1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Deze pagina en wat @Kevf al zei in de 2e alinea van zijn laatste post zei, doet mij een beetje denken aan een uitspraak die ik al eens eerder heb gedaan hier: Kleine minderheid, groot probleem, moeilijk op te lossen. Grote meerderheid, klein probleem, makkelijk op te lossen. Was toen een samenvatting van mij over de hedendaagse maatschappij in Nederland. Eens of oneens mensen?
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik zal vast wel jelemaal fout zitten, maar als trans wil je toch juist een man óf een vrouw zijn ipv een het?
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    [​IMG]

    Het woord "homohuwelijk" is zelfs fout....dafuq.


    edit:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2017
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik vraag me ook af of dit is besloten naar aanleiding van de vele klachten of dat er één of andere hip politiek correct medewerkertje was die een goed idee had om aan te tonen dat Amsterdam zo moderne stad is.

    Ik vrees het laatste eigenlijk.
    Met als resultaat dat dit juist schade aanricht aan het hele LTBG213s12js131 debat.

    Dit leest toch gewoon als satire?
    Nog even en we mogen geen geboortekaartjes meer sturen met 'onze zoon'.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2017
    Servantes, Kevf en Tim vinden dit leuk.
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    "Geachte aanwezigen en andere bewoners,

    We zijn vandaag aanwezig voor het trouwen voor mensen van gelijk geslacht tussen Henk, het lhbti mens die bij geboorte gezien is als meisje en momenteel in transitie is om een transgender person te worden, en Hans, de interseks lhbti bewoner die graag gelijkwaardige partners willen worden. "

    Wat een fucking dagtaak als ambtenaar om dat allemaal netjes te gaan bewoorden 8)


    Ik vind lhbti trouwens prima hoor, maar waarom je geen homoseksueel meer mag zeggen gaat me ook een beetje te ver. Als je homo bent ben je toch gewoon homo. Niets mis mee; waarom moet je dat gelijktrekken met alle transgenders, interseksen etc.
     
    Kimi NL, MightyMikeDX, Servantes en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Eh....beweer je nou dat transgender Henk hetzelfde geslacht heeft als interseksuele Hans??
     
    MightyMikeDX vindt dit leuk.
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Gaat volgens mij meer om mensen die "gender fluid" zijn.Lijkt mij idd dat transgenders juist wel bij een groep willen horen
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ik irriteer me mateloos hoe de Nederlandse maatschappij zo'n *zucht* en *facepalm* maatschappij is geworden. Hoe de fuck wil je nu überhaupt vooruit komen met deze maatschappij als je steeds bezig bent met die debatten over de problemen van kleine minderheden?

    Vroeger zeiden we over pesten nog wel eens: Schelden, schelden, doet niet zeer, klap voor je smoel dat helpt wat meer. Niet te letterlijk nemen, maar die uitspraak heeft mij wel geleerd niet zo snel op je ''geslacht'' getrapt te zijn.

    Beter leren mensen niet steeds het nummer 1 discussie punt in deze maatschappij te willen zijn. Wat hier al aangegeven is: Er zijn belangrijkere problemen om op te lossen.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983


    en ondertussen staan ze zo voor Rotterdam CS. Worlds apart.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    :lol:
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    'Bij geboorte gezien als meisje'

    Hou op hoor haha. Hoe je je ook voelt, feit is dat je geboren bent als meisje.

    Verder had dit hele ding een Zondag met Lubach item kunnen zijn.
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dat hangt er vanaf of je pre-op of post-op naar Henk kijkt.
     
    Matrix vindt dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Noem het gewoon transception. Mindfuck dit, echt en irritatie alom.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    [​IMG]
     
    Scarlett, Kevf en Rampage vinden dit leuk.
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Natuurlijk ook wel logisch dat in een cultuur die gender identificeert op basis van geslacht, men niet massaal een daarvan afwijkend zelfbeeld vormt.
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Waarom zou je iemands seksuele voorkeur willen duiden? In welke context is dat relevant? Het gebeurt ook enkel bij van heteroseksueel afwijkende geaardheid, waarom is het relevant wie daarvan afwijkt? Verder zijn er prima mogeijkheden om gender neutral te communiceren met mensen die gender neutral zijn, dus waarom je met dat flauwekulvoorbeeld komt ontgaat me even.
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Hm ik vind de systematische uitsluiting van bepaalde minderheden best een probleem, maar als je niet tot zo'n minderheid behoort heb je natuuurlijk makkelijk praten ;)
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Volgens mij zijn er toch geen genderneutrale mensen?
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wat moeten we gebruiken als genderneutraal derdepersoons bezittelijk voornaamwoord? Ik vind 'diegenes' nog niet lekker klinken dus ik zoek even verder.
     
  20. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Laten we beginnen met homoseksuele mannen, die noemen zichzelf ook gewoon homo/gay. Daar is verder toch niks mis mee?
     

Deel Deze Pagina