1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Auto Garage hoek

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MetalSonic, 20 nov 2009.

  1. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Auto Garage hoek
    Hier kan alles met betrekking tot auto's. Start de motor niet? Doet de ruitenwisser vaag? Of zoek je naar bepaalde onderdelen en weet je niet hoe je het moet aanpakken? Hier kan je alles vragen en wordt het gewaardeerd als degene met wat kennis de onwetenden helpen.

    Auto banden maar welke en hoe?
    Ik zal dan maar beginnen, mijn Volvo 360 injection wordt steeds behandeld in een garage in Gameren. Het wil dat er nu nieuwe banden moeten komen en ik geen idee heb hoe ik dat moet aanpakken. De garage medewerker zegt dat 4 banden rond de 300 euro gaan kosten maar zelf zie ik op sites als auto banden markt prijzen van €50 per band.

    Iemand tips over hoe ik dit moet aanpakken?
    Foto van de Volvo om het wat op te vrolijken hier:
    [​IMG]
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    denk dat dit beter in de ASEL kan, aangezien daar meerdere topics zijn over voertuigen.
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2009
  3. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    ok dan kan hij worden verplaatst ;)
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Je hebt banden voor 50 euro (zelfs 39 euro) per stuk, maar daar wil je niet op rijden!
    Alles wat je met je auto doet, ALLES, wordt via de band overgebracht op het wegdek. De band is daarom één van de belangrijkste onderdelen aan je wagen. Bezuinig daar niet op. Pak een band van de wat betere merken (Michellin, Pirelli, Bridgestone, Continental, Dunlop, Vredestein e.d. Geen Wanli of Marshall of weet ik wat voor troep). Zoek een leuk typenummer uit en tik die in op google. Lees wat reviews over de band (ga je voor comfort of sportiviteit en wat is de slijtage? Hoe doen ze het op droog en hoe in de regen e.d.) Internet staat vol met gebruikersreviews.

    Ze rekenen op internet trouwens geen band leggen, balanceren en wiel monteren. Meestal is dit ± 15 euro per wiel en dat heeft je garage al meegerekend neem ik aan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2009
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat heb ik dan ook gedaan :cool:
     
  6. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik denk dat 't dan een Bridgestone wordt, klopt idd dat het erg belangrijk is. Al helemaal omdat het een hele oude en vooral zware auto is :) en idd je hebt ook nog de montage kosten
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke maat banden heb je onder auto.

    Voor € 60 heb je een Dunlop , Michelin of Continental 175/65 R14
    Bridgetone ligt zelfs rond de € 50

    Offertes aanvragen loont behoorlijk.
    Was bij Kwikfit voor 1 band € 150 kwijt , bij de dealer heb ik nu 3 banden voor € 296,31
     
  8. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal morgen eens kijken voor de maat banden, sowieso bedankt voor de reacties hier. Voor een student is het toch best duur allemaal, aan de andere kant is veiligheid het belangrijkste. Helemaal omdat ik al een keer de sloot in ben geslipt, vandaar dus de nieuwe banden. De oude waren al een tijd aan vervanging toe, en pas toen ik half in 't water zat was de emmer over gelopen |:-
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Is 't niet handiger om al die auto topics in één centrale auto thread te gooien? In de 'welke auto heb jij/je ouders...' de 'auto kopen' en waarschijnlijk nu ook deze gaat het zo ongeveer over hetzelfde.

    Verder zou ik de band gewoon bij een zaak halen en niet via internet. Zo heel veel duurder zijn ze niet en je hebt meestal nog betere (nieuwere) banden ook. En verder veel tests lezen. Als je een zware auto hebt zou ik vooral naar de remeigenschappen van de band kijken.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    We zien wel waar het schip strand ;)
     
  11. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds dit topic er toch is, weet iemand hoe duur het is om een distributie riem te laten vervangen? Aan welke bedragen moet ik dan denken? 50 euro? 100 euro? paar honderd euro?

    Het gaat om een Mitsubishi Carisma
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik heb zelf een Fiat Punto en volgens mij is het niet zo duur voor mij; maar ik heb em gekocht toen ie net vervangen was en nog nooit hoeven vervangen (heb em nu een jaartje). Op de site van bovag staat dat de gemiddelde kosten rond de 300 euro liggen.

    Niet weinig dus, maar als het nodig is raad ik wel aan het te (laten) doen. Als de riem eenmaal kapot is krijg je ook nog schade aan de motor en dan ben je verder van huis. Ik ben zelf niet zo'n autokenner, maar dat is iets waar ik gelijk op moest letten.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De prijs verschil tussen de verschillende garage's en dealers zijn enorm.
    Op de site van Fiat kan je controleren wat de eventuele reparatiekosten zijn , misschien is dit ook mogelijk bij Mitsubishi.

    Vervangen niet alleen de riem maar ook de spanrol !!!
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    De levensduur in tijd is niet van belang. Bij een distributieriem moet je vooral letten op het aantal kilometers dat hij gemaakt heeft. En ja, je bent proper fucked als dat ding knapt. Dan gaan je kleppen je zuigers kussen en dat wil niemand. Tenzij je van blowups en vastlopers houdt :+
     
  15. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ehm nee een distributieriem heeft ook een tijdstermijn ;)
    Meestal staat er 6 jaar of x aantal km voor wanneer hij vervangen moet worden.
    Dus wat het eerst bereikt word zeg maar.
    Normaal gesproken komen 9 van de 10x toch wel de km's in aanmerking om hem te laten vervangen.

    En ja ik werk in een garage ;)

    @Nitram ik hem wel vervangen voor je aangezien je ook in zoetermeer woont,scheelt je in de prijs.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2009
  16. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    Ben ik niet helemaal met je eens. Ik rij al jaren op goedkope banden. (rij 60.000-70.000km per jaar) en het enige wat ik merk is dat ze vaak iets minder lang meegaan en bepaalde type banden maken iets meer herrie.
    Daar staat wel tegenover dat ze meer dan de helft goedkoper zijn. :)
    Voor de rest nog nooit problemen mee gehad in dikke regenbuien, sneeuwval of gladheid.

    Zelf je rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden scheelt veel meer dan een paar merkbanden.
     
  17. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit topic nog niet eerder gezien maar ik zal gelijk van de kans gebruik maken,

    Ik ben op het moment voor een stage in Frankrijk in de buurt van Nantes en heb hier spijtig genoeg erg veel last van regen. Het probleem:

    Ik heb het probleem alleen als de auto bijv. een hele dag heeft stilgestaan en het heeft daarbij hard geregend. Als ik dan na een dag weer met de auto (een volvo 740 GL, uit '88) wil gaan rijden zit er toch iets niet helemaal goed. Opstarten van de auto gaat dan soms met enige moeite/niet direct, maar met voorzichtig gas bij geven slaat de motor dan wel aan. Als ik dan vervolgens ga rijden, bij het optrekken (voornamelijk lagere versnellingen) voelt het alsof de motor geen power meer heeft. Ik kom nog wel langzaam naar voren maar de kracht die de motor normaal heeft lijkt even helemaal weg, tot dan na een paar seconde de motor weer helemaal opleeft alsof je flink het gas in trapt. (dit is met normaal gas geven dus)

    Daarna zijn er eigenlijk geen problemen meer, tenzij ik weer ergens moet stoppen dan beginnen we weer van vooraf aan. Pas na even rijden (gok als de motor goed opgewarmd is) heb ik er geen last meer van.

    Als ik verder elke dag met de auto rij heb ik er geen problemen mee, het is echt alleen als het heeft geregend en als de auto een dag of meer niet gebruikt is.

    In kort, mijn gok zou zijn dat het in ieder geval met vocht te maken heeft en ik gok ook met de verbranding (soms lastig starten, verder lastig op gang komen). Ik heb hier nog een maand te gaan en het beste zou zijn als ik het gewoon in NL kan laten repareren, maar mijn vraag dus..enig idee wat dit kan zijn en evt hoe duur een reparatie zou zijn?

    Cheers,
     
  18. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Loopt de motor ook onregelmatig als je hem start of als hij inhoud met koude motor? dus op bijv 3 cilinders?

    Anders kan het misschien ook een brandstofprobleem zijn(vervuild filter/gasklep oid)
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Tot je een keer een plotselinge file tegen komt in de hevige regen en je, je afvraagt waarom dat ding niet afremt. Of je moet uitwijken voor iemand anders die niet oplet en je staat ineens achterste voren...

    Ik probeer de meeste onderdelen zo goedkoop mogelijk te krijgen. Van mijn part 2de hands. Maar als ik ergens NIET op bezuinig, dan zijn het de bandjes wel. Als je banden kut zijn, is je auto kut.
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    De Peugeot 206 van mijn vriendin begint te tikken als ik maximale stuuruitslag heb.
    Het tikken lijk wel aan de binnenkant van het spatscherm te komen.

    Volgens mij zijn dit de homokineten, iemand ervaring daarmee?

    Hoeveel kost dat om te vervangen?
     

Deel Deze Pagina