1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS Algemeen pCARS Racen

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 8 jun 2015.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Helaas is pCARS nog niet helemaal klaar voor een echte grote competitie. Echter zijn er genoeg mensen die graag willen racen met elkaar en eventueel puntjes bij willen houden. Voor nu is dit tijdelijk het topic om elke week wat op te zetten zodat men toch kan racen met elkaar. Bespreek hier met elkaar als je een random raceje wilt doen en open gewoon een lobby!
     
  2. thetiktak92

    thetiktak92 Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    55
    Het lijkt mij erg leuk als het vanavond gewoon doorgaat. Denk dat het wel zo fijn is als het nog een soort van geregeld wordt en dat we ondanks dat het niet officieel is wel om te punten gaan racen!

    Uitslagen vorige week:

    [​IMG]

    [​IMG]

    RB x Gino gedegradeerd naar poule B
    Ross1fum1 gepromoveerd naar poule A

    [​IMG][​IMG]

    Voorstel:
    Ik stel voor dat we de poules van vorige week gebruiken alleen met de wisseling van RB x Gino naar poule B en Ross1fum1 naar Poule A. Dus dit houdt ook in dat de poules op 8 man blijven staan ivm kwaliteit van de servers en dat er een party kan worden opgezet.

    Kwalificatie:
    Een kwalificatie van 15 minuten waar iedereen dan ook 15 minuten de tijd heeft om te kwalificeren. Aangezien er bij sommigen nog steeds het geluid af en toe wegvalt lijkt mij dit de makkelijkste optie. We moeten er alleen op letten dat we elkaar de ruimte geven, ik heb er alle vertrouwen in dat dit moet goed komen. Als je in je warming-up lap zit wordt er van je verwacht dat je plaats maakt voor de andere racers op de baan.

    Lobby: (tijdsindicatie)
    Start practise: 19:45 (30 minuten)
    kwalificatie 1: 20:15 (15 minuten)
    warming-up 1: 20:30 (5 minuten)
    race 1: 20:35 (14 laps)

    kwalificatie 2: 21:00 (15 minuten)
    warming-up 2: 21:15 (5 minuten)
    race 2: 21:20 (14 laps)

    Lobby instellingen:
    Snetterton 300 - Caterham SP/300.R

    Structure
    Privacy
    - Private
    --------------------------
    Number Of Laps
    - 11 laps
    Max Grid Size - 16
    Max Human - 15
    AI - no
    AI skill - -
    Opponents All Identical Car - yes
    Car Class - Prototype
    --------------------------
    Rolling Start - no
    Practice 1 - 30 min
    Practice 2 - no
    Qualifying - 15 min
    Warmup - 5 min


    Conditions
    Weather Slots
    - 1
    Slots 1 - Overcast

    Date type - Race date
    Starting Time - 01:00
    Time Progression - Realtime


    Restrictions
    Force Interior View
    - No
    Force Manual Gears - No
    Force Realistic Driving Sids - No
    --------------------------
    Allow ABS - yes
    Allow Stability Control- yes
    Allow Traction Control- yes

    Damage - Visual Only
    Mechanical Failures - No
    Tire Wear - Real
    Fuel Usage - Real
    Auto Start Engine - Yes
    --------------------------
    Flags & Penalties - Off
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2015
    RBxGino vindt dit leuk.
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik ben er sowieso bij hoor! :thumbs:
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben er ook denk ik! Deze vorm van kwalificeren moet goedkomen, ging ook goed met de informelere GT3/Formula C races.
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Denk dat we er misschien beter een leuke race avond van moeten maken en de score laten voor wat het is. Ik ga proberen er bij te zijn maar aangezien ik het goede stuurtje toch nog niet binnen heb moet ik misschien even iemand heel erg bedanken.
     
  6. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik ben er niet bij vanavond.
     
  7. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik ben er ook niet bij vanavond.

    Veel plezier allen :)
     
  8. RBxGino

    RBxGino New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    15
    Lobby gaat om 18:00 open dan kan iedereen joinen en dan kijken we wel wat we doen... En wat het merendeel wil. Ik vind het wel heel jammer dat divimus en Flavour er geen zin meer in hebben om te racen :'-(
     
  9. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Vanavond heeft het een andere reden, m'n oma is gisteren opgenomen in het ziekenhuis met hartproblemen en word atm geopereerd daaraan. Vanavond ga ik daar dus even langs.

    Wat de rest betreft voor deze competitie weet ik nog niet wat ik doe. Project Cars zal wat updates nodig hebben voordat het leuk en competitief speelbaar is. Ik heb gemerkt dat ik met racen op de PC meer plezier beleef aan de game's. Project Cars valt dan eigenlijk toch wel tegen. Met 24 man online werkt het nog allemaal superstrak. Dit heeft mij ook overgehaald om een stuur te halen na m'n examens. Het is voor mij eigenlijk puur de groep mensen die we hebben bij XBWR die ik zo tof vind en daarom moeilijk afstand doe van racen op de Xbox.

    Denk daarom dat ik deze competitie of raceavonden even laat schieten tot er een aantal updates geweest zijn en dan ga ik de game nog een kans geven. :)
     
    RBxGino vindt dit leuk.
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Succes en beterschap Divi!

    Wat betreft pCARS zit ik precies in het zelfde bootje. Ik merk dat de groep echt de enige reden is dat ik zou willen blijven plakken. Maar als je een goede PC hebt staan doe je jezelf alleen maar tekort. :oops:
     
    Divimus vindt dit leuk.
  11. thetiktak92

    thetiktak92 Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    55
    Dan gooien we vanavond gewoon een lobby open en denk ik dat we gwn met ze alleen in 1 lobby gaan racen? beginnen we om 20:15 met kwalificeren en gaan we lekker racen!
     
  12. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik snap niet hoe jullie het dan zo lang met Forza hebben uitgehouden.. Is er eindelijk een goede sim op console, stappen jullie over. =(
     
  13. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Kan de reacties wel begrijpen hoor. Pcars heeft veel potentie maar door gebrek aan goede online valt het voor veel mensen erg tegen. Ik geniet wel volop van het offline gebeuren. Dus voor mij is het geen probleem dat het online nog niet is wat het wezen moet.
    Maar dat neemt niet weg dat ik hoop dat het toch snel veranderd. Ik hoop het voor het Pcars team ook. Anders voorzie ik een grote switch naar Forza 6.
     
  14. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik niet hoor. Of het moet echt een drama blijven. Ik vind het heerlijk racen. Alleen online is het nog niet echt heel tof..
     
  15. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik had zelf nooit zo problemen met Forza. Aan de game mankeerde ook het een en ander maar de basis was voor mij prima, alleen wist ik op dat moment niet beter. Project Cars was voor mij dan ook weer een stap omhoog vergeleken met Forza, helaas online niet. Close racing is niet te doen op Project Cars, je raakt elkaar al voordat het visueel te zien is. En zo heb ik nog wel wat puntjes.

    Tot ik werd uitgenodigd door Flavour om RaceRoom te spelen accepteerde ik de problemen wel want nogmaals ik wist niet beter. Nu ik RaceRoom speel en zie hoeveel het beter kan op de consoles snap ik Flavour zijn frustratie's van de afgelopen tijd best wel. Op de PC spelen geeft gewoon veel meer mogelijkheden en haal ik tot nu toe veel meer plezier uit. En dan heb ik tot nu toe alleen nog maar RaceRoom gespeeld, kan niet wachten tot ik gewend ben aan het stuur wat binnenkort kom en aan de slag kan met bijv. een iRacing.

    Ik ben nog niet op het punt het racen op de Xbox geheel achter mij te laten, ik kijk dat allemaal nog even aan :). Forza 6 wacht ik jullie reacties vanaf, als dat online allemaal goed werkt vind ik het het proberen waard! :) Voor nu deze competitie zal ik misschien af en toe nog eens een race joinen.
     
  16. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik ben er vanavond ook niet bij.
    Studie gaat voor :)
     
  17. RBxGino

    RBxGino New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    15
    Oh sorry beterschap divimus!

    We kunnen ook weer een mini competitie doen tiktak?
     
  18. thetiktak92

    thetiktak92 Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    55
    Laten we de cup gwn netjes afmaken, al is het met 4 man ;)
     
  19. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Het is momenteel gewoon nog niet mogelijk om een competitie te organiseren. Zou gewoon nu lekker van het spel genieten en gewoon gezellig racen en de competitie pas starten zodra de lobbies stabiel zijn.

    Ondertussen mag ik heus wel gekroond worden tot eerste pCARS koning :lol:

    Ben er vanavond helaas niet bij, vanaf donderdag ben ik overal bij! Met stuurtje! :cool:
     
    RBxGino en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  20. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Laat eerst maar eens wat zien in het Time Trial topic. :D
     
    B Tender vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina