1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS Algemeen pCARS Racen

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 8 jun 2015.

  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik ben er over kwartiertje! Net thuis.
     
  2. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
  3. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Meer mensen last met hun TX de laatste paar dagen?
    Ik heb de Tx al gereset via de usb-methode, dan lijkt het even beter te gaan, maar na een kwartier lijkt het alsof mn ffb een stuk minder is. Weinig vibratie, minder gevoel.......

    En ik zag op de pc (win10) dat het settingsprogramma er ineens heel anders uitziet dan op win7......??


    Edit: nogmaals reset van de usb-poort gedaan. Nu slaat het stuur dus op hol als ik de voeding er weer op zet. Ventilator slaat gelijk aan......
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2015
  4. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Mijn settingsprogamma ziet er nog wel hetzelfde uit op Windows 10 tov Windows 7. Wel merk ik dat het settingsprogamma af en toe vastloopt bij mij op Win10 en dan niet meer werkt, ook last van?

    Heb je de problemen trouwens alleen op de One of ook op de PC?
     
  5. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ga het morgen weer proberen. Eerder vanavond had ik het ook op de pc, maar na de eerste usb reset, leek het weer normaal.
    Bij de tweede keer sloeg het stuur op hol, wild ronddraaien bij opstarten en ventilator aan.
    Alle stroom nu losgekoppeld, zowel via usb als het stuur zelf. Ook de console is nu helemaal losgekoppeld. Wordt vervolgd.
     
  6. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Zo ziet het settingsprogramma er bij mij uit in Win10....
    En via configscherm zie ik dat het stuur als de T500 RS wordt gezien..... volgens mij klopt dat niet. Snap er geen h@l van...
    [​IMG]
     
  7. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Heb het settingsprogramma nu wel weer goed. Maar ik krijg het stuur op zichzelf niet goed werkend. Haast geen ffb meer. En als ik 'm aan PC of xbox hang, draait ie als een dolle heen en weer. USB-reset wederom uitgevoerd.
    Nu lijkt het weer effe rustig. Op de PC alles weer ingesteld. Maar de "boing" bijvoorbeeld is maar heel matjes.

    Willen jullie jullie settings eens noteren aub ter controle? En dan met name de "versterking". ik heb algemene krachten op 87 staan (was 75 standaard) en de rest op 100. Zelfcentrering door de game.

    @Flavourlicious @Divimus
     
  8. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik heb eigenlijk hetzelfde als jij staan behalve de algemene krachten, die staan bij mij op 75. Destijds heb ik dezelfde instellingen als @Flavourlicious overgenomen, maar het zou kunnen met de upgrade naar W10 dat deze instellingen bij mij gereset zijn.

    @Surreallistic
     
  9. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    En de."boing" is die bij jou ook zo matjes? Had het idee dat dit veel meer merkbaar was de vorige keer.

    Meeste baal/schrik van het doldraaien bij aansluiten. Klinkt écht niet gezond. Heb weinig zin om weer eens op zn engels alles door te moeten geven, om vervolgens het stuur weer op te moeten sturen. Weinig lol aan zo......
     
  10. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Bij mij ook altijd met aanzetten. Een keer links om en een keer rechts om. Maar dat zal er wel bij horen denk ik..
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat heb ik bij mijn stuur ook. Is volgens mij onderdeel van het kalibreren.
     
  12. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Dat denk ik ook inderdaad.
     
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Klopt ja. De motor gaat namelijk via een band naar de as van het stuur toe en daar zit altijd wat speling in. Dus daarom doet het stuur altijd een check. Bij Thrustmaster is dat helemaal rechts, helemaal links en dan naar het midden. Bij Fanatec gaat hij helemaal naar rechts en dan naar het midden.
     
  14. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Bij mij doet ie dat ook wel, maar dan 10x zo snel als normaal, en wel een stuk of 5 keer. = niet goed
     
  15. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Net nogmaals reset gedaan. Dus firmware OPNIEUW installeren. Nu draait ie weer normaal rond.
    Rest mij nog wat vraagpunten aan de stuurbezitters. Zit bij jullie de stekker en usb ALTIJD in de xbox/stopcontact, dus ook bij het opstarten van de xbox? Of halen jullie na afsluiten alle stekkers los? Als ik nu namelijk de schakelaar van de stekkerdoos aanzet (en de xbox dus nog niet opstart) gaat het stuur al kalibreren.
     
  16. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Op m'n PC zit de USB kabel er altijd in. De stroomkabel trek ik altijd uit de stekkerdoos wanneer ik hem niet meer gebruik. Zodra ik de stekker in de stekkerdoos doet gaat het stuur ook bij mij kalibreren. :)

    Ik vind het wel een klein nadeel dat de TX niet gewoon een aan/uit knop heeft. Je kan een aan/uit knop creëren door zo'n schakelaar met afstandsbediening er tussen te zetten. Of wanneer je een beetje handig ben gewoon een schakelaartje tussen de stroomdraad te maken, maar ik ben bang dat mij dat niet gaat lukken :+
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  18. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    @Sur, ik haal altijd de stekker eruit en de usb uit de xbox. Bij PJ Cars merk ik ook dat de FFB wazig wordt na een aantal raceminuten, dit heeft denk ik met de TX Cooling te maken. ALs ik ingame mijn FFB verlaag gaat het veel langer goed. En ja zodra ik de stekker erin doe gaat mijn TX ook gelijk calibreren zonder dat de XBox aanstaat als d=ik dan in het hoofdmenu ben dan staat het stuur recht.
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Aan de koeling kan het niet liggen want in meerdere PC games blijft de FFB gewoon uren goed. Aangezien de FFB dus is zowel Forza 5 als pCARS minder wordt na een tijdje denk eerder dat de verbinding tussen Xbox en stuur niet helemaal perfect is en/of de drivers op de Xbox niet helemaal goed draaien of zo.

    En voor de haters, nee dit is geen console bash. :+
     
  20. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    ga straks de boel weer effe aanslingeren en kijken boe het gaat met de xbox. @asjemenou75 sluit jij dus eerst alle kabels weer aan, en daarná je xbox aan? Of juist eerst je xbox aan en daarna de kabels van je stuur?
     

Deel Deze Pagina