1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Anime] Full Metal Alchemist/Brotherhood

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fullmetal Alchemist, 28 nov 2013.

  1. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Sinds hier nog geen thread van was, besloot ik er toch maar 1tje aan te maken :)

    Fullmetal Alchemist, wat kan ik er over zeggen? Mijn naam indiceert al dat de anime veel voor mij betekent, en niets is minder waar. Qua anime ben ik best nog een 'newbie' vanwege weinig tijd. Ik heb alleen de bekendere animes gezien zoals Bleach, Fairy Tail, DBZ en Pokemon toen ik jong was (die is nu echt heel slecht geworden). Uiteindelijk kwam ik tegen deze series aan en dacht van waarom niet? 1 episode later en ik was meteen hooked. Nee serieus, het zijn totaal 104 afleveringen (FMA 40, FMAB 64) en het duurde me niet lang voor ik hem had afgekeken, en bijna meteen weer opnieuw wou kijken omdat hij zo goed was. Dat heb ik uiteindelijk gelukkig toch niet gedaan.

    Ik kan bijna geen slecht punt over deze anime opnoemen. Elke character heeft zijn belangrijke punten, waardoor als er 1 zou ontbreken de plot helemaal anders zou kunnen zijn. Zelfs silly Yoki heeft zo zijn punten wat goed helpt. Er zijn daardoor ook geen of nauwelijks characters die ik niet leuk vind. De story heeft zelf ook constant boeiende punten wat je laat blijven kijken. Oh, en de cliffhangers... die zijn gewoon erg. Je kan daardoor gewoon niet stoppen.

    Voordat we kunnen discussiëren over dit onderwerp wil ik nog 1 ding mededelen:

    Dit is een zeer diepe en trieste anime. Bij de meeste mensen kan het lijden tot tranen (waar niks verkeerd mee is trouwens), maar het kan zelfs de denkwijze van het echte leven zelf veranderen. Wees dus voorbereid voordat je begint aan deze anime.

    Nou, dat was denk wel alles. Wat vonden jullie van deze Anime? Ik hoor het graag!
     
  2. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Ben het met je eens dat die triest kan zijn, geef toe dat er bij mij ook in somige scenes traantjes begonnen te komen. :)

    Heb alleen geen idee of ik nou Brotherhood gezien heb of de orginele.
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.649
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ben nu op de helft met Brotherhood. Vind het zeker een toffe anime :) Ziet er ook erg gruwelijk uit! Mooie combinatie van humor en serieuze thema's. Binnenkort maar weer eens verder kijken. Verder trouwens (op DBZ, Avatar en Legend of Korra na) geen anime's gezien. Vind het over het algemeen simpelweg te veel om aan te beginnen. FMA: Brotherhood vond ik top omdat het lekker beknopt is (voor een anime dan :p ), dus mochten mensen nog aanbevelingen hebben van leuke anime's waar je geen jaren voor nodig hebt, let me know!
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Het originele FMA.

    Daarnaast Berserk!
     
  5. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben wel door FMA en FMAB iets meer in het anime gedeelte geraakt, en ben van plan om eventueel Sword art Online en To Aru Majatsu no Index te kijken. Mochten ze goed zijn dan rinkel ik het belletje wel even :)
     
  6. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Naruto en Bleach zijn ook grote aanraders! Bleach is al afgelopen, Naruto is nog bezig.

    Verder is Sword Art Online ook erg vet!
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Hij heeft het over series die niet 3 eeuwen duren, maar hooguit en episode of 50 hebben.
     
  8. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Elfen Lied & Death Note!! Beide zeeeeeer de moeite waard; zeker checken. Elfen Lied is op sommige punten wel redelijk sick, dus wees voorbereid. ;)
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Mijn favoriete anime's (die ook met kop en schouders boven de rest uit steken):

    Berserk
    Tengen Toppa Gurren Lagann
    Heroic Age
    FLCL
    Hunter X Hunter

    en ook erg goed:
    Black Lagoon
    Shingeki
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Attack on Titan is ook wel een advies anime voor de mensen die hebben genoten van FMA. Totaal geen fanservice en gewoon een volwassen serie die niet té lang doorgaat. (al komt er een seizoen 2)

    Naruto, Bleach, One-Piece en Fairy Tail zijn anime's die al zolang meegaan dat de instap best wel hoog is. (je moet veel inhalen) Code Geass kan ik ook nog wel adviseren, ook een aanrader.
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.649
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Thnx guys! Zal er eens achteraan gaan. Klinkt goed :)

    Edit: Elfen Lied, Death Note (3 seizoenen), Hunter X Hunter, en Shingeki no Kyojin om mee te beginnen :+
     
  12. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben zelf een grote fan van Kingdom momenteel, alleen die nadert nu de 60 epis en er komt waarschijnlijk nog een seizoen. Animes met rond de 50 epis die ik aanrad zijn:

    - Clannad (zielige anime :'-()
    - Code Geass
    - Stein's Gate
    - Black Lagoon
    - Legend of the legendary heroes (Ik wil een seizoen 2 :mad:)
    - Hellsing (Ultimate)
    - Fate/Stay Night

    en ik kan er nog wel een paar noemen. Geen 1 van de opgenoemde animes in dit topic zal teleurstellen, denk ik. FMA is zeker een topper!
     
  13. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Huh sorry? :confused:
     
  14. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gister Sword Art Online afgekeken, en ik ben ver van teleurgesteld. Het is best een goede anime die ik zo zou aanraden. Het heeft op sommige momenten wel wat zwakke characters/personalities maar daar kan ik wel langs kijken. Het tweede deel, wat zich in alfheim afspeeld, word door veel mensen wel als minder vermeld, en dat ben ik ook met ze eens. De eerste 14 episodes in Sword Art zelf zijn wel stukken beter, maar het tweede deel is absoluut niet slecht.

    Geez, ik wil nu ineens meteen een MMO spelen dankzij deze anime :L Ik mis die goede oude tijd, enige MMO die ik nu nog speel is Guild Wars 2 :c

    Oh, en ik ben jaloers op de relatie tussen Kirito en Asuna, maar als je kijkt naar de anime snap je vanzelf wel waarom :3
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ze staan volgens mij allemaal op Netflix USA. Zelfs de voorganger van Brotherhood. Een hele tijd geleden mee begonnen,maar nooit afgekeken. Toch echt binnenkort eens gaan doen.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik hoop toch niet met de Engelse dub? :+
     
  17. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    2 Sites die ik gebruik om Anime te kijken (voornamelijk sub maar je krijgt ook de keuze voor dub):

    www.animefreak.tv
    www.chia-anime.com

    Bij animefreak kunnen ze ook ongelimiteerd gedownload worden, maar uiteraard wek tegen een prijs. Maar daar hebben we andere sites wel voor.
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Hele zondag middag tot uurtje of 23:00 naar FMA gekeken op Netflix en heb echt genoten. Ik vind dit echt een steengoede anime. Lach me kapot om de humor en er zit gewoon echt een fucking nice verhaal in ook. Zit nu bij episode 35. Vind het gewoon geweldig in elkaar zitten. Hierna meteen met Brotherhood beginnen.
     
  19. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    FMA _O_ Zelfs na al die jaren nog steeds een van de beste anime die ik ooit heb gezien, brotherhood schijnt zelfs beter te zijn. Helaas Brotherhood nooit afgekeken... *puts on to do list*
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja het is echt geweldig. De animes die ik gezien heb, waarvan sommige ik helemaal heb afgekeken, kan ik op een hand tellen.

    Monster (afgekeken)
    Death Note (afgekeken)
    Naruto (moet ermee verder)
    Attack on Titan (afgekeken)
    FMA (mee bezig)

    Maar zijn stuk voor stuk geweldig. FMA wel echt een van de beste, misschien zelfs beste.

    Daarnaast een paar episodes van Higurashi no koro ni (zoiets) gezien, maar weet niet of ik ermee verder ga. En Deadman Wonderland was ook sterk...maar gewoon te weinig van gezien om echt ervan te kunnen zeggen dat ik het volg.
     

Deel Deze Pagina