als microsoft hier niet in volgt is mijn keuze al snel gemaakt
     
  4. Wastelander_NL

    Wastelander_NL Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Huh dat zit toch niet in de PS4. Dacht dat ze dat hadden gezegd.
     
  5. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Als in downloads of via Gaikai. De ps3 bluray discs gaan niet werken.
     
  6. Wastelander_NL

    Wastelander_NL Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok*)
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Bij de PS3, sure...daar hebben ze flink wat nieuwe IPs naar binnen gehaald waarvan er helaas wel flink tegenvielen qua sales. Maar welke games voor de PS4 precies nemen ze echt risico mee? Ze spelen het aardig safe met een nieuwe Killzone, inFamouse en verder die third-party games. Dus al die nieuwe games voor PS4 valt allemaal nog erg mee. Totdat we concreet nieuws erover krijgen, zijn het maar geruchten over verschillende nieuwe IPs in de maak. Persoonlijk had ik van Sucker Punch echt een nieuwe IP verwacht, maar nope. Het is niet anders.

    Sony heeft hun specs nu officieel vrijgegeven en stel MS had zwakkere specs voor ogen, dan kunnen ze die misschien nu nog aanpassen. Met de 360 konden ze er niets aan doen, want de PS3 kwam pas een jaar later, maar nu kunnen ze er echt gebruik van maken en 16GB erin flikkeren. We gaan het zien. Interessante tijden ahead in elk geval. Voor zowel gewoon alle toffe third-party titels die nog komen voor 360 en PS3 nog The Last of Us, en al het next-gen nieuws.
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    PS4 klinkt erg goed. Ze richten zich iig ook op de core gamer. Niet alleen maar kinect/move achtige titels. Wat ze lieten zien is waar ik een console voor koop.

    Wat ik van MS lees en zie zijn alleen manieren om consumenten te beperken zodat ze meer kunnen verdienen en meer reclames persoonlijk kunnen afstemmen. Daarnaast veel over social en Kinect maar weinig over wat de coregamer wil.


    Maargoed ben wel heel benieuwd naar de onthulling van hun nieuwe systeem.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Pluspunten PS4:

    + Social
    + Spectator mode
    + Remoteplay (Cloud/Vita/Console 2 console)
    + Games

    Ik heb nog geen minpunten gezien (a hoewel deze er wel zijn) de Xbox moet deze pluspunten ook hebben.
     
  10. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij vooral heel vertrouwen gaf was de hele houding van Sony. Alles was gebaseerd en gericht op de hardcore gamer.

    - De specs werden met naam en toenaam genoemd en zijn fantastisch!
    - Mark Cerny als lead system designer, ik vond die gozer echt baas. Een Amerikaan als hoofd architect is sowieso opvallend maar zeer positief naar mijn mening.
    - Het systeem is ingericht om zo makkelijk mogelijk te zijn voor de developers ( dit is de eerste keer in PS geschiedenis!)
    - Spectator mode wordt echt super super super voor Battlefield 4 :)
    - Controller ziet er fantastisch uit
    - Er werd zeer weinig tijd besteed aan non-games/entertainment/move/kinect shit.
    - Gaikai integratie voor alles, gelukkig heb ik eind dit jaar glasvezel :)


    Ik vond de games nog niet zo heel interessant, maar vooral het concept en de gedachte van het systeem maakt mij heeeeeel erg blij.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2013
  11. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Deze generatie (360/ps3 gen) ben ik van hardcore Xbox gamer overgestapt naar Playstation.
    Dit doe ik vooral om weer eens wat anders te hebben net zoals ik nooit 2x voor hetzelfde type auto ga. Even een terugblik:

    Wanneer wou ik een Xbox360:
    - Man wat zat ik te balen toen GTAIV echt veel beter draaide op de 360, ik had er bijna een 360 naast gezet vanwege dat verschil
    - Bayonetta heb ik teruggebracht vanwege de gigantisch slechte performance op de PS3
    - RDR niet gekocht vanwege het verschil in graphics.
    - Xbox live was echt veel beter qua userinterface en snelheid.
    - Bepaalde indiegames (bijv. Fez/SuperMeatBoy) had ik graag willen spelen.

    Wanneer was ik blij met mijn PS3:
    - Uncharted reeks was een geweldige nieuwe IP waar ik veel van genoot
    - Metal Gear Solid 4 was imho de mooiste game die ik ooit gespeeld was
    - Journey was tegek
    - GT5 icm een goed racestuur vindt ik nogsteeds heel erg gaaf om met een stel vrienden te doen.
    - Ik had de God of War reeks en ICO/SOTC nooit op de PS2 gedaan en dat was super om toch nog mee te maken op de PS3

    Mocht MS met hele gave games aan komen zetten of mocht blijken dat GTAV veel strakker is op de nieuwe xbox dan switch ik ook zo weer terug naar Xbox
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina