1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cijfers bij reviews "poll"

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door cK1, 3 mei 2004.

  1. cK1

    cK1 KotorLightSideScout

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik stel voor om een poll te starten met de vraag: "Cijfers bij de reviews of niet?"

    Deze poll zou ik graag samengesteldt zien worden omdat de meeste bezoekers van xboxworld.nl cijfers bij de reviews toch wel erg op prijs stellen, neem als voorbeeld de reacties op de review van Max Payne 2 http://archief.xboxworld.nl/article/436

    Ook ikzelf vind de cijfers van reviews erg veel toevoegen en RoAcH heeft dit in mijn ogen erg goed verwoord hier is zijn quote:

    Nog even voor de duidelijkheid dit is geen commentaar maar positieve kritiek, ik vind deze site nog steeds de beste van de benelux en dat zou ik en de rest ook graag zo willen blijven zien.

    Ik hoop dat Xboxworld.nl dit serieus neemt en het niet onder de toonbank schuift, vandaar dat zo'n poll erg veel verduidelijking kan scheppen. Wij willen het beste voor xboxworld.nl en xboxworld.nl wil het beste voor haar bezoekers..... toch? :'-( :)

    Poll komt u maar!
     
  2. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben het hier helemaal mee eens. :)
     
  3. Leo

    Leo R.I.P. Proof

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, ik mis die cijfers ook wel, ik vind dat een cijfer op de concusie volgt en als dat dus niet gebeurd vind ik gewoon de conclusie niet compleet.
     
  4. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Hiermee 'dwingen' ze mensen de review daadwerkelijk te gaan lezen en niet alleen naar het cijfer te kijken. Goede zaak, imo.

    Edit:
    Als je de review gewoon leest heb je eigelijk geen conclusie nodig. Dan kun je er zelf over oordelen.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2004
  5. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik wil ook graag cijfers trug, of iig een duidelijkere schaal als nu, ik vind het vrij onduidelijk op het moment.. Je weet niet hoeveel hoger en hoeveel lager het nog kan...
     
  6. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Of ze gaan naar bijv. www.gamerankings.com en kijken daar het totaal cijfer... Ik vind het geen goede zaak...
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Same here. Ik wil ook gewoon de cijfers terug. Geen idee waarom ze zijn weggehaald maar een cijfer hoort er gewoon bij.

    Gewoon terug met die cijfers!
     
  8. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    @ Furies: Jah in principe wel, maar hierdoor gaan wel een hoop mensen naar andere site's omdat dit maar een vage zooi is. Zovan Max Payne 2 is goed. Dat puzzelspel is voor de liefhebber.. Ik heb toch echt liever de cijfers terug. Plus wat is er mis met snel kunnen bekijken hoe het spel gescoord heeft? Ik en velen, check max payne review, vinden dit echt minder.
     
  9. Leo

    Leo R.I.P. Proof

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit verschilt bij mij per game. Ik lees bijvoorbeeld reviews van KotoR en PGR2 helemaal, maar die van een game als Whiplash niet, daar kijk ik alleen naar het cijfer, en als dat erg hoog is, zal ik waarschijnlijk wel de hele review lezen.
     
  10. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    precies, niet iedereen heeft tijd om alle reviews te lezen, ik lees bij reviews van games die ik niet ken meestal de conclusie en het eindcijfer, is dat hoog, dan lees ik pas de hele review
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    cijfers mogen van mij ook wel terug komen, maar een game kan je pas echt goed beoordelen als je hem zelf (een tijdje) hebt gespeeld.
     
  12. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Een cijfer is domweg een cijefertje wat verzonnen is zodat je in een oogopslag kunt zien wat iemand ervan denkt. Het nadeel is zoals we al gezegd hebben dat mensen eerst naar het cijfer kijken en daarna hun mening al klaar hebben. Een leuk spel kan een 7 hebben terwijl het gewoon goede kanten heeft en erg leuk is. Het scoort dan wellicht alleen op sommige punten slecht.

    Het is de bedoeling dat je leest wat het spel inhoud, wat de voor en nadelen zijn, en dat je dan zelf je mening vormt. Om toch een soort indicatie te geven hebben we schildjes met een beschrijving gedaan. Hoe duidelijk kan het nog meer zijn? Klik op de beschrijving en je ziet wat 'Goed' inhoud. Lijkt me veel duidelijk dan een cijfer en in principe hetzelfde. We wilden gewoon AF van mensen die zeiden een 8.5 is te laag voor dit spel ik wil een 8.7 of 8.8. Het boeit niks, het gaat om de review.
     
  13. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je iets wilt weten over een spel, dan moet je de review lezen. Dan kan je niet kijken naar cijfers, dan loop je misschien een spel dat je goed vind mis.

    We hebben op dit moment 5 schildjes. I voor heel slecht, een voor onvoldoende en dergelijke, een voor voldoende en soortgelijken, een voor goed/uitstekend en eentje voor legendarisch. De beste medaille.

    Als jij een 7 ziet, dan kan daarmee iets compleet anders bedoelt worden dan jij vind, vroeger was een 7 goed, inmiddels is een 7 slecht en moet iets een 9 of 85. hebben voordat mensen iets goed vinden. Dat is natuurlijk zo scheef als wat, en daar kunnen wij ons niet in vinden. Aangezien het ingewikkeld is om de lezer dan te vertellen wat je er van vind, zonder cijfers, die geen waarde meer hebben, hebben we gekozen voor 5 Halo schildjes met een beschrijvende term.

    Verder is de reactie erg overdreven, het is wederom gewoon wennen. Zo veel verschil is er niet, het is alleen nauwkeriger en minder bedoeld voor de luie gamer die gewoon kijkt of 't een 7 is en dan 'K*utgame!!!!!!' reageert, die wij willen ontmoedigen, of een gamer die lees, 'Goed', 'voor de fan' of 'Onvolvoende' en dan kan besluiten of hij verder wil lezen om de beweegredenen van de reviewer te snapper en meer over het spel te leren.

    Ik ben heel tevrede met het resultaat en weet zeker dat het een positief gevolg heeft op het niveau van XBW als geheel, maar we zijn niet ongevoelig voor jullie menigen. We cateren alleen niet naar de common denominator. :) We proberen een uniek beed te schetsen op Xbox en zijn games en dat mede door ons te onderscheiden van de standaard die volgens ons geen bevredigend resultaat bied.

    Edit: vergeet ook vooral ons plus en mindpunten veld dat volgens mij zonder dat je het kan ontkennen 1000 keer meer zegt dan een cijfer ooit kan.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2004
  14. F-style

    F-style ____________________

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel prima zo, ik keek toch ook al nooit naar die cijfers, als ik wil weten hoe een game is, dan lees ik de hele review wel...
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vond de cijfers ook wel goed, ook met name dat je een publiekswaardering had waar je dus zelf kon beoordelen. Vind het nieuwe beoordelingssysteem niet slecht, maar minder. Kan ongetwijfeld door gewenning komen, maar vind het zonde dat ze daarvoor het halo ranksysteem hebben gebruikt en niet zelf mooie plaatjes ervoor gemaakt hebben.
     
  16. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    wat kobold zegt hierboven ben ik het totaal helemaal mee eens. De schildjes techniek vindt ikzelf vele malen beter dan de cijfergeving van eerst.
     
  17. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is geen 'Halo ranking' techniek. Maar Halo definieerd de Xbox en vrijwel iedereen is daarom bekend met die schildjes. Daarom is 't juist leuk. En ik zie niemand ander 't doen...dus origineel is 't nog steeds. :)
     
  18. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    Misschien is het leuk om ze even op een rijtje te zetten:
    [​IMG]Slecht (1/2)[​IMG]onvoldoende (3/4)[​IMG]voldoende en soortgelijken (5/6)
    [​IMG]goed/uitstekend (7/8 )[​IMG]legendarisch (9/10)

    Is toch duidelijk genoeg. Je krijgt wel een beeld van hoe een game is en als je de review leest weet je zeker of het wel of niet jouw ding is...
    Nog een leuk browsel van een schildje: [​IMG]

    Edit: ff de "Mirik rating" ingevuld ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2004
  19. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja maar die cijfers hangen wij daar dus niet aan, dat dat duideklijk is :) Wij recenceren niet meer gebeseerd op cijfers, maar op de termen die aan die schildjes vasthangen en dat zjin er erg veel.
     
  20. Leo

    Leo R.I.P. Proof

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoort dat sterretje niet ipv de u te staan? Anders heeft het natuurlijk niet zoveel zin ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2004

Deel Deze Pagina