1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Ook wel logisch toch, je gaat je vriendin ook niet inruilen voor een lelijk en vervelender exemplaar :+

    Niks tegen SUV's imo, nieuwe Velar van Range Rover ook weer erg tof! Die Urus (SUV van Lambo), is wel heel apart zeg. Die van Maserati vind ik trouwens ook tof. Levante als ik het goed heb


    Ik maak juist al mijn Paardenfoto's met mijn 550D :)
     
    L.A. vindt dit leuk.
  2. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Eentje die wat minder geld kost kan soms ook wel lekker zijn hoor :+

    Maar wat moet je met zo'n luxe SUV? Het is niet praktisch, het gaat niet hard (de bocht om), je kunt er nog steeds amper mee off road... Het is allemaal niks. Voor het geld wat die krengen kosten koop je toch veel liever een sedan van hetzelfde merk?
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Hoog trekgewicht! (Sommige)

    Enige reden imo.

    Verstuurd vanaf mijn combi magnetron
     
    Dex vindt dit leuk.
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Haha ja hij jankte er al goed over en wil m'n papiertje nog niet direct kwijt haha. Komt nog wel :) Sowieso ook nog es trackday les doen, zodat je redelijk veilig de limieten van de auto leert kennen, zonder direct een heg in te vliegen.

    Ja idd, 1 op 8 maybe als je em doorstampt. Denk idd anders wel 1 op 12. Zit geen gewicht in de auto.


    Is me bekend idd. Ga er absoluut niet in de regen mee rijden en mocht het es gaan regenen dan voorzichtig. Wanneer ze op zijn, gaan er "normale" banden onder. Het verschil is te klein voor mij om semi slicks eronder te houden. Regen moet je idd heel erg oppassen met deze banden. Leuk voor trackdays maar niet fijn met regen.


    Absoluut. Mooi weer rijder met de Exige.

    Bijna 35. Kon nu, en hou ze al 10 jaar in de gaten en de laatste jaren schieten ze omhoog in prijs. Over pakweg 2 jaar zijn ze niet meer te betalen. Ook mede daarom er nu voor gegaan en niet langer gewacht. Staan steeds minder mk2 exiges te koop. En de opvolger vindt ik echt lelijk en zijn insane duur.

    Als je echt iets heel lang mooi vindt en geen opvlieging is er voor gaan als het binnen bereik ligt. Zal je geen spijt van krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2017
    WorkingTitle, Dex en AnubisNefer vinden dit leuk.
  5. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Daarom kijk ik al een tijdje naar een Porsche Cayman, ze beginnen langzaam betaalbaar te worden (zelfs 2e generatie) en verwacht dat ze over 10-15 jaar in waarde gaan stijgen omdat het nog een beetje analoge wagens zijn in een straks geheel digitale wereld. Tevens is middenmotor in mijn ogen toch fijner dan de configuratie van een 911 en het vermogen van een instap Cayman ligt al gelijk met die van een 993 dus fun genoeg om in te rijden. Moet alleen eerst nog een huis met een garage vinden :)
     
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Succes met de verzekering en wegenbelasting. Los van de brandstof. Godskolere. 8)
     
  7. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Wegenbelasting gaat op gewicht dus dat valt allemaal reuze mee. Brandstof ligt aan je rechtervoet, want ook daar weer: het zijn (relatief) lichte auto's met effectieve motoren, dus dat zuipt alleen als je er voor gaat.

    Verzekering is wel een dingetje. Niet alleen qua kosten maar ook vanwege de leeftijd / vermogen ratio willen veel verzekeraars er niet aan beginnen. Ik heb op dit moment 211 PK en kon daardoor al niet meer bij All Secure blijven (ondanks dat hun 'gezicht' een autocoureur is) omdat ik te jong was :F:
     
  8. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, gaat nergens over. Ik ben wel geschrokken van diesels... godsamme. Zowel in wegenbelasting als verzekering. Iets van 32% verschil dacht ik. :eek:

    En wat hebben ze het in Duitsland toch lekker. Een BMW M2 kost gewoon 30K minder dan hier en voor de wegenbelasting betalen ze een PAAR tientjes PER jaar! Huilen dit, wat een kut landje toch ook hier! :'-(
     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Verzekering zit ik gelukkig niet mee, betaal 8,- per auto, per maand aan inzittenden verzekering. Belasting is ook minimaal bij mij omdat de ene 40 jaar oud is, de andere in de youngtimerregeling valt mijn dagelijkse auto grijs kenteken is.

    Wat het in Nederland zo duur maakt, is die BPM. Een systeem dat nergens ter wereld gebruikt wordt, behalve bij ons omdat het extra geld oplevert voor de staatskas.

    Ben wel al een tijdje aan het kijken voor een leuke dagelijkse (snelle) auto, zoals een 335i / 135i, maar dan is de belasting al gewoon niet meer grappig. Auto's zijn veel te zwaar tegenwoordig.
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Jup, die BPM is gewoon kut. Ooit waren er plannen om dat af te schaffen, maar dat gaat echt nooit gebeuren. Kwartje van Kok zit nog steeds op brandstof, dus tja...
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Brandstof moet je gewoon niet over nadenken. Heb je toch nodig, als je wil besparen moet je maar zuiniger rijden.
     
  12. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ja, maar daar betaal je dus weer veel minder belasting per liter brandstof voor, waardoor diesels bij veel rijden weer goedkoper zijn. Weet even niet wat het break-even point qua kilometrage is met benzine op dit moment.
     
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Zo goedkoop is het niet meer hoor en je moet aardig wat rijden om het eruit te halen...
     
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Volgens mij zit je nog steeds wel safe als je minimaal 30K per jaar rijdt. Daarboven wordt diesel toch wel meer voordelig.
    Hangt natuurlijk wel van auto af.
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Hangt van de auto's af waarmee je het gaat vergelijken. De turning point kan al zeg maar bij 15k zitten. Dan heb je wellicht maar een marge van pakweg 500 euro op jaar basis.
     
  16. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Leuk videotje
     
  17. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Dacht die wil ik ook gaan kopen maar nu ik hem heb gezien zeg ik, laat maar.wat een lelijk ding voor die bizare prijs.

     
  18. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Wat een fantastische plek om een feest te geven. Wow. Prachtig.
     
    RaouLioo, Alexknl en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Schijntje vergeleken met een 250GTO.
    En terecht ook. Hoe kan een gloednieuwe auto nou zo duur zijn.

    [​IMG]

    64 miljoen.
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ze kunnen vragen wat ze willen.

    De klant betaald voor de exclusiviteit en je moet letterlijk alle kosten dekken als koper.
    Dus van de ontwerper, de mallen, de vele uren die een plaatwerker bezig is om dit plaatwerk zo snaarstrak te krijgen naar Rolls Royce eisen dat je over enkele duizenden uren kijkt naar enkel het plaatwerk. Dan moet je nog het interieur, alles volledig one off.

    Het platform bestond al, maar de rest is dus allemaal one-off.
     

Deel Deze Pagina