1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Auto Garage hoek

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MetalSonic, 20 nov 2009.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    Ik vind het een commerciële boel. Ze komen eigenlijk alleen van pas in de sneeuw, en die 3 dagen dat het hier ligt, is het sowieso oppassen geblazen, met of zonder winterbanden. En die snelweg waar je elke dag overheen moet is toch altijd gestrooid.

    Enige overwegen om ze te nemen zou zijn als je tijdens de winterperiode vaak door Duitsland heen moet. Daar kan je nog eens aansprakelijk gesteld worden als je onder 0 op je zomerbandjes komt aantuffen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2011
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Wow, totaal niet mee eens.
    Ik weet niet hoeveel je rijdt, maar in de winterbanden is het een verschil van dag en nacht (alsmede tijdens regenachtig weer).

    Buiten dat gaat het er niet om dat of je voorzichtig moet rijden of niet; het gaat erom dat op de momenten dat je het nodig hebt (plotseling remmen, inschattingsfoutje, onkunde van andere bestuurders) je de grip ook hebt om te reageren. Met zomerbanden ben je gewoon direct de lul.

    En in Duitsland zijn ze gewoon verplicht bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.

    [yt]PwDOvfH-Mk4[/yt]

    Of je het wil aanschaffen ligt compleet aan jezelf. De prestatieverschillen bij nat/koud weer zijn bewezen.

    Zo dien je er rekening mee te houden dat de banden snel slijten bij warmer weer. Het is dus zaak ze erop te gooien als het nodig is (kun je goed zelf trouwens, kost je een uurtje), en ze direct na de vorstperiodes (eind maart?) eraf te halen.

    Bij de bedrijfsauto's doe ik 1 seizoen met de winterbanden, bij de Mondeo 2 seizoenen. Een 3e seizoen zou wel mogelijk zijn, maar het risico wordt niet genomen vanwege wintersportvakantie waar wel een hoop sneeuw ligt.


    Als ervaren winterrijder zeg ik; Doen als je budget het toe laat. Het gaat hier neit om je eigen stuurmanskunsten, het gaat om het (kunnen) reageren op de fouten van anderen.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    600 euro?

    Ik heb 15 inch winterbanden met velg. Uitgebalanceerd en gemonteerd voor 250 euro. Maar ja je moet de juiste mensen kennen meestal. Bij je lokale dealer of Euromaster word je afgezet.
    Maar ze maken echt wel verschil. Ik rij juist niet veel over de snelweg en het is een wereld van verschil. En de winters laatste jaren worden veel strenger hier en dat wordt nog wel erger denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2011
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    A9 Snelweg ---> Check
    A2 Snelweg ---> Check

    Gestrooid op 18 december 2010? --> Nope!

    :cool:
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als het sneeuwt is de snelweg er altijd het beste aan toe. Rij 80km per dag, en heb geen problemen gehad vorig jaar (collega heeft overigens wel zijn auto total loss gereden in die winter door ijzel op de snelweg, en we reden beide in hetzelfde model lease auto :+). Als je het geld hebt zou ik het sowieso doen.
     
  6. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    A18 en A12 Oberhausen >> Arnhem waren echt wel een ramp hoor, afgelopen seizoen

    Nee, niet gaan roepen dat ik dan maar in de bewoonde wereld moet gaan leven
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Ik ontken niet dat een winterband meer grip heeft hè (in de sneeuw). Dat is in de meeste gevallen wel zo uiteraard, maar wat ik al zei: het sneeuwt hier een handjevol dagen in het jaar, en dan is vaak alleen de weg in je woonwijk niet gestrooid. Als je in die korte periode 500 meter per dag gebruik wil maken van je winterbanden, moet je dat vooral doen. Ik zelf rijdt gewoon iets rustiger en houd het geld liever op zak.

    Overigens is het heel kort door de bocht om te zeggen dat ook in de regen een winterband beter is dan een zomerband. Daar heb je teveel verschillende banden en prijsklassen voor.

    Om overigens je vraag te beantwoorden hoe vaak ik in de sneeuw rijd: vaak. Vorige periode elke dag. In meerdere auto's met de een winter en de andere zomerbanden en met beide type band heb ik veel 'gespeeld' in de sneeuw.

    Mag ik vragen wat voor banden dat dan zijn? Lijkt me erg hypocriet namelijk om voor de zogenaamde veiligheid op een Wanli winterbandje te gaan rijden.
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ach met die 45K km per jaar die ik rijd vind ik het met beter dan zonder winterbanden.....
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Yokohama
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik laat ze er dit jaar ook onder zetten, het doet vast iets met grip/weerstand want het verbruik is er i.i.g. hoger door.. :+

    Vorig jaar nog met mijn Swiftje op de parkeerplaats bij het werk lekker zijlings tegen de stoeprand gegleden, niet goed voor het karretje.. :9

    Overigens vind ik het altijd wel leuk om in de sneeuw te ploegen.. :+ Heeft wel wat.
     
  11. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    hmm dus bij gebruik van winter banden ook hogere benzinerekening?
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Mijn auto is kapot gegaan en ik heb hem vorige week nog voor 80 euro volgetankt.

    Nu heb ik een nieuwe auto gekocht met lege tank en ik vroeg me af of ik nu de benzine uit mijn oude auto kan halen en zoja hoe.

    Het gaat om een VW Golf 4 uit 1999
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    lol, slangetje erin > aan het slangetje zuigen tot je benzine in je mond hebt en slangetje in een jerrycan hangen :+
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Mijn beste, dat is niet legaal!
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    hevelpomp....
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als je het maar niet bij de buurman doet toch wel ? :+
     
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Het 'zuigen' was geen succes. Wat ontzettend smerig en het resultaat was waardeloos.

    Toen maar een hevelpomp gekocht bij een autozaak maar dat ding was veel te kort om helemaal onder in de tank te komen. Dus maar een stuk tuinslang eraan gedaan maar daardoor was de pompkracht zo laag dat er nauwelijks benzine uitkwam. Na 1 uur heb ik 1 liter in de jerrycan dus dat schiet niet op.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Grapje zeker?
     
  20. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    moet 2 nieuwe banden op mijn auto

    175/70 R13 wie weet goed koop adres rond omgeving tilburg
     

Deel Deze Pagina