1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Het zou je dochter zijn, of zus of kleinkind. Ik voelde me al naar toen ik het las, moet je nagaan wat die mensen doormaken nu. Man, man, man als dit echt de dader is... Wat een faal van het Nederlandse 'rechtssysteem'.
     
    Zumpelvelder, Yellow 13 en Daz vinden dit leuk.
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.432
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Welk rechtssysteem?

    Ik ga ook chicks rapen en mensen omleggen denk ik
     
    Rossi46, Zumpelvelder en L.A. vinden dit leuk.
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat bedoel je hier mee?

    Ik vind dat er beter naar de vergrijpen moet worden gekeken voordat mensen eerder worden vrij gelaten. Helemaal bij veelplegers kan je je afvragen of vervroegde vrijlating ooit een optie moet zijn. Deze man gaf ook nog eens aan trots te zijn op zijn dagen. Wat doet zo iemand na 6 jaar op straat? Sowieso begrijp ik niet dat hij slechts een straf van 11 jaar heeft gekregen als ik in de uitspraak lees wat hij heeft gedaan. Waarom is er een 5 jaar kortere straf uitgekomen na het verkrachten van minderjarige meisjes op de meest gruwelijke wijze onder dwang van een pistool? De slachtoffers zijn kapot gemaakt voor het leven.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Mja in principe is 11 jaar gevangenis voor dubbele verkrachting niet heel laag maar best fors.

    Alleen zijn er wel wat dingen misgegaan zoals slechte behandeling, geen tbs en na 2/3e vrij, daar zou ik me drukker om maken. Die oorspronkelijke uitspraak was maximaal. Was 10 jaar geëist geloof ik (eerst 15 jaar geëist en toen 16 jaar gegevens).
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat geef ik toch ook aan in het eerste stuk? En de ene verkrachting is de andere niet imo. Minderjarigen, op de meest gruwelijke wijze en met een pistool en daar vervolgens trots op zijn. De rechtbank oordeelde heel terecht dat deze man zo lang mogelijk uit de maatschappij geweerd moest worden en dan krijg je dit.

    Onhaalbaar idee: eigenlijk zou je tegen het einde van een straf willen bekijken of een dergelijk persoon nog wel terug de maatschappij in kan of nog langer vast moet zitten.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    En het raadgevend referendum gaat er uit:



    Bizar. Want er is meer dan voldoende betrokkenheid en we hebben er nog maar 1 gehad. Het is mi juist goed om hier nu mee door te pakken. Mi zou hier minimaal een referendum over moeten komen.
     
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ach ja maar hier hebben mensen ook voor gestemd toch? Vorige keer met oekraine was er veel gedoe over..toch heeft Rutte meeste stemmen gehaald. Dan moet je in principe als burger er maar op vertrouwen of bij de volgende verkiezingen wat anders stemmen
     
  8. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Dat is wel heel een heel duidelijk signaal van minachting naar ons als burger toe. 2 keer een referendum gehouden en naast zich neergelegd en nu wordt het uitleggen naar de burger toe te lastig dus schaffen ze het maar af.
     
  9. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Een referendum is het slechtste middel dat er is. Klinkt leuk, maar 75% van het volk is gewoon niet in staat om verder te kijken dan hun neus lang is. Dan heb je er dus niets aan.
     
  10. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Als het referendum beter wordt geleid qua voorlichting vanuit de overheid met een duidelijk keuze tussen 3-4 opties en waarom er 1 de beste zou zijn voor de meeste Nederlanders, kun je best een evenwichtige keuze maken. Bij het Oekraïne referendum is er vanuit de overheid met de pet naar gegooid vanwege te weinig ervaring en wil en was je afhankelijk van twee kampen voor tegenstrijdige informatie, dat lijkt me inderdaad niet de beste manier om een referendum te houden.
     
  11. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Zo onhaalbaar is dat niet. TBS heeft die optie gewoon. In principe kan TBS met bevel tot verpleging tot in het oneindige worden verlengd, juist om die reden.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Nou als ruim 77% niet komt opdagne voor zo'n referendum is dat natuurlijk niet het teken van betrokkenheid.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Als de eerste keer er al een opkomst is van 33% (dus 67% niet) dan zou je mi kunnen stellen dat het een denderend succes is. Bijna geen media aandacht en een opkomst praktisch gelijk aan de Europese verkiezingen:

    https://www.parlement.com/id/vhx1b38yhhwz/opkomst_europese_verkiezingen_in
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dus het is even populair als de Europese Verkiezingen?!


    Dat is het beste argument tegen. Niemand geeft er om.
    En die eerste geen media aandacht is onzin.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Precies wat jij hebt geïnterpreteerd, gezien je antwoord.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Pf als je al die details hoort over de vermissing van Anne ben je toch bijna blij dat je geen kids hebt.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Gewoon vanaf baby op krav maga.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Nee gelijk naar de shooting range
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Hihisis
     

Deel Deze Pagina