1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Cities: Skylines

Discussie in 'Games' gestart door Grievous NL, 1 mrt 2015.

  1. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Die zijn prima te doen hoor. Zorgen dat je een miljoen of wat op de bank hebt staan en dan kun je makkelijk je taxes heel laag zetten voor die 20 weken. Tijdje vooruit spoelen en je bent er al.
    Voor de rest is het gewoon slopen en proberen, eventueel tussendoor paar keer spel opslaan om te kijken hoe het gaat.
     
  2. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Maar even opnieuw begonnen met een stad, dit keer met een eigen gemaakte map :) Wegen wat meer logischer aangelegd en mijn groeiende dorp groeit al snel vanaf het startpunt.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Mooi om te lezen. Ik denk dat ik dat ook maar doe, maar zijn de problemen die ik eerder las over een eigen map al opgelost? Voor mij is deze optie vooral handig met betrekking tot water, en waar het ligt. De hoogte van de map telt voor mij ook mee, want ik heb zelf het liefst kale en vlakke maps. Dit geeft mij maximaal bouwplezier.
     
  4. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    De Posh Mall is vrij makkelijk gelukt inderdaad. Kostte maar 2 ton ofzo en daarna konden de taxes weer op 10-12%. Die andere 3 daarentegen lijken me wel lastig.


    Heb inmiddels met mijn nieuwe stad ook alweer 45k inwoners. Alleen zijn de verkeersproblemen bij de snelweg nu groter dan bij mijn vorige stad. Die intersects werken gewoon voor geen ene meter schijnbaar :mad:.
     
  5. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Die problemen die ik had met het maken van mijn eigen map zijn opgelost ja :) Het waren fouten die ikzelf had gemaakt waardoor het voor geen meter werkte :mad:... Nu werkt alles prima :D

    Kom er nu alleen achter dat ik weer opnieuw kan beginnen met mijn map.... Overal rekening mee gehouden behalve 1 ding... Was vergeten dat ik ook een meertje aan had gelegd in mijn map. Dat is nu een krater... Vergeten te vullen met water lol :D
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    En die map editor heb ik inmiddels ook geprobeerd. Ik vind hem erg kut, dus hou het wel bij normale maps. 8)
     
  7. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    Vandaag deze game ook gekocht. Voor 22 euro de deluxe edition. Nu met mijn eerste stad bezig. Tot nu toe leuke game :)
     
  8. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Moet zeggen. Een zeer nette patch, dit al na een week :)
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Verdorie zeg, zelfs op de laagste snelheid gaat de game nog snel. Vaker op pauze zetten, of niet? 8)
    Tijdens het bouwen wel handig, maar zo lastig als je een noodoplossing moet bedenken terwijl je stad nog lekker aan het groeien is. =(
    En ik mag hopen dat ik wel een melding krijg als de stadsriolering het niet meer aan kan?

    Heb trouwens wel een lopend probleem. Vuilniswagens halen niets meer op, tips??? :eek:
     
  10. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik vind de game op lage snelheid ook wel redelijk snel gaan en pauzeer dan ook regelmatig. Doe ook bijna nooit dat vooruitspoelen.

    Je krijgt wel icoontjes/twitter berichten als je water tekort komt. Dan ben je eigenlijk al wel te laat, dat wel.. Zelf heb ik alle info schermen gebind aan de knoppen 1 t/m 0 en loop ik ze gewoon eens in de zoveel tijd bijlangs en stel ik mijn budgetten bij.
     
  11. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Meerdere vuilstortplaatsen neerzetten, verspreid over de map. Werkt bij mij ruim voldoende :) Heb nu geloof ik 16 vuilstortplaatsen verspreid over 4 plekken en dat werkt prima :)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Bedankt, want heb er in mijn kleine stadje nu nog maar 1 en dat moet anders.

    @Ypuh : Jij ook bedankt, dan weet ik dat ik vaker moet pauzeren. Ik ga alleen (nog) niet alles onder knoppen zetten, aangezien ik het op moment nog wel redelijk red. Belastingen had ik ook even omhoog gedaan, maar de industrie klaagde over te hoge belastingen, stukje omlaag en klaar was het. Inkomsten zijn wel goed op moment voor zo'n kleine stad.
     
  13. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Mijn laptop begint het toch wel erg zwaar te krijgen met 140k inwoners :+. Heb inmiddels bijna alle gebouwen geunlocked, behalve de Arc de Triomphe, Cathedral of Plentitude en Eden Project. Vind die monuments helaas wel een beetje aanvoelen als cheats. Met het ene gebouw heb je geen scholen meer nodig en met de andere geen medical clinics enzo. Als ik alle gebouwen heb ga ik de mods maar eens uitproberen.
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Met de mods kun je in principe toch ook dergelijke gebouwen maken of worden die niet toegelaten?
     
  15. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Game zojuist ook gekocht! Meteen maar even installeren, ben benieuwd :p
     
  16. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Je moet ze wel eerst een keer geunlocked hebben. Ik gebruik nu nog geen mods omdat ik ook de achievements probeer te halen.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ok, vandaar. Nou, voorlopig ben ik even zoet nog met DA I en straks ook weer WoW, maar ik heb nu een redelijk stadje. Degene die klaagden over de vervuiling heb ik afgebroken en opnieuw opgebouwd en nu klagen ze niet meer. :+

    Ben over het algemeen wel bang om dingen af te breken, die game gaat zo rete snel, wat in het verleden wel altijd goed was in Sim City, de snelheid. Moet er achter zien te komen wat nu de best manier is tussen bouwen en pauzeren. 8)

    Maar goed, is imo al een stuk(je) toffer dan wat ik van mijn laatste SC herinner.
     
  18. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Afbreken doe ik ook bijna nooit, maar is misschien wel verstandig. De eerste 5-6 tiles gaan meestal wel goed bij mij, maar als 6-9 erbij komen loopt vaak alles in de soep. Verkeer blijft wel extreem moeilijk als je veel industrie en commercial hebt.
     
  19. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Het gaat goed tot nu met mn eerste stadje :p
    Is er geen mogelijkheid tot het upgraden van de wegen? Of moet je perse met de bulldozer en dan nieuwe leggen.
    Wat is dat forestry en farming district? Soort van industrie? Of met forestry om gewoon wat bomen neer te zetten. Snap dan alleen die farming industry nog niet.

    Oops overstroming :+
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2015
  20. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Nee, je kan een beetje linksonder in het menu ook andere bolletjes selecteren voor gebogen wegen etc. Het uitroepteken ofzo is om wegen te upgraden.

    Linksbovenin staat zo'n overview met info views. Daar zit ook 1tje bij voor natural resources en kun je kijken waar veel ore of olie in de grond zit om speciale industrie op te zetten.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina