1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    [​IMG]

    In dit topic kunnen Mac gebruikers met elkaar praten over de nieuwe dingen. Zoals de draadloze Mighty Mouse of de nieuwe Mac Pro.

    De mac's die er nu zijn:
    - iMac
    - Mac Mini
    - Macbook
    - Macbook Pro
    - Mac Pro

    Deze hebben allemaal Intel en kunnen daardoor Boot Camp instaleren en zo ook op Windows komen.

    ------------------------------------------------------------------------------------

    iPod's zijn ook van Apple en om dat die extreem populair zijn gaan mnesen zich afvragen wat Apple nog meer maakt. Zo komen ze dus bij de Mac's. En omdat ze de iPod al geweldig vonden stappen ze over op een Mac.

    iPod's die er nu zijn:
    - iPod
    - iPod Nano
    - iPod Shuffle
    - iPod Touch
    - iPhone

    ------------------------------------------------------------------------------------

    ik heb op dit moment een Mac Mini (niet met Intel) en de iPod. Ik ben zwaar blij dat ik ben overgestapt van een PC naar een MAC. geen virussen ofzo helemaal niks wat fout is.

    ------------------------------------------------------------------------------------

    Handige links:
    Onmisbare tools voor Mac OS X

    Apple / Mac - deel 1.
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=87020

    Deel 1 is gemaakt door karf.
     
  2. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer wordt er meer bekend gemaakt over de nieuwe MacBook?
     
  3. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Men verwacht begin oktober een aankondiging. Ik ben benieuwd, denk er namelijk sterk aan om m'n desktop de deur uit te doen en een MacBook te kopen.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2008
  4. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    14 oktober was het gerucht toch voor een event?
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    14 oktober is er weer een Macworld.
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wat denken jullie dat de nieuwe MB gaat kosten? Blijft het prijsniveau hetzelfde of schiet dat weer door het dak? Hoe was dat bij vorige generaties?

    En hoe lang zal het minimaal nog duren voordat de nieuwe MB's gereleased worden gokken jullie?
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ben toch wel benieuwd naar 14 oktober.
    Zo nu en dan lees je wat kleine geruchtjes, of merken sommigen dat store wat gewijzigd is (ineens geen zwarte macbook of 4de iMac meer etc).
    Geen idee hoe lang m'n pc het nog uit houdt. Hoop nog wel eventjes en anders zal ik denk Macbook even als vervanger gebruiken. Maar dan wordt het toch echt nadenken over een nieuwe pc of iMac. Ene moment denk ik pc (prijs <> specs), ander moment denk ik iMac (looks, stabiliteit).

    Denk niet dat de Macbooks verder in prijs zakken. Die zijn al behoorlijk goedkoop. Wellicht dat de Pro versies iets goedkoper kunnen worden, die vind ik nog een tikkeltje aan de dure kant. Het is afwachten tot 14 oktober. Dan zullen waarschijnlijke updates aangekondigd worden.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2008
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Gerucht is juist wel dat apple de winst marges minder gaat maken en misschien ook iets aan de prijzen gaat doen van de macbooks.

    De macbooks worden zowieso niet duurder, zou het niet raar vinden als het base model 50 euro/dollar in prijs naar beneden zou gaan.

    Maja blijft speculeren.
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik vroeg me eigenlijk meer af hoe duur de nieuwe Mac's dan gaan worden :+

    Enig idee?


    Ik wil woensdag een Macbook gaan halen en heb er ook echt een nodig, maar ik twijfel nu. Even wachten maar? Damnit :mad:
     
  10. CocaBusiness

    CocaBusiness Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zou wachten kijk maar wat ze hebben geflikt met de prijs van de nieuwe ipods, bv oude touch in de aanbieding doen en de nieuwe vervolgens nog goedkoper.
     
  11. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies. Na het event zijn de oude modellen ook veel en veel goedkoper.. Zeker die 3 weken nog wachten dus!
     
  12. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Hm dat heb ik niet gedaan, eersgisteren een MacBook besteld. Als student krijg je zowel je studentenkorting (via surfspot.nl nog eens extra, 899 voor de basis MacBook) en 125 euro korting op een iPod Nano of Touch. €15,- euro voor een nieuwe Nano 8GB is natuurlijk geen geld :).
     
  13. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    In het vorige topic of in ieder geval ergens op dit fora stond de Dock aangepast door middel van Leopard, nu heeft onze school ook dit besturingssysteem geinstalleerd dit jaar maar nu wil ik hem aanpassen. In het systeemvoorkeuren -> Dock is maar weinig te vinden. Weet iemand hoe ik 'm verder kan customizen?
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Je kan in de systeemvoorkeuren weinig aanpassen aan het dock, maar zijn genoeg programma's die je kan downloaden waarbij je je dock wel kan aanpassen. Gebruik zelf dockswitcher omdat ik het standaard dock van leopard spuuglelijk vindt. Kan em nu zelf aanpassen zoals ik em wil hebben, nu gekozen voor een half doorzichtig dock.

    [​IMG]

    Of een carbon dock, tis maar net wat je wil, zijn honderden te krijgen.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2008
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dat genius is toch dat ie naar nummers in gelijke genre zoekt? Zijn dat nummers in iTunes store of in je lokale collectie?
    Als het niet lokaal is, kun je dan ook nummers in soortgelijke genres random laten afspelen? Niet altijd kloppen de genres namelijk en met soortgelijke genres heb je weer iets meer variatie. Of moet je dan echt playlists gaan aanmaken?

    En muziek op een externe USB HDD (320gb hdd, de helft is muziek en een zooi clips), wel of niet aan te raden?
    Ga eerst voor mn rijbewijs en dan is het kijken of m'n PC weer een beetje goed leeft, of dat ie echt aan vervanging toe is. Moet dan alleen nog eens een goede manier zien te vinden om bepaalde mappen op Macbook en eventuele iMac synchroon te houden.
    Steeds moeten zoeken naar netwerklocaties, die dan per gedeelde map in je finder komen is ook niet ideaal.
     
  16. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Is er ergens een lijstje te vinden met simpele, eenvoudige spelletjes voor een MacBook 2.4 ghz? Meer voor tussendoor, ik weet dat je niet tot amper kunt spelen op een MacBook. Tevens zou een site met leuke programmatjes en/of edit-spul erg handig zijn. Iemand die deze 'sinds een dag een Apple-gebruiker' op weg kan helpen?
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Tis maar een rumour, maar denk wel dat het in de buurt gaat komen. Daarnaast zoals ik al eerder zei, zie ik de macbooks wel wat in prijs dalen, 50 dollar/euro eraf voor het goedkoopste model oid. Dit omdat apple al eens had aangegeven dat ze de winstmarges laten dalen.

    We zullen het snel weten.
     
  19. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij hoeven de MacBooks niet echt in uiterlijk te veranderen.. Ik vind ze zo wel mooi!
    Er mag best wat verschil zijn tussen de 2 lijnen want ze zijn ook totaal anders.
    Maar Apple kennende zal het er sowieso erg vet uit gaan zien.
     
  20. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Hey Grave, werk jij meer met je macbook(pro) of met je imac?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina