1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Mijn ma heeft een nieuwe auto nodig dus was even voor haar aan het kijken. Had er een gevonden. Goede prijs, kilometerstand etc.
    Maar hij staat al meer dan een jaar "stil" zie ik. Eerste tenaamstelling is april 2014 en laatste tenaamstelling is maart 2015. Verder is de auto oke allemaal even gecheckt.
    Maar meer dan een jaar is toch wel apart toch? Is niet zo dat die een rare kleur heeft of weinig opties. Hij is ook niet te duur ofzo.
     
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Tenaamstelling in maart 2015 wilt toch niet zeggen dat hij sinds maart 2015 stil staat? Tenaamstelling is gewoon overzetten naar andere eigenaar. Of bedoel je iets anders
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hij staat te koop toch. ;)
    Dus tenaamstelling staat op de dealer.

    Had ik misschien even moeten zeggen.
     
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Oh dacht je was particulier aan het kijken. Bij dealer is inderdaad vreemd dat hij zo lang te koop staat. Ik zou eens contact opnemen of beter ernaartoe gaan en gewoon eens vragen waarom hij al zo lang te koop staat.

    By the way zie ik bij mijn auto twee tenaamstellingen staan. De eerste tenaamstelling op 24-03-2011 (nieuw, eerste toelating), en de tweede op 22-10-2014. Die laatste is de datum dat ik hem gekocht heb. Maar ik weet van de auto dat de dealer de auto nieuw heeft geïmporteerd (24-03-2011), toen verkocht heeft aan iemand (?), deze heeft hem weer bij dezelfde dealer ingeruild (?), en ik heb hem dus weer van de dealer gekocht (22-10-2014). Dus dan heeft hij ook geen 3,5 jaar stil gestaan natuurlijk... Beetje vreemd.. Heb je ook die rdwcheck.nl gedaan toevallig?
     
  5. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Ik begin morgen aan mijn eerste baan sinds de afronding van mijn opleiding, en daarvoor zal ik elke dag heen en weer tussen De Zilk (Omgeving Noordwijk) en Hoofddorp moeten reizen. Met de trein is een optie, al ligt het kantoor op 3,5 kilometer lopen van het NS Station. En dat is voor mij, geen optie:+..

    Dus, ik zal een eerste autootje moeten kopen. Hoeft helemaal geen spectaculair ding te zijn, als het maar rijdt en betrouwbaar is. Aangezien ik net afgestudeerd ben is het budget ook niet veel, maximaal 1000 euro.

    Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Ik heb echt geen ervaring met auto's etc. Alleen enige merkvoorkeur, zoals VW, Ford, Opel, Peugeot.

    Ik hoor graag jullie tips, suggesties, adviezen, noem maar op!
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Genoeg leuks te kopen voor een laag budget. Is dan een beetje geluk hebben hoe lang je ermee doet (je weet vaak toch niet zeker wat er qua kosten en reparaties gaat komen en hoe ermee gereden is, ook al zeggen ze dat ie altijd netjes onderhouden is etc). Een dure reparatie is het dan niet altijd meer waard.
    Niet te veel eisen stellen. Km-stand zegt immers lang niet alles. Voordeel is dat een kleine, lichte, oudere auto vaak goedkoop kan zijn qua wegenbelasting en verzekering.
    Vorig jaar na lang twijfelen een goedkoop tussendoortje gekozen. Een 106 voor 800 euro (was voor die auto misschien zelfs nog te veel, gezien de staat). Lage maandelijkse lasten, lekker simpel. Zijn vast wel meer van dat soort autootjes te vinden, Clio, Polo, Punto, Corsa etc.
    Koppakking was bij mij echter lek, dure reparatie terwijl inruilwaarde erna ook weinig meer zou zijn. Als het goed is kan ik zaterdag de vervanger ophalen, een 407. :)
    Gewoon (kort) proefritje doen en dan merk je snel genoeg of het wat is (koppeling/schakelbar die nog in orde is of op is). Kan altijd dat je pech hebt en na half jaar of een jaar voor onvoorziene reparaties komt te staan, maar dat kan evengoed met een veel nieuwere (of nieuwe), dure auto.
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    [​IMG]

    Ik rij al enige tijd in een Ford Puma 1.7, wat een geweldig karretje is het. Een plezier om in te rijden en lekker pittig (al heb je daar in NL vrij weinig aan haha). Het is jammer dat er wat roest op zit maarja daar staan ze om bekend. Volgend jaar maar naar eentje kijken die geheel roestloos is. Erg tevreden mee! :)
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Je moet er maar van houden, een Puma.
    Ik vind het echt afschuwelijk, vind het wel een gewaagd model van Ford, maar zeker niet mijn smaak.

    Ik ben wel jaloers op het feit dat je 125pk al genoeg vind!
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik heb 58 pk :')
     
  10. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.761
    Maar rij je wel eens links met een zonnebril op?
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Gast ik heb gewoon een enorme lul dus hoef niks te compenseren!
     
  12. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.761
    Das wel te hopen met zo'n autootje ja
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    :'-(kusje erop? <3
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Het feit dat ik een Volvo 240 een mooie/toffe auto vind, zegt misschien genoeg over mijn smaak qua auto's.
     
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Haha idd ach gelukkig ieder zo zijn/haar ding toch! :thumbs:

    De Puma is voor mij een beetje jeugdsentiment. Toen hij uitkwam in 97 zat ik nog op school en had er zeker toen d'r tijd niet het geld voor.
    Ik vond het wel leuk om te zien dat Clarkson zo positief over de Puma was in deze aflevering van Top Gear, vooral ook omdat het zo'n lange man is en het voor lange mensen denk ik niet echt comfortabel zit haha.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Een auto uit 2003 met 40.000 op de teller?
    of
    Auto uit 2012 met 120.000 op de teller?

    Ik ben altijd van mening dat het onderste beter is. Paar qua onderhoud. Maar wat vinden jullie?
     
  17. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Uhm. Dat is toch helemaal niet te vergelijken lijkt mij? Welke brandstof? Inhoud motor? Schakel of automaat? Merk?
    Maar 2012 met 120000 klinkt iig normaal. 30k per jaar is hoven gemiddelde maar niet extreem.

    Boodschappen wagen? Snelweg kilometers?
     
    RaouLioo en Alexknl vinden dit leuk.
  18. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Een auto uit 2003 met 'maar' 40k op de teller zou ik wat vraagtekens bij zetten, of het moet al door een bejaarde niet veel gebruikt zijn oid. Maar het ligt er natuurlijk ook aan om welke auto's het hier gaat
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Is ook meer een algemene vraag. Niet specifiek een bepaalde auto ofzo. Maar laten we zeggen een Polo benzine, handgeschakeld.
    Ik ben van mening van jongere auto met meer kilometers een betere optie is. Maar heb een discussie met iemand die het daar niet mee eens is.
     
  20. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Kan beide denk ik. Een Polo uit 2003 die door een bejaarde nauwelijks gebruikt is, maar let wel, technisch goed onderhouden is. En een Polo uit 2011/12 met 120k kan ook nog een tijd mee gaan mits deze goed onderhouden is en nog goed uitziet, niet afgeragd is. Denk dat ik zelf voor het eerste zou kiezen.
     

Deel Deze Pagina