1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Mooie wagen!
    Zou er ook graag een willen als 2e auto.
    Ga je voor de 1.4 of 2.0?
     
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Let wel goed op de TFSI motoren hè. Er is een hele rits bouwjaren welke een verhoogd risico hebben op vroegtijdige motorschade door (o.a.) gebrekkige smering.
     
  3. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Vooral de 1.4 blokken hadden problemen met de kettingspanner. Even goed navragen of dit door de dealer is verholpen. Als dat onbekend is zou ik mijn vingers er niet aan branden.
    Neem ook zeker een kijkje over de grens, vooral de 1.4 is daar erg betaalbaar te vinden.
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    1.4 idd. Had in Duitsland inderdaad 1 gezien. Kwa prijs stuk beter dan NL. Alleen geen idee hoeveel belasting bij import erover komt. Es even uitzoeken.

    1.4 tfsi idd. Klinkt niet fijn. Zie idd auto's staan waarvan de motor bij 80k vervangen is.
     
  5. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ouder dan vijf jaar komt er volgens mij geen BPM meer overheen
     
  6. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Juist die waar de motor van vervangen is zou mijn voorkeur hebben. Sterker nog, ik heb een 2.0tfsi waar 40k geleden het blok van is gewisseld. Los van de aanbouwdelen (turbo Ed.) heb je dan een nagenoeg nieuw, probleemloos blok.

    Bpm kan je hier berekenen:
    http://www.autoweek.nl/bpmcalculator extra accessoires worden niet meegenomen maar dat is tientjes werk. Je zal zien dat de 1.4 veel interessanter is qua bpm omdat de bpm (grotendeels) word berekend over de CO2 uitstoot.
     
    Grave vindt dit leuk.
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Begin wat huiverig te worden, zie best wel veel advertenties met motor problemen. Die ik op het oog had blijkt ook motorisch niet goed te zijn.

    Geen zin om na een jaar een motorblok te moeten vervangen op eigen kosten. 2009/2010 model aan het bekijken.

    Thx, bpmcalculator opgeslagen.
     
  8. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Dat is ook de reden dat ik voor de 2.0 heb gekozen. Niet alleen is het vermogen erg lekker maar hier zijn weinig tot geen problemen van bekend.
    Toch kan je best voor de 1.4 kiezen mits er (aantoonbaar) iets aan het blok is gedaan. Ik geloof zelfs dat er een terugroep actie is geweest vanuit Volkswagen.
     
  9. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    LOL

    Al dat TFSI gedoe heeft er bij mij voor gezorgd dat ik uiteindelijk voor een TDI CR heb gekozen (in mijn Leon). Maar goed, daar schiet @Grave met zijn kilometrage natuurlijk weinig mee op...
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]

    [​IMG]


    F1 race was gister snel voorbij op Spa, dus mooi zelf nog even stukje de weg op geweest <3
     
    Martijnn, Flavourlicious en Kimi NL vinden dit leuk.
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Blijft een gaaf ding om te zien
     
    Grave vindt dit leuk.
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Bedankt.

    Krijg ook elke keer een grijns op mn gezicht als ik em onder de cover weg haal.

    Alleen jammer dat ik em zelf nooit voorbij zie rijden :+
     
  13. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Wat...een...plaatje...!!! <3<3<3
     
    Grave vindt dit leuk.
  14. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Voor als je een half uurtje echt even geen zak te doen hebt :+

     
  15. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Twee dagen van de Clio RS kunnen genieten voordat de Franse degelijkheid de hoek om kwam kijken...

    Auto kon niet meer in de achteruit :oops:
    Gelukkig 6 maanden volledige garantie, dus qua kosten niks aan de hand, maar toch wel kut dat je nu weer in zo'n 0,9 liter huurbakkie zit. En waarschijnlijk 5 plekken terug op de grid...

    Maar holy moly wat rijdt dat ding strak verder. Een tikkeltje harder dan de OPC nog. Iets speelser in de krappe bochten. Heerlijk om weer toeren te kunnen janken met het atmosferische blok in plaats van dat geblazen 1.6je. Schakelpiepje pas na 7500 rpm, doortrekken tot de 8000 haha, heerlijk. Alleen wel al geflitst waarschijnlijk met 90 waar je 50 mocht volgens mij :x
     
  16. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Dat euvel los ik graag voor je op!
     
    Grave vindt dit leuk.
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Wat voor een Clio RS heb je? Foto?
    Verzekering nog moeilijk gedaan met het hele verhaal rond je OPC?
     
  18. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Check de vorige pagina :) Clio RS Cup 2.0 16v, bj 2012

    Verzekering deed echt totaal niet moeilijk. Hoorde her en der wat horror verhalen over hoe kut ze kunnen zijn, maar ik kreeg een zeer redelijke dagwaarde + nog eens 10% van die dagwaarde. Ik had de Clio al aangeschaft voordat ik wist wat ik terug ging krijgen, dus dat was wel spannend, maar uiteindelijk ben ik er financieel niet slechter van geworden.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Gaaf dingetje, vind persoonlijk het type voor die van jou wat mooier (deze koplampen kan ik niet echt aan wennen).
    Voor de rest natuurlijk wel een begrip op het Hot-hatch niveau. Dus dat zal meer dan goed zitten bij zo'n RS.
     
    Dex vindt dit leuk.
  20. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik vind de oudere erg 'oud'. Heel 2006 qua looks. Deze lijkt wat meer bij de tijd. Ook de pijpjes achter in de diffuser zijn wat mooier dan bij de pre-facelift.

    Maar belangrijker vind ik dat deze versie wat meer hedendaagse luxe heeft, qua bluetooth/usb e.d. Ik luister veel Spotify onderweg en Flitsmeister die automatisch aanspringt bij het starten van de auto is een luxe die ik niet meer kan missen :p
     

Deel Deze Pagina