1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Er is voor beide partijen wat te zeggen. Zoals gezegd, emotie mag nooit een rol spelen in de strafmaat.
    Maar waar de anderen het over hebben gaat meer over de reintegratie ná de straf.

    Ongeacht de hoogte van de straf zou je als nabestaanden nooit geconfronteerd willen worden met de dader in je buurt.
    Of dat technisch uitvoerbaar is (zeker nadat de straf al is uitgezeten) is weer wat anders..
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Thanks, wellicht verwoord ik het dan verkeerd voor de mensen hier maar dat is precies wat ik bedoel.
    Echter nu gaan mensen zich moreel niveau boven mij plaatsen, dat is gewoon flauw.
     
    Reckuuza en L.A. vinden dit leuk.
  3. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Ik zeg juist dat je (voor mijn gevoel) ZONDER emotie reageert en vraag of je je een klein beetje wil inleven in de situatie van de nabestaanden/slachtoffers.

    Duidelijk. Dan heb je het wellicht verkeerd verwoord, of ik (samen met een paar anderen) verkeerd geïnterpreteerd.
    We zitten dan in ieder geval op 1 lijn :)
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    [​IMG]
     
    Reckuuza en CrazY vinden dit leuk.
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570



    Trouwens, de kerel uit dit filmpje krijgt anderhalf jaar cel.
    Hij beweerde onschuldig te zijn :lol:
     
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Zijn mensen die voor meer ellende mildere straffen krijgen. Vind 1,5 jaar nog best lang, vooral als je bedenkt dat dergelijk acties dagelijks gebeuren. Alleen 9 van de 10 keer loopt het met een sisser af.
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Is gewoon een gevalletje niet in dode hoek kijken toch? Zie ik dagelijks bijna misgaan...
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Haha nee dit was een verkeersfittie.
     
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ah, ja dan terecht.
     
  10. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092

    :\ Mark @Rampage as high profile
    :\ Loading............
    :\ Mark target [step 1/3]
    :\ Loading............
    :\ Process completed
    :\ Initiate surveillance [step 2/3]
    :\ Loading............
    :\ Process completed
    :\ Execute surveillance protocol [step 3/3]
    :\ Loading............
    :\ 24/7 surveillance activated
    :\ Type !terminate to stop this process
    :\ _
     
    Rampage vindt dit leuk.
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Strafmaten zijn juridisch vast gelegd maar het is aan de rechter om de wet te interpreteren per zaak. Het zal wel komen door de anonieme en asynchrone communicatie via een forum want volgens mij praten wij compleet langs elkaar heen. Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen:

    Als een persoon schuldig is bevonden aan moord (evt met voorbedachte rade) en hij komt na het uitzitten van zijn straf weer terecht in de directe leefomgeving van de nabestaanden dan vind k dat geen acceptabele situatie. Daar zal mi de wet op aangepast moeten worden. Nee ik kan hier niet een nieuwe wet even ter plekke uitschrijven, maar onderdeel van de straf 'schuldig bevonden aan moord' zal mi moeten zijn dat de moordenaar niet meer mag terugkeren naar de leefomgeving van de direct nabestaanden als blijkt dat hij daar woont. In België hebben ze dergelijke regels ook dus dat is prima te doen.

    Reden hiervoor is tweeledig:
    - Het is een omgekeerde tantalus kwelling voor de nabestaanden. Het kan niet zo zijn dat onschuldigen permanent gestraft worden.
    - Het voorkomt mogelijke onrust in de vorm van vergelding. Ik acht de kans zeer aanwezig dat 1 van de nabestaanden een keer doorslaat wanneer hij of zij oog in oog komt met de moordenaar.


    Ik stel nergens voor dat een nabestaande de wet zelf schrijft, in Guantanamo Bay moet komen (hoe kom je er op?) of dat gevoel hier de overhand moet hebben. Maar gerechtigheid zal bij een dergelijke straf wel hoog in het vaandel moeten staan.
     
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Verkeerd geïnterpreteerd inderdaad. Je post deed lijken of je zo'n "houding" ook zou hanteren als het jou zou overkomen.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Nee want dat ontken ik in post 12728 al maar daar las je maar overheen ;)
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    GS was offline omdat ze een nieuwe layout hebben gekregen. Maar dat hebben ze verzwegen met veel gratis advertenties in de vorm van artikelen op nieuwssites als gevolg :p

    Mbt genderneutraliteit: het doet me denken aan de Zwarte Pieten discussie. Een ontzettend klein groepje begint in 1x hard te roeptoeteren waarop de politiek in een soort misplaatste deugreflex schiet en komt met de meest abominabele maatregelen. Heel Nederland gaat er vervolgens op reageren. Er zijn zoveel meer prangende zaken in dit land.

    Daarnaast ben je als vrouw echt niet blij met je genderneutrale wc met ondergepieste wc bril. :rolleyes:
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het feit dat er dan een persbericht voor de deur uitgaat komt op mij over alsof gemeenteambtenaren vooral zichzelf op de borst willen kloppen met hoe progressief ze wel niet zijn.

    Overigens vind ik het vooral cosmetisch: Je kunt taal massaal neutraliseren, maar hoe je het ook went of keert slechts 0,5% van de bevolking identificeert zich niet als man of vrouw. In plaats van net te doen alsof de wereld niet-binair is, kunnen we onze moeite beter steken in hoe we met elkaar omgaan. Bijv. op school door maatschappijleer eerder en breder te doceren.
     
    MightyMikeDX en Kevf vinden dit leuk.
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Is 0,5% een getal wat je nu zo "maar even" roept of is dat onderzocht?Vindt dat namelijk best nog wel veel, had zelf veel minder verwacht
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Een tijdje terug opgezocht toen de discussie ergens oplaaide. Het lijkt per land en per onderzoek een beetje te schommelen rond een half procent.
     
    Tim vindt dit leuk.
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Helemaal met je eens. Daarnaast zal je moeten accepteren dat je nooit iedereen tevreden kan stellen, het heeft een verlammend effect wanneer beleidsmakers dit wel proberen.
     

Deel Deze Pagina