1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Morgen kijken naar een Alfa 166 2.4 JTD uit 2003.

    Ben benieuwd!

    Is een flinke vooruitgang t.o.v. mijn Clio 2 1.5 Dci :+
     
  2. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Civic type-R?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Blijf je bij Honda, weet je dat je nooit voor verassingen komt te staan en je houd ook nog eens 5 tot 8000 eu in je zak.

    Is een stuk beter dan de nieuwe VAG producten (volgens autoweek lezers stond 25% van de polo/golf/scirocco rijders met pech afgelopen jaar, wtf?)
    http://tsiproblemen.blogspot.com/ http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4361114
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Die Type-R is precies niet te gebruiken als daily voor een moeder 8)

    Die motor is echt dood onder de 2k toeren en als je eenmaal de VTEC er in komt zit je binnen NO-time boven de snelheidslimiet.
     
  4. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Ja das een beetje teveel van het goeie voor m'n moeder:9
    We zijn er ondertussen uit, het wordt waarschijnlijk toch een Audi A3, omdat ze die zelf ook wel heel mooi vond.

    Nou heb ik nog een vraag, auto's van rond de 12 jaar, als je die koopt, heb je dan vaak problemen? (ik weet natuurlijk dat het per auto verschilt en dat het ligt hoeveel die heeft gelopen, maar over het algemeen genomen dan)
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Volgens mij heb jij helemaal geen ervaring met de nieuwere v-tec motoren. Deze heeft namelijk IVTEC wat inhoud dat het extra vermogen (verschuiven van de nokkenas) pas gebeurt wanneer je erom vraagt, dus bij volgas. Dit gebeurt ook bij lage toeren al(1500rpm) of helemaal niet als je halfgas geeft om zo benzine te besparen.

    Ook heeft de Civic de grootste kofferbak in zijn klasse en een compleet vlakke laadvloer door de magic seats.

    Tevens zie ik ook genoeg moeders in mini cooper-s'jes rijden en die hebben tegenwoordig ook al 180pk en super harde vering ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2012
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik heb inderdaad alleen in de oude type Type-r gereden, die was echt een drama al zou ik die aan mijn moeder geven. De nieuwe heb ik geen ervaring mee, dacht dat die nog steeds het oude VTEC systeem had.

    De mini is nou niet echt het voorbeeld van een praktische auto, die wordt ook alleen voor de looks gekozen :D
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Wil je een praktische auto dan zou ik een Yeti nemen, sterke materialen en heel degelijk tegen een prima betaalbare prijs.

    [​IMG]

    Alhoewel ik een Honda Jazz een prima auto vind voor hier in nederland, had ook een prijs gewonnen bij autoweek dacht ik.

    http://www.autoweek.nl/tevredenheidstrofee.php?jaar=2011&merk=Honda&modelserie=Jazz

    [​IMG]

    Als ik zijn moeder was had ik de Jazz ingeruild voor een nieuw type Jazz, met een paar kleine accessoires kan je hem best sportief maken. En gegarandeerd dat je nooit met pech of voor verassingen komt te staan bij de apk of een beurt bij de garage. (wat je wel bij een audi A3 van 12jaar oud kan verwachten)

    Of de nieuwe civic met 1.4 of 1.8 motor

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2012
  8. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    De A3 zal nieuw zijn, de auto van 12 jaar zou voor mij zijn, maar nou vroeg ik me af of je dan vaak met pech staat. Zat te denken aan een BMW 316i E46.
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Aan dit soort opmerkingen heb ik zo'n hekel hè 8) Een Honda Jazz is niet sportief. Nooit niet. Wat je er ook aan hangt. Nooit. Never.

    Kun je onmogelijk wat over zeggen. Misschien koop je een perfecte, misschien een die wat klein onderhoud nodig heeft, misschien een die na 5 kilometer z'n koppakking er tussenuit blaast. Tweede hands auto's zijn altijd een risico.
     
  10. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Effe laten chippen naar 180 pk, maar of z'n moeder dan er zoveel mee opschiet... :+
     
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Sportief uiterlijk dan ;p bedoel ermee, je kan er best mee voor de dag kopen zonder dat je in een ouwelullenbak rijd (golf+ bijv).

    En een 3 serie van 12 jaar oud? denk dat die de nodige sjonnies al heeft gezien.
     
  12. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Vorige week deze auto gekocht! Volvo C30 uit 2008. Ga mijn Alfa 147 wel missen, maar deze auto is hopelijk wat beter voor m'n portemonnee.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vrijdag ophalen. :)
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het begint hier ook te jeuken en de zoektocht is ook begonnen.

    Mijn Seicento Sporting is na 14 jaar wel een keer aan vervanging toe :cool:
    Ik wil een kleine auto maar dit keer met 5 deuren ipv 3.

    Oog was gevallen op de Kia Picanto maar de uitvoering met Airco heeft een C-label 8)
    2e keuze tot nu toe is de nieuwe Fiat Panda maar als ik alle opties aanvink wat ik graag wil hebben kom ik uit op ±€14.000
    Ik betaal dan geen BTM en Wegenbelasting.

    Ik vind kleur wel heel mooi (Marrone Brown).
    [​IMG]
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hyundai I20 is ook wel goed.
    I10 kan ook wel maar is wel heel erg klein. I30 is dan weer iets te groot. :)
     
  15. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Suf dat je dan aan een C label zit zodra je airco neemt :confused: Vind een Picanto wel een leuke auto, voor 14.000,- heb je een picanto met alles erop en eraan, climat control en led verlichting achter en led dagrij voor etz. In de laatste autoweek staat een leuke test met de picanto vs VW Up en de Renault Clio
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De normale 1.2 uitvoering heeft een B-label en is BTM vrij.
    De zelfde uitvoering + Airco heeft een C-label en je betaal bijna € 1800 BTM.

    Voor die € 1800 kan ik veel leuke opties voor de nieuwe Panda kiezen.

    Mijn dealer heeft naast Fiat ook Hyundai kan de i20 makkelijk vergelijken met de nieuwe Panda.

    Heb een paar belangrijke eisen.
    1. Airco.
    2. Voorkeur A-Label.
    3. 5 Deuren.
    4. Mistlampen.
     
  17. Remco

    Remco Guest

    Ik snap ook überhaupt niet waarom je dat zou willen. Zo'n auto koop je toch om heel andere redenen? 8)
     
  18. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Aygo/107/C1? A-label, comfortabel, goedkoop.. Gooi er alle opties op die je hebben wil, en je komt nog niet in de buurt van 14.000 euro!
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Een 4de cilinder?
     
  20. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Jij bent echt een vermoeiend mannetje.
     

Deel Deze Pagina