1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Assetto Corsa

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 3 jun 2015.

  1. sv3nnie

    sv3nnie Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    32
    AC eigenlijk nooit online gespeeld. De laatste tijd ook minder tijd om te spelen, hoop dat ik binnenkort wat races online met wat mensen op de Xbox kan spelen :)
     
    Racerblade01 en B Tender vinden dit leuk.
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Gebaseerd op hun stelling dat ze er echt hard aan werken? ;)
     
  3. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Mijn haat is ontstaan na loze belofte #13784. Als je mensen zo aan het lijntje houd mag je wat mij betreft je toko sluiten. Plus het feit dat ik niet kan begrijpen waarom je in een race sim, bij uitstek de games waarin mensen graag prive racen omdat tegen random idioten gewoon minder fijn is, ze in 2016 een game durven uit te brengen zonder private lobby mogelijkheid.

    En misschien zoeken we iets anders in een game? Ik wil vooral competitie en ik word blij als ik die nieuwe video's van PCars 2 zie met Long Beach, Algarve enzo: vette banen waar ik nog nooit op gereden heb (Monza en Spa e.d. kunnen me na al die jaren echt gestolen worden). Natuurlijk is goede FFB en physics belangrijk, maar we moeten niet doen alsof Project Cars slecht is in dat aspect. Er zitten meer dan genoeg auto's in die simpelweg heerlijk rijden.

    Oh en ik mis regen. Ik weet dat veel er een hekel aan hadden, maar die regenraces in de cups vond ik echt fantastisch.

    Mooi ook @B Tender nog met een 'straks deze of volgende week'... Not gonna happen son :rolleyes:
     
    Beltoni, Olijke Poffer en allstyles vinden dit leuk.
  4. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    eigenlijk nutteloze discussie,.... maar zo gauw pc2 uit is, gaat deze game heel erg flink dalen met online spelers.
    PC heeft de sim race community weer uit het slop getrokken,.. (in elk geval op consoles)
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Even wat anders :)
    Ik heb gisterenavond m'n eerste gouden medaille op een quick-race special event behaald! Tegen Alien AI met de MX5's op Mugello :)
     
  6. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Maar ondertussen wel negeren dat Project Cars beloofde de servers op te lossen, het plakken op te lossen, meer modi toe te voegen aan singleplayer en zelfs een wagen die alleen op ovals bestuurbaar is in een DLC-pack gooien, maar vervolgens nooit met een oval komen? En dan zijn er nog een dozijn andere dingen. Maar toch staat Project Cars op een voetstuk en kan Assetto er maar beter mee kappen. Je belicht dingen nogal eenzijdig.

    Neuh, volgens mij zoeken we hetzelfde. Ik had zelf nog nooit eerder op Vallelunga, Magione en Monza '66 (of Silverstone '67, for that matter) gereden. Zandvoort is ook al een ruim decennium geleden geloof ik, en normaal gesproken heb ik in iedere game een pesthekel aan het rijden op de Nordschleife, maar hier is het mijn favoriete track geworden. Gewoon omdat het rijgevoel zoveel natuurlijker is en die track perfect is nagemaakt. En dan zijn die fictieve locaties ook gewoon nog erg tof om te rijden. Nieuwe content genoeg.

    Project Cars was niet slecht, maar ik acht de vooruitgang van Assetto wat betreft physics en FFB ongeveer net zo groot als de vooruitgang van Forza naar PC. Het is... vrij substantieel, en ik heb er weinig vertrouwen in dat PC2 zo'n grote stap gaat maken. Maar hey, ik zou het wel toejuichen.

    Regen was tof. Ik was altijd een van de weinigen die meer regenraces wilde, een van de leukste races met XBW die ik heb gehad was op Oulton Park met regen, toen ik met @B Tender zo'n 15 rondjes onafgebroken in gevecht zat. Maar dan nog zou Project Cars een betere game geweest zijn als ze zich niet met regen zouden hebben beziggehouden, maar al die bullshit eruit gesloopt zouden hebben. Die bullshit zoals framedrops en lag in de servers, het feit dat de game weigerde je uit de pitbox te sturen, of dat die voor eeuwig op de pit limiter bleef staan. Het feit dat sommige locaties permanent onbruikbaar waren omdat de pits niet werkte. Hoeveel van die ruzies en onenigheden die we hier hebben gehad met XBW zijn veroorzaakt door Project Cars? Het was allemaal door plakken, de ongelofelijke lag die sommigen veroorzaakten, het feit dat je niet kon joinen in de laatste minuten of dat restarts oneerlijk waren omdat iemand weer eens vaststond in de pits. Assetto heeft die bullshit niet en dat is werkelijk een verademing. Maar dan nog is PC zoveel meer geschikt dan AC. Sorry, ik zie het niet.

    Dus regen? Ja, leuk, zou ik ook toejuichen als toevoeging. Mis ik het? Neuh.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2017
  7. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Zag afgelopen nacht je filmpje, zag er heel netjes uit. _O_ Ik ga mooi niet meer met jou op Mugello rijden, je hebt veel te veel geoefend. :+
     
    B Tender vindt dit leuk.
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Staat genoteerd!

    Als de Cup-modes van PCars 2 ook maar half zo intuïtief werkt als dat ze presenteerden tijdens één van de meest recente persmomenten, dan is dit ideaal voor ons. Hopelijk kun je wel je eigen punten toekennen aan posities.

    Ik snap de haat juist heel goed. Hoewel ik het met je eens bent dat het leuk stuurt en qua gevoel zeker net zo leuk, zo niet beter, rijdt als PCars 1, vind ik de game op heel veel gebieden tekort schieten. Zaken die je niet verwacht bij een game die na 1,5 jaar alsnog geport wordt naar de Xbox/PS en die dan gewoon nog niet in orde zijn. Inmiddels zijn we, sinds de release op Xbox en PS alweer 10 maanden verder en alsnog is het een game die één trucje goed doet, maar op de andere gebieden erg tekort komt.

    Dan heb ik het over def-support, circuits, weersomstandigheden, tune-instellingen, menustructuur, online compatibiliteit, button-mapping, liveries. De algehele game voelt gehaast, incompleet en als een ondergeschoven kindje aan de PC-variant.

    Assetto Corsa is een one-trick-pony die op alle andere vlakken niet slecht, maar gewoon incompleet is. Hadden ze deze issues begin dit jaar gefixt, hadden ze enige vorm van bestaansrecht gehad.
    Pcars2 heeft meer banen, meer auto's, grotere variatie in auto's, meerdere disciplines en is DE E-Sports racegame die ze hebben overgenomen van GT. Die gaan echt wel voor een competitieve titel waarbij het plakken (is nu meerdere malen gezegd dat het weg is), en andere zaken goed in orde zijn voor een goede online game-ervaring.

    Ik heb het volste vertrouwen in PCars 2 en ik zet 22 september in mijn agenda als start voor het nieuwe XBW-Cup seizoen. Want ik mis het racen op de zondag wel.
     
    B Tender en Racerblade01 vinden dit leuk.
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb de begindagen, net als @Dex, iet meegemaakt van Project Cars. Ik ben ingestapt toen alles redelijk onder controle was en ben dus alleen bekend met het schelden op het plakken.
    De reden dat ik PCars op een voetstuk heb staan, is omdat ik er 1. Goed in was en 2. Veel leuke races in heb meegemaakt. Denk aan volle lobbies, spannende cups en veel variatie.

    In Assetto heb ik volgens mij maximaal ooit met 4 bekenden geraced en in een competitieve lobby begin je standaard met 12 en eindig je met 6 man, als gevolg van frustratie, onkunde en crashes.

    Wat je zegt qua plakken, de community neemt de Defs van PCars 1 wel degelijk kwalijk dat de game nooit gefixed is. Maakt het dat onspeelbaar? nee, maar levert wel een deuk in de beleving. Maar die deuk heeft Assetto ook, op het feit dat we niet eens een cup KUNNEN organiseren.

    Waarom heb je er weinig vertrouwen in? Er is toch een reden dat ze met een nieuwe game zijn begonnen in plaats van de oude bugs te fixen? Leuk voor de spelers van de eerste game? Nee. Die zien liever een fix voor hun game. Maar in de tijd dat Assetto doet over de beloofde Private Server fix, ontwikkeld SMS de helft van een nieuwe game. Of een compleet nieuwe game als je de PC-release van AC erbij neemt (December 2014 was die release).

    Eerst Dex die regenraces aanmoedigde, nu jij?
    Waarom kreeg ik dan altijd zoveel weerstand als ik nog een regenrace organiseerde?

    Noteer vast: Eerste PCars2 Seizoen, ALLEMAAL REGENRACES !!! :D
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Mijn voornaamste hoop is eigenlijk dat de groep bij elkaar blijft <3
     
    Racerblade01, Dex en B Tender vinden dit leuk.
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    WOBBW! <3
     
  12. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    dat zeker, voor mij is dat het grootste gemis in AC. Dat we nog nooit met > 10 man georganiseerd hebben kunnen racen.
     
  13. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    @Racerblade01, zoals ik al eerder zei ben ik pas ingestapt met de Xbox One toen PC1 op patch 5.0 of 6.0 zat. Die hele heisa op het begin heb ik overgeslagen, en de enige nadelen die PC1 voor mij hebben zijn plakken, en de lagstoten als iemand joined (ohja en dat je niet tegelijk kan joinen). Ongetwijfeld dat ik anders naar PC1 had gekeken als ik er wel voor de eerste patch al bij was, maar de bugs die je noemt zijn mij onbekend en daar associeer ik het spel dus niet mee. Daarnaast hebben ze voor mij ook weinig loze beloftes gedaan. De game is in de loop der tijd flink verbeterd en van het plakken kan ik me een bericht herinneren dat ze dat niet gingen oplossen omdat het te diep in de code gebakken zat.

    Project Cars zal ik vooral herinneren als een game waarin ik fantastische gevechten met andere heb gehad en lange races op hartslag 100+ heb zitten rijden. PC1 gaf mij die competitieve cup-ervaring en omdat AC mij dat niet kan geven mag PC1 idd op dat voetstuk blijven staan.
     
  14. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Bedankt voor een eerlijk antwoord. Grotendeels met je eens ook. Maar stel, in een ideale wereld, die nieuwe patch komt wel binnenkort. Dan is bijna alles wat je noemt geloof ik opgelost. Dev-support is langzaam as fuck en de communicatie is beroerd, maar ze lossen wel de grootste problemen op en komen met veel gratis goodies. Online zou het volgens mij alles zijn wat we ons kunnen wensen, en volgens mij stond button-mapping ook op de patch notes. Tunen en menu's werken eigenlijk wel goed naar mijn mening.

    Ze hadden Assetto beter een halfjaar kunnen uitstellen, maar dat betekent niet dat ze nu 'opeens' minder relevant zijn vind ik. Wat nu als AC volgende week uitgekomen zou zijn inclusief private lobbies? Dan is de situatie (hopelijk) hetzelfde, maar hadden we er allemaal wel een stuk positiever tegenover gestaan.

    Omdat het nooit ook echt een kans is gegeven, dat hebben we zelf in de hand. Als we nu eens een keer afspreken dat we met z'n allen (volgens mij zijn we met zeker 10/12 man?) bij elkaar komen zodra private lobbies er zijn en het een paar avonden proberen? Een simracer leer je tenslotte niet in twee uur. Blijken een hoop het na afloop nog steeds klote te vinden, heb ik er vrede mee, dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. Maar op dit moment heeft het nooit echt een kans gehad, terwijl @B Tender @ColdzeroNL @HRT WietHoK NL en ikzelf in ieder geval geloven dat het geweldig zou kunnen zijn.

    Omdat ik Ian Bell en zijn gang meer associeer met 'all talk, no action' dan ik dat bij Kunos heb. En voor mij heeft PC2 qua physics echt een behoorlijke upgrade nodig, en ik heb eigenlijk nog nooit een vervolg op een simracer gezien die zijn physics engine zodanig overhoop heeft gegooid. Ik geloof niet dat PC2 vanaf de grond opnieuw gebouwd is, maar een hoop gewoon gekopieerd heeft van deel 1, en dus dezelfde problemen zal opleveren. Maar ik hoop echt dat zij het tegendeel bewijzen.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  15. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik heb het niet over de 1.0-versie. Alle problemen die ik opnoemde zitten nu nog steeds in het spel, zijn nooit opgelost. We hebben in de BMW WTCC cup nog zo'n soortgelijke restart gehad door een bug, in de Renault Megane cup zijn een paar races compleet verneukt door lag en locaties als Hockenheim Classic, Ruapuna, Cadwell Park en dergelijken zijn vandaag de dag nog steeds onbruikbaar. Dat heeft weinig met de patches te maken, de game is in huidige staat nog steeds kapot.

    Plakken zeiden ze op een gegeven moment over dat het niet meer ging lukken inderdaad. Maar vanaf het begin riepen ze dat dat een prioriteit was om op te lossen, en daar zijn ze vanaf gestapt. Net zoals ze altijd bleven beloven dat er ovals kwamen etc. Daar was je misschien te laat voor, maar dat maakt het niet minder waar.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  16. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Als ik deze afkorting Google kom ik op www.girlscene.nl uit. The fuck?
     
    B Tender vindt dit leuk.
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Heb jij nooit verkering gehad in het MSN tijdperk?

    WOBBW = Wie Ons Breekt, Breken Wij
     
    Dex en Racerblade01 vinden dit leuk.
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Zit je boterham klem?? :confused:
     
    Dave 130R vindt dit leuk.
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Zal wel een generatiekloofje zijn maar hier heb ik echt nog nooit van gehoord :)
     
    HRT WietHoK NL en Dave 130R vinden dit leuk.
  20. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Dat is wel heel erg fossiel hoor. :lol:
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina