1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bankpas in blu ray drive Xbox one

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Zilverpijl, 19 nov 2015.

  1. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Mijn dochter heeft van de week een bankpas in de blu ray drive van mijn Xbox One geschoven. Denk dat ze dacht dat je ook kon pinnen voor je digitale aankopen. :confused:

    Anyway de Xbox One slokte de bankpas gewoon naar binnen alsof het een normale game was en komt er nu niet meer uit dmv de eject knop. Daarnaast kunnen CD's/DVD's uiteraard niet meer in de blu ray drive geplaatst worden. Iemand enig idee hoe ik de bankpas kan verwijderen zonder de hele Xbox te demonteren?

    Koop tegenwoordig alleen maar digitale games, dus wat dat betreft gelukkig geen last, maar een DVD'tje kijken op zijn tijd kan nu niet meer =(
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Damn wat een pech!!!

    Verder geen idee eigenlijk.. ben bang dat je hem zou moeten open maken (geen garantie meer) of laten repareren (maak je kosten). Ik gok dat dit niet onder garantie valt.
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Je kan proberen een A4 papier 2 keer dubbel te vouwen.
    Deze met de open zijde richting de bankpas in de drive te schuiven.
    Beweeg deze vervolgens naar een zijkant en probeer op deze manier de pas eruit te krijgen.
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Weet niet of iets in zo een slot drive vastgehouden worden of veel bewegingsvrijheid heeft?
    Anders zou je stofzuiger er zachtjes op kunnen proberen te zetten, om te kijken of die loskomt (kan met te veel vrijheid alsnog ergens binnen tegenaan gaan zitten). Eventueel iets van een lange pincet erin priegelen. Mocht papier methode niet werken.
    Anders: botermes proberen. Zwaartekracht methode.
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
  6. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Iedereen bedankt voor de tips, maar helaas werkte geen van allen. Ik zal van de week een hoekliniaal/winkelhaak kopen en het daarmee proberen. Hoop dat ik de winkelhaak achter de bankpas kan krijgen. Mocht dat niet willen dan geef ik het op. Heb ik in ieder geval een excuus om een Xbox One slim te kopen, die ongetwijfeld stiekem in ontwikkeling is :)
     
  7. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Probleem opgelost. Met een platte metalen liniaal de pas eruit kunnen friemelen. Daarna wou er in eerste instantie nog steeds geen disc in. Dit omdat de Xbox nog steeds dacht dat er al een schijf in de dvd drive zat. Toen met veel kracht een dvd erin geduwd. Na een paar keer haperen deed de dvd het weer als normaal. :)
     
    Korkss, Bidle, Alexknl en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina