1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Xbox360 - [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 mrt 2006.

  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox360 Casemodding Topic Deel 2

    Deel 1 is voorbij.

    De definitie van casemodden van je console: het visueel verfraaien van je console naar jouw eigen wensen.

    Het casemodden van de 'oude' xbox is enorm populair geworden in zijn laatste levensjaren, omdat mensen dachten: "Ik heb toch geen garantie meer, dus ik kan hem nu toch wel openmaken..." Gelijk hebben ze, er zijn prachtige gepersonaliseerde xboxen uit gekomen. Het casemodden en personalseren bij de 360 is nu nog makkelijker geworden; je kunt gewoon bij je faceplate beginnen. En mislukt het om een of andere reden, dan haal je een nieuwe, en verziek je niet meteen heel je console. Ben je dan wat meer zelfverzekerd, dan pak je heel de console aan voor het maximale resultaat. Zolang je voorzichtig en doordacht te werk gaat, is de kans echt minimaal om iets kapot te maken.

    Toch is het verstanding om je te verdiepen in de materie, en jezelf voor te bereiden. Tutorials kunnen je daar erg goed bij helpen. Hieronder staan een aantal links naar websites met tutorials en andere belangrijke informatie voor casemodders.

    Tutorials gemaakt door members:
    SMD's in je 360 controller - door dynamike
    Verlichte Guide Button in Afstandbediening reagerend op activiteit - door Toxic Squirrel

    Tutorials en info:
    www.llamma.com - De site waar de eerste echte 360 casemod vandaam kwam. Met handige 360 tutorials.
    www.xboxchopshop.com - Een paar mooie en handige 360 tutorials
    Xbox-Scene Casemod Forum - Met veel info, tutorials en casemods.
    www.xbox-scene.com - Een site met het meeste xbox360 en xbox nieuws en info.
    www.xb-t.com - Wederom een site met ontzettend veel foto's (xbox1). Goed om inspiratie op te doen.

    Shops:
    www.decalgirl.com - Online shop voor skins, stickers die je op de case kan plakken om hem een ander uiterlijk te geven.
    www.gsmwizard.nl - Online shop voor je 0603 SMD ledjes voor in je 360 controller.
    www.world-led.com - De beste internet leverancier op het gebied van ledjes, volgens ons. Ruim assortiment, snel en betrouwbaar.
    www.gamestore24.de/shop - Een Duitse internetwinkel waar veel spullen voor de xbox los te koop zijn.
    www.alternate.nl - Een Nederlandse internetwinkel met veel casemod spullen.
    www.atro.nl - Een Nederlandse internetwinkel met casemod spullen.
    www.perfect-systems.nl - Ook een Nederlandse internetwinkel met casemod spullen. "The online computershop"
    www.bouwplastics.nl - Een nederlandse internetwinkel voor al je plexiglas (voor bijvoorbeeld een DVD-window )

    Ik zeg altijd: "Patience is the key!"

    Casemoddeeltjes ´oude´ xbox die nog online staan:
    Show je Casemod [Deel 1]
    Show je Casemod [Deel 2]
    Vragen en Antwoorden [Deel 1]
    Vragen en Antwoorden [Deel 2]
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2006
  2. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok daar geen we dan weer :)
    En ben op dit moment bezig een logo uit te printen die op mijn Xbox 360 komt. Om al iets te verklappen: het is een zwart vierkant met daar in een kleiner zwart vierkant. Straks WIP's
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    zwart op zwart?
    lekker duidelijk ;) :+
     
  4. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Zag een hele tijd geleden op Ownage ook een xbox360 die gecasemod was. Was helemaal rood, echt super mooi.
     
  5. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    mmm ja ik weet niet wat je bedoelt maar de Xbox 360 is dus wit En het is niet zwart op zwart
    Het grote vierkant zit aan de binnen kant en de kleine in de binnenkant. Een vierkant hoeft niet helemaal gekleurdt te zijn hoor. Het bestaat dus uit lijnen.
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Wellicht deze?

    [​IMG]
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ik zat naar aanleiding van deze zin:een zwart vierkant met daar in een kleiner zwart vierkant, meer te denken aan zo een stickertje:
    [​IMG]
    :+ 8)
     
  8. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Deze ja, echt strak.
     
  9. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Om het mooier bij het geheel aan te sluiten zal ik (om dat je de Core hebt) De stickertjes die op de Memory units zitten en op de USB unit zit ar afhaalt. Bekijk eens of dit een mooi effect geeft..
     
  10. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    yo dat is stoer gemaakt , wat zijn daar de basis onderdelen van dus: eerst het plaastic zagen , dan met dun plexiglas ofzo erin lijmen , dan neon acheterin aansluiten, en dan spuiten?>?
     
  11. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    one denk ik ook niet , maar dan na het spuiten ,doe je dat gewoon met metalic spuitbussen?
     
  12. basovich

    basovich Guest

    zeker wel vett me da plastic enzow :)..mrja ik wil het risico niet nemen dat ik die van mij kapot maak;)
     
  13. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    ja ik ook niet , maar dat ziet er echt zo stoer uit man, ik heb nog een oude xbox die ik wil verkope n maar als ik dit zie weet ik het nie zo zeer |:-

    echt zo mooi
     
  14. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja. Je kan ook non-metallic spuitbussen gebruiken, wanneer je een gewone kleur wenst. Een goed merk spuitbussen is Dupli-Color. Dupli-Color heeft veel verschillende kleuren en zowel metallic als non-metallic. Dupli-Color is onder andere bij Halfords te verkrijgen.
     
  15. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    ok :D

    maar hoe krijgen mensen het zo mooi rond afgezaagt? .

    het is echt mooi gedaan zonder kartelrandjes eran :eek:
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zit aan de binnenkant geplakt als je goed kijkt...
    Je moet wel je xbox uit elkaar halen he, weet niet of je dat al doorhebt? :9

    Kijk eens naar de links in de startpost of browse is het xbox-scene forum dat daar ook tussen staat, daar zijn veel mensen aan het casemodden en posten veel pics van het proces. Erg leerzaam voor de beginnende casemodder ;)

    Mooie gaten en afrondingen maken doe je voornamelijk met een dremel.

    @SV: Je leeft nog! :eek: :+
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    buiten dat ik er niet handig genoeg voor ben ;)
    hoe duur is het nou ongeveer om een mooie casemod te realiseren?
    bv. deze dus (ziet er niet AL te moeilijk uit :p)
    [​IMG]
     
  18. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    ahah volgens mij is dat best lasitg gedaan , en heb je wel skills nodig .maarja ik ben ook totaly noob hierin maar ik denk dat ik he heuswel ga proberen :D ,met me oude xbox dan he
     
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Spuitbussen ~ €20
    Cold Cathodes ~ €10
    Plexi ~ €5 (?)
    Het belangrijkste: geduld

    Verder zul je op het moederbord moeten solderen wil je verlichting aanleggen. Bij de oude xbox is dat allemaal wat makkelijker.

    Beginnersfout #1: Laat die verf nou eens drogen, je zou niet de eerste zijn die te weinig geduld heeft en zijn verf vern**kt...
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    dus ongeveer €35 euro (+/-)

    valt me nog mee :D
    ik denk dat ik me maar eens wat meer in de onderwerp ga verdiepen :) ;)
     

Deel Deze Pagina