1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

besturing controller xbox wijzigen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mike75, 1 apr 2014.

  1. mike75

    mike75 New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Enige tijd terug heeft mijn zoon een Xbox360 gekregen op zijn verjaardag. Niet alleen hij vind dit geweldig, maar ik als vader ook. En wat is er leuker dan met elkaar te spelen. Voor mij is dit echter een probleem. Als gevolg van een beroerte ( cva ) ben ik met mijn linker arm/hand beperkt. Hierdoor kan ik met mijn linker hand de controller lastig bedienen.

    Als voorbeeld neem ik even het spel Forza 4 en Batman. Tijdens het spelen van deze spellen kan je met de linker joystick sturen/ lopen ( wat voor mij erg lastig is met mijn linker hand/duim ) en met de rechter joystick kan je rondkijken. Bij de instellingen van de controller kan je best veel wijzigen/aanpassen. Echter het aanpassen van de joysticks is niet mogelijk. Ook bij de opties van de Xbox360 zelf kun je dit niet aanpassen. Een praktische oplossing zou zijn om de functies van deze joysticks om te draaien. Bijvoorbeeld, met de rechter joystick sturen/lopen, en met de linker joystick rondkijken. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen om dit praktisch probleem op te lossen


    b.v.d michael
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2014
  2. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Hey Mike. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dit nog nooit geprobeerd heb. En als ik ga zoeken kan ik hier ook niets over vinden.

    Wel een optie voor je is of de sticks zelf om te draaien ( controller openen ) of met iemand contact opnemen die dit voor je doen. ( Google Modded controller kopen ). Vaak kun je hier zelf als je wensen in geven.

    Succes kerel.
     
  3. mike75

    mike75 New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt dagger voor het mee denken en je reactie
     
  4. Grizzel NL

    Grizzel NL Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Een controller modden is ook mogelijk om hem voor de helft met je been te besturen. Zie: http://revision3.com/tbhs/single-handed-xbox-one-controller .

    Misschien dat ze hier http://www.xboxcontrollers.nl/ iets voor je kunnen bouwen?
     
  5. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Geen probleem Mike. Ik zou gewoon wat website af gaan en hier en daar een mailtje sturen of ze wat voor je kunnen betekenen. Zelfs als ze het nog nooit gedaan hebben zullen er heus mensen zijn die het als een uitdaging zien en het voor je willen doen.

    En inderdaad Grizzel dat zou ook een optie zijn. net wat Mike graag wilt. Ze kunnen best veel met die controllers.
     
  6. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
  7. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
  8. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Een paar jaar terug ben ik hier ook mee bezig geweest voor een vriend die messen steken in z'n hand heeft opgelopen maar na 2 avondjes rommelen in m'n schuur hadden we het wel gezien en is hij nog even bezig geweest met de Ben Heck maar na wat mailtjes bleek het toen rond de 200 uit te komen.

    Nu kun je voor $149 kon je een eenhandige controller op eDimension bestellen:LINK

    Er zijn dus alternatieven maar daar zul je of een hele handige vriend voor nodig hebben of een diepe portomonee :)

    [​IMG] [​IMG]
     
  9. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
  10. Grizzel NL

    Grizzel NL Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Een controller modden is niet illegaal. Het staat namelijk nergens in het wetboek van strafrecht. Als het misbruikt word om te cheaten is dat natuurlijk vervelend, net als voordringen bij de kassa bijvoorbeeld, maar niet strafbaar.

    Je kan ook geen ban krijgen, want het valt niet te bewijzen. Discussies over rapid fire bijvoorbeeld eindigen altijd met de beschuldigde die zegt: "Nee hoor, ik kan gewoon heel snel op de trigger drukken.". Bewijs dan maar dat het niet zo is.

    Het enige nadeel is dus dat de garantie op de controller vervalt, omdat je hem hebt open gemaakt.

    Dusss... niet gebruiken om te cheaten, wel om controllers mooier te maken of je te helpen in single player of co-op games :thumbs:

    EDIT: kan Forza niet met een race stuur gespeeld worden trouwens?
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2014
  11. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Evilcontrollers heeft een 'righty' controller waarbij een deel van de knoppen van de linker kant verplaatst is naar de rechter kant. Ze hebben ook een optie voor om de linker thumbstick in een los kastje te plaatsen, wel tegen een forse meerprijs van $50 (bovenop de standaard $79).
    Misschien dat zoiets een oplossing is? Al is het maar om een Nederlandse shop een voorbeeld te geven.
     
  12. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Er kunnen natuurlijk wel wat intellectuele eigendomsrechten spelen wanneer je ze commercieel gaat verkopen.
     
  13. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Hoi zoals hier boven!
    Neem eens een kijkje op mijn site

    Ik race ook heel veel
     

Deel Deze Pagina