1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ja het is allemaal wat spastisch, dus ik snap de weerstand. Ik ben desondanks wel blij met dit soort bewegingen, omdat ik hoop dat die op termijn zullen helpen de onterechte verschillen op te heffen die nu bestaan tussen mensen wegens hun geslacht. Denk alleen wel dat mijn ideaalbeeld van hoe die verhouding in een maatschappij zou moeten zijn afwijkt van het beeld dat de aanstichters van deze beweging hebben.
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik denk dat de "beweging" niet verward moet worden met gewone vragen van burgers. Het woord genderneutraal in de titel triggert blijkbaar weer een hele hoop mensen.

    In het voorbeeld een meisje van 10 dat ook eens stoerder ondergoed wil dragen ipv roze en met hartjes. Hartstikke goed toch dat er daar meer keuze in komt.
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Die vragen worden opgeroepen door een beweging weg van de status quo. De katalysatoren van die beweging, daar refereerde ik aan.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waarom zou je de verschillen willen opheffen? Het is juist super dat de verschillen er zijn :)
     
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Volgens mij bestaan die vragen al veel langer; zo ook waarom bijvoorbeeld er alleen meisjes speelgoed is met sterke link naar huishoudelijke taken. De vraag van de ouder is dus niet goed.
    Het wordt nu alleen in een ander daglicht gesteld door de "genderneutrale beweging".

    Ik vraag me wel af of dit niet ook een beetje wordt aangezwengeld door de media..en of de Hema daadwerkelijk kiest voor een genderneutraler assortiment.

    Inhoud van het stuk vind ik namelijk niet heel schokkend..ik denk alleen dat het woord genderneutraal weer veel triggert
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Maar de vorige keer dat die vraag werd gesteld, kwam dat vanuit 2e golf feminisme, wat net als de genderneutrale revolutie gefundeerd is op het postmoderne beeld van identiteit.

    Sommige wel, sommige niet.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Volgens mij is er gewoon besloten om de kaartjes 'jongens' en 'meisjes' van de kleding af te halen.
    That's all toch?
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    je haalt nu actie en intentie door elkaar. De intentie is genderneutraliteit doorvoeren (zie nieuwsbericht) en de actie is geweest om de kaartjes weg te halen. Het oeverloze gedram over genderneutraliteit (wat helemaal geen neutraliteit is, zie mijn eerdere post) is waar ik een probleem mee heb. Het is juist goed om kinderen op te voeden op een manier die bij hun geslacht past.

    De ravage in Mexico:

    https://www.nu.nl/buitenland/492985...enorme-ravage-zware-aardbeving-in-mexico.html
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Actie is kaartjes er af halen, intentie is goedkoop scoren bij wat feministjes die nu met een tevreden gevoel hun nieuwe favoriete progressieve winkel. HEMA is helemaal niet geïnteresseerd om genderneutraliteit te promoten. Gewoon marketing.

    Ik denk dat je veel te veel achter deze actie zoekt Kevf.
     
    Alexknl en Reckuuza vinden dit leuk.
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je hebt Noord-Korea en daarna deze actie van de Hema. Normaliter wilde ik daar nog wat islam problematiek bij plaatsen maar dat mag niet meer.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Triggered door Islam.

    Het is allemaal Fred zn schuld.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    https://nos.nl/artikel/2193914-studenten-vindicat-vrijuit-na-wangedrag-in-sushitent.html

    We houden het wederom lokaal. Als Groninger heb ik geen goed woord over voor deze groep debielen. Als geboren en getogen stadjer kan je over Vindicat maar 1 conclusie trekken; het overgrote gedeelte is een stel mongolen waarbij mijn irritatie alleen maar hoger wordt als je beseft dat dit de hoogopgeleiden zijn van Nederland die straks ons land besturen. Slechts een paar kernwoorden: overlast, arrogant, egoïstisch, lawaai en ontgroenen tot de dood er op volgt. Opheffen is vast niet mogelijk, maar waarom deze groep een plek midden op de Grote Markt heeft gekregen ontgaat mij volledig.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    https://www.foodwatch.org/nl/onze-campagnes/onderwerpen/glyfosaat/noodoproep-glyfosaat/

    Dit vind ik dan weer bizar. Nederlandse regering wil glyfosaat gaan toestaan. Middel dat voornamelijk in zuid amerika maar ook europa wordt gebruikt en bewezen is kankerverwekkend te zijn, maar door het toe te staan kunnen resten in ons brood, pasta en drinkwater terecht komen.

    Voor mij persoonlijk een ding omdat ik in argentinie heb rondgereisd en de enorme uitgestekte sojavelden op de pampa's heb gezien en hoeveel mensen daar kanker hebben. Die velden worden besproeid met het bestrijdingsmiddel dat als voedsel dient voor het vee waardoor het direct en indirect in ons voedsel komt.

    Economische belangen wegen blijkbaar weer zwaarder dan volksgezondheid.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Bewezen kankerverwekkend?
    Not an expert maar dat vind ik nergens terug.
    EFSA, IARC en WOH ontkennen dat namelijk.
    Daarnaast is het nooit officieel verboden in Nederland?

    Hebben lager kankercijfer als, let's say, Nederland.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2017
  15. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Van den Berg: “De IARC onderzocht op basis van verschillende studies hoe schadelijk de feitelijke samenstelling van de stof voor ons DNA is. Aan de hand hiervan rangschikten zij glyfosaat in Groep 2A, de groep van chemicaliën die volgens het agentschap waarschijnlijk kankerverwekkend zijn voor de mens.

    Gewoon google. Het moge duidelijk zijn dat het een chemische cocktail is die in meest gunstige geval niet milieuvriendelijk is. Waarom je dat in je eten wilt zou ik niet weten.

    Je opmerking over aantal kankergevallen is irrelevant. In dat gebied is het namelijk hoger. Dat het nooit verboden is is ook geen bewijs dat het dus gezond is.

    Geen zin in discussie verder. Als je het er niet mee eens bent en het geen probleem vindt dat het in je eten komt teken je niet. Ik vind het zorgwekkend dus heb het wel gedaan.
     
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Bron: google

    Nice
     
    Reckuuza en L.A. vinden dit leuk.
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Groep 2a, gekenmerkt door producten als rood vlees en de beroepsgroep van kappers. Levensgevaarlijk.

    Prima als dit verboden wordt, maar je weet nu al dat er dan een alternatief in Argentinië komt wat veel schadelijker is.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Echter elke actie tegen Monsanto steun ik, eng bedrijf.
     
    Yellow 13 en L.A. vinden dit leuk.
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Je vergeet Bayer nog even die hen nog niet zolang geleden overgenomen hebben. Die mogen ook best genoemd worden. Cirkeltje gaat zo wel rond met die twee. :)
     

Deel Deze Pagina