1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Verdomme wat is dat lekker een keer aan de zijlijn staan van dit soort discussies.
     
    Rampage, AnubisNefer, Reckuuza en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    SA is vast wel blij met de uitspraken van de heer Van Der Bellen uit Oostenrijk :+



    Ook een vorm van gelijkheid....
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik zie net op het Vlaamse journaal dat België dus één van de Europese landen is die Saudie-Arabië in die VN commissie voor vrouwenrechten gestemd heeft. Klein politiek relletje daar in het parlement. Oef.
     
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    [​IMG]
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    L.A. en Oujdi vinden dit leuk.
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    De dodenherdenking is al een jarenlang begrip om de Nederlandse slachtoffers tijdens WO2 te herdenken.

    Waarom de fok moeten daar opeens vluchtelingen bij? Kan je toch ook een andere dag voor prikken. Of gaan we alle doden van wat dan ook vandaag herdenken? Slaat toch helemaal nergens op dit.
     
    RaouLioo, Yellow 13, Sonny en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    De Dodenherdenking zijn voor de vele mensen die gesneuveld zijn tijdens de oorlog.
    Iets wat, denk ik, veel meer impact heeft als een vluchteling die omkomt tijdens zijn reis naar verbetering.

    Nederland is weer, typisch, Nederland. Alles moet tegenwoordig maar aangepast worden om zo in goed daglicht bij 'n ander te komen. Stel je voor dat je je poot stijf gaat houden en je je eigen normen/waarden/tradities blijft hanteren.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  10. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ben het helemaal eens met die Esther Voet.
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Precies dit!
    Recka, je bent goed bezig.

    Dikke duim voor jou (en een ons Kratom!)
     
    Yellow 13 en Reckuuza vinden dit leuk.
  12. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Natuurlijk stond de dodenherdenking altijd vooral in het teken van WO2, en wat mij betreft hoeft er echt niet nadrukkelijk nu ook herdacht te worden aan omgekomen vluchtelingen.
    Echter is het volgens mij al jaren het geval dat niet alleen WO2 doden maar ook andere slachtoffers die zijn gevallen voor onze vrijheid worden herdacht op 4 mei. Als mensen dit vervolgens ook willen doen voor vluchtelingen moeten ze dat letterlijk zelf weten, zolang ze iedereen maar gewoon anderen laten herdenken wie ze willen ;-).
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dodenherdenking is, voornamelijk, voor de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Mensen die zijn gestorven door te strijden voor onze vrijheid. Wat de neuk heeft een vluchteling gedaan voor ons dan?
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Snap niet dat we die 2 minuten per jaar die we inzetten voor oorlogsslachtoffers ook weer misbruik moet worden door een of andere linkse activisit die ons weer een schuldgevoel probeert aan te praten mbt huidige vluchtelingenproblematiek. Volgens mij zijn we daar al 364 dagen per jaar mee bezig.
     
    RaouLioo, bulletproof010, Rampage en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Daarnaast is het raar dat het opeens nu moet. Ik vind het prima dat er misschien iets komt in de toekomst op een andere manier. Maar de Dodenherdenking is daar de plaats niet voor en dat weten ze zelf ook wel.
    En het voelt nu meer alsof ze even op de rug van Dodenherdenking willen meeliften om hun punt te maken. En dat helpt dan ook niet echt.
     
    RaouLioo, bulletproof010 en Rampage vinden dit leuk.
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Wat is dat trouwens met die Dumpert/Geenstijl vs de Volkskrant beef. Gaat ook weer echt ner-gens over.
     
  17. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Als je dat vindt snap ik dat en heb ik daar ook geen problemen mee. Ik ben het ook totaal niet eens met het hele gedoe zoals het nu gebeurt (i.e., iemand die zegt dat we ook vluchtelingen zouden moeten herdenken). Daarmee probeert hij dus als het ware op te leggen wie we zouden moeten herdenken; dat slaat nergens op. Jij (en vele mensen met je) willen mensen gedenken die zijn omgekomen voor onze vrijheid. Dat is je goed recht en dat wil ik je ook absoluut niet ontzeggen. Sterker nog; ik zal hetzelfde doen vanavond. ;-)
    Ik zeg alleen; Het hoofdthema kan inderdaad gewoon bij WO2 blijven zoals dat altijd al is geweest, maar geef andere mensen die ook omgekomen vluchtelingen willen herdenken (om wat voor reden dan ook) ook de ruimte om dat te doen. Maar nogmaals; dat moet dan niet in de vorm zijn van een Rikko Voorberg die voorschijft wie wat moet herdenken; laat iedereen gewoon zelf die 2 minuten bepalen waar hij aan denkt. Of dat nou vluchtelingen zijn of WO2 oorlogshelden.
     
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Nee.

    Aan de Dodenherdenking moet je gewoon niets willen veranderen.

    Dat je überhaupt de gestorven vluchtelingen wil herdenken is al van de zotte. Wat hebben die voor ons land betekend? Wat is hun doel geweest? Hebben zij de wereld verbeterd? Volgens mij levert heel die discussie alleen maar ellende op. Datgene wat nu de wereld in geholpen word als "ja, maar vluchtelingen zijn ook zielig" ... helemaal waar. Maar wat voor impact heeft hun dood op ons gehad? Dat er gesuggereerd word dit te combineren op Dodenherdenking is ... bah.
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik vind het helemaal niet zo vreemd om daar over na te denken. Hoeveel mensen denken tegenwoordig nog echt aan de slachtoffers?
    Als de tijd verstrijkt kun je er best over nadenken om het wat breder te trekken; naar alle oorlogsslachtoffers.

    Bevrijdingsdag vind ik wat anders.
     
  20. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328

    ...

    Echt?

    Dus iemand die zijn land verlaat, zinkt in een bootje en komt te overlijden is net zo belangrijk als Opa Henk die in z'n eentje heeft gevochten tegen 80 Duitsers in Schennepgeul? Alleen maar omdat Opa Henk zijn kinderen, kleinkinderen etc. een vrij land wou schenken?
     
    CrazY en bulletproof010 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina