1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Zoals de naam van de link zelf reeds zegt is het eigenlijk internet verbinding via je stroomnet. Je plugt een homeplug in je stopcontact en verbindt deze via een kabeltje met je router, een andere homeplug kan je dan elders in je huis inpluggen en deze verbinden met je laptop/xbox. Via je electriciteitsnet kan dan netwerk/internetdata doorgestuurd worden tussen deze homeplugs.
    Vroeger waren er meer beperkingen i.v.m. circuits, etc maar tegenwoordig is de snelheid en de connectiekwaliteit zodanig dat er eigenlijk weinig problemen mee zijn als alternatief voor een wireless verbinding.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  3. FlyingSaucer xI

    FlyingSaucer xI Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Top, bedankt jongens! Maar als ik die 2 adapters dus aansluit op mijn xbox en router gaat het dus een stuk sneller? het gaat dan niet via mijn speedtouch?
     
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je speedtouch is dat je router of modem of router/modem combo? In elk geval moet je nog steeds zien dat je UPnP enabled is bijvoorbeeld zodat er geen NAT problemen opduiken. De homeplug adapters zijn gewoon een alternatief voor een rechtstreekse kabel tussen router - xbox of voor het wireless signaal tussen wireless router - xbox wireless adapter.
    De snelheid is beperkt afhankelijk van de homeplug, maar deze zijn tegenwoordig meer dan snel genoeg, in elk geval voor xbox live. Ook (HD) streaming zou moeten lukken, dus zulke problemen zou je niet moeten verwachten.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In de starterskit zitten altijd 2 homeplugs.
    De 1e druk je in het stopcontact naar de Speedtouch.
    VAn de Speedtouch loopt dan een utp-kabel naar die Homeplug.

    De 2e homeplug druk je in het stopcontact naast de Xbox360 ( kan elk apparaat zijn met een utp-aansluiting ).
    De utp-kabel van de Xbox360 druk je dan in de 2e Homeplug.

    De homeplugs maken automatisch verbinding met elkaar !!

    Bij de BCC hebben ze nu een 200Mbps Starterskit voor € 80
     
  6. MasterGG

    MasterGG Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey!!

    Ik heb vorige week de wireless network adapter gekocht, maar ik krijg hem niet aan de praat. Misschien wel een domme vraag: maar als ik deze adapter naar een netwerk laat zoeken, verschijnt mijn netwerk niet in de lijst. Kan iemand mij helpen?

    Alvast bedankt.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hij vindt wel de andere draadloze netwerken bij jouw in de buurt ??
    Zo ja , dan is waarschijnlijk de SSID van jouw router uitgeschakeld en moet je alle gegevens handmatig invoeren !!
     
  8. MasterGG

    MasterGG Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hij vindt wel andere draadloze netwerken. Ik ontvang het netwerk wel op mijn laptop, maar dus niet op de xbox. De SSID van de router is dan toch niet uitschakeld???
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eens bij de instellingen in de router naar de Radiomodus.
    Zet die eens op bijvoorbeeld Automatisch of Mixed !!
     
  10. MasterGG

    MasterGG Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga kijken zodra ik weer bij mijn xbox in de buurt ben (volgende week maandag)!!!

    Iig bedankt!!
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Deze thread is al erg uitgebreid geworden, bijgevolg heb ik even wat nuttige informatie verzameld in een startpost van een 2de deel waar we gewoon verdergaan!
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan gaat deze thread op slot !!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina