1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik dacht dat jij eerder iets zou posten over de slavernij compensatie die DENK wil voor de Suri's :p
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat vinden we hier eigenlijk van het hele #metoo gebeuren?

    Hoewel ik het erg goed vind dat de misbruikende engerds eindelijk ontmaskerd worden, stoor ik me wel aan hoe iedereen hierop gaat meeliften. Lees verhalen van vrouwen die echt nergens over gaan, puur om lekker aandacht te trekken.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Het is vooral slecht voor de vrouwen emancipatie. Die valt weer een paar jaar achteruit.
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Je moet eens op Twitter zitten.
    Iedereen die zo nuance opzoekt wordt gelynched als "anti-#MeToo".
    Mannen spreken zich het ene moment niet genoeg uit terwijl op andere momenten ze worden verweten de discussie te kapen.
    Ik vind het goed dat er een motiverende push is voor mensen om zich uit te spreken, maar een virale Twitter hashtag is natuurlijk niet genuanceerd genoeg voor blijvende positieve verandering.

    Check op Facebook ook even de reacties op dit artikel: https://www.volkskrant.nl/opinie/op...&utm_campaign=shared content&utm_content=free
    Oei oei oei.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Elke discussie anno 2017 ontspoort tegenwoordig in name calling. Echt je ziet het nergens meer zonder door policor links als racist/mysgonist of whatever genoemd te worden. Triest. Twitter mag van mij echt offline. Ik ken ook niemand die daar gebruik van maakt trouwens.
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Goeie zaak. Wel knap dat jij kan zien of iemand een gemeend verhaal vertelt, of dat zij wil "meeliften" voor aandacht. Heb je een zesde zintuig of wat?

    Hoezo?

    Hoezo gaat deze hashtag, die de nieuwe openheid over misstanden symboliseert, niet bijdragen aan blijvende positieve verandering?

    Policor links :')
     
  7. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Ik vind het hele MeToo gebeuren op zich goed mits dat leidt tot meer aangiftes. Verder vind ik er weinig van want hoe ga ik verifiëren of iets dat online gepost wordt klopt of dat het aandachttrekkerij is? (Note: Daarmee wil ik niet zeggen dat ik denk dat de meesten alleen maar aandacht willen). We hebben de wet die voorschrijft wat aanranding is en wat niet. Of iets wel of niet klopt laat ik over aan de jurist.
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Bouwvakkers die op straat naar je fluiten, dat je in de kroeg een keer op je billen werd getikt door een jongen, iemand die je wilde zoenen terwijl jij geen zin had tijdens het uitgaan (maar er verder niet mee doorging nadat het signaal duidelijk was).

    Als je over dat soort zaken jaren later gaat doen alsof je er nog steeds een trauma van hebt, dan vind ik dat pure aandachttrekkerij en tevens zeer disrespectvol naar mensen die wél echt vervelende situaties hebben meegemaakt.

    Heeft trouwens niets te maken met een 6de zintuig (wel fijn dat je altijd weer zo netjes blijft en niet op de man speelt), maar ik kan nav een verhaal wel prima oordelen of het overdreven is of niet.
     
    Tim en Jorrie vinden dit leuk.
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dus omdat jij hun situatie niet ernstig genoeg vindt, wuif je het maar weg als aandachttrekkerij? Ik denk daar toch anders over. Het wordt nu juist weer eens duidelijk dat ook zulk gedrag door degene die ermee te maken krijgt als seksueel intimiderend kan worden ervaren. Prima dat het dus benoemd wordt.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja ik vind dat er wel even goed gekeken mag worden naar de definitie van 'seksuele intimidatie'. Lees maar even op Facebook en Twitter wat sommige verhalen zijn. Blijkbaar is flirten of interesse tonen soms al te erg.

    Nogmaals, ik vind het van weinig respect tonen om met je uitgaansverhalen aan te komen terwijl andere vrouwen vertellen over hoe hun baas jarenlang smerige opmerkingen maakte en stiekem aan ze zat.

    Wat vind jij trouwens ervan dat je schijnbaar eerst de vraag moet stellen: 'mag ik je zoenen?' Of 'Wil je seks met mij?'.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2017
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Deze gedachte deel ik. Bij ons op het werk wordt namelijk best wel vaak: "Komt wel goed, schatje!" tegen verschillende collega's gezegd(zoals die reclame) Van de 25 mensen die hier werken, zijn er 2 vrouw en ook zij krijgen dat wel eens te horen en zeggen het ook wel tegen anderen.

    Iedereen weet dat het grappend is, maar kan door deze hele #metoo gebeurtenis behoorlijk uit context getrokken worden. Dat is een beetje de "angst" die ik met deze hele gebeurtenis heb. Ik denk dat er een x aantal procent van de claims te verwaarlozen is door de situatie waarin dingen gezegd worden.

    Neemt overigens niet weg dat de serieuze verhalen ernstig zijn en dat het goed is dat het bekend wordt, maar vooral door het hele twitter gebeuren is het wel heel makkelijk om: "ik ook!" te zeggen. Daarnaast vind ik Twitter echt compleet overrated, maar dat is een hele andere discussie.

    Dat wordt lastig met Carnaval. Meestal ben ik en/of de andere partij niet meer in staat om dit soort moeilijke vragen in z'n geheel of in kleine delen uit te spreken.
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wel, op welke wijze zou het blijvend zijn? Is het over 6 maanden -wanneer het niet meer viral is- makkelijker voor slachtoffers om zich uit te spreken dan dat het vorig jaar was? In alle eerlijkheid weet ik het niet, maar ik denk dat een blijvende cultuuromslag meer behoeft.
     
    Jorrie en Kimi NL vinden dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Sowieso heb ik moeite met het verhaal van die journalist, overigens een man. Zegt ook dat die misbruikt is, bijna anaal verkracht, maar zegt er wel bij dat er geen getuigen zijn en dat hij geen aangifte kan doen en bovendien niet het hele verhaal zo maar naar buiten kan doen.

    Hou dan je mond lul, want ik erger me pas echt kapot als mensen wel een heel zwaar verhaal naar buiten kunnen brengen wat niet compleet is en daardoor wellicht andere in een lastige situatie brengen of zij hun verhaal moeten doen of niet.

    Voor mij is het simpel: Gooi het hele verhaal eruit, of niet. Bij die journalist heb ik ook een beetje mijn twijfels over zijn misbruik, juist vanwege het incomplete verhaal.
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Nu klink je al een stuk minder stellig ;)
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Alsof de zaken die jij noemt voorwaarden zijn voor een waarachtig verhaal :confused:
     
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ok, even samenvatting boys ... wat heb ik gemist?
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Zonder een schuldvraag, de vrouw wordt wederom afgeschilderd als een weerloos wezen wat ten prooi valt aan de man, zich niet kan verdedigen en het tegen eigen zin accepteert. De man wordt afgeschilderd als iemand die de macht pakt en de touwtjes in handen neemt.

    Daarnaast wordt de vrouw afgeschilderd als een onbevlekt schilderij die niet gedient is van enige seksuele spanning of van ongeschreven sociale omgang die verbroken worden. En dat deze morele verontwaardiging enkel bij vrouwen kan plaatsvinden. Sterker nog, vervolgens wordt de man weggezet als een geile beer met een grote honger, terwijl het juist in veel gevallen een man is met of een pathetische minderwaardigheidscomplex of gewoon andere sociale skills. Want laten we eerlijk zijn, er is geen standaard volgorde om een vrouw in bed te krijgen. En anno 2017 geldt er nog steeds: de man moet op jacht want vrouwen moeten worden versierd.
     
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    ... nogmaals; waar the fuck gaat dit over?
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Amen!

    Ik irriteer me kapot aan die aandachttrekkerij. Echt serieus, het is te sneu voor woorden. Kijk, ik vind ook dat je vrouwen niet moet lastig vallen, niet moet aanraken en niet moet intimideren. Absoluut not done, begrijp niet verkeerd. Ik ben een flirt, maar ik raak vrouwen niet zomaar aan, ook al denk ik dat ze het niet erg zouden vinden als ik het wel deed. Die shit is dangerous, dus ik pas.

    Nog even en als je een vriendin 3 kussen geeft op haar wang moet je oppassen dat je hand niet op haar heup rust. Kan zomaar intimiderend zijn natuurlijk. Al die mensen die jarenlang hun mond hebben gehouden, smeergeld hebben aangenomen in ruil voor stilte, moeten nu ook hun kop houden. Blijkbaar vonden vrouwen die smeergeld hadden aangenomen die hand in hun reet niet zo erg mits er een paar centen tegenover staan. Anders had je dat geld niet aangenomen, of je nou wel of niet besluit in de openbaarheid te treden. Je kunt als ´slachtoffer´ maar van alles roepen, 20 jaar later.

    Het is als man moeilijk om de grens altijd en overal maar juist aan te voelen. Tegen de ene kun je iets makkelijker zeggen dan tegen de ander. Het is gewoon een gevaarlijk spel, waarmee je altijd moet oppassen. Maar flirten hoort wel een beetje bij ons mensen. We doen het graag en het is jammer dat sommige vrouwen dat geheel verkeerd kunnen opvatten. Nogmaals, ik bedoel uiteraard flirten zonder aanraken en geen ranzige uitspraken oid.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2017
  20. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Daarom moeten mannen ook meer verdienen dan vrouwen, anders ken je met je poor social skills geen seks betalen.
     
    White Hawk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina