1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Cities Skylines

Discussie in 'Games' gestart door Rossi46, 4 aug 2015.

  1. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Ik zit te denken deze game te kopen voor de X1 (omdat mn PC het toch niet aan kan). Ik zag op YouTube een filmpje over kanalen en van die seawalls die je kan bouwen langs de kust. Weet iemand of deze ook in de X1-versie zitten?
     
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    :lol:

    Ik zit met precies hetzelfde...

    Veel filmpjes gezien, waarin super gave dingen worden gebouwd. Maar bij iedere handeling vraag ik me af of het wel mogelijk is in de X1 versie :confused:

    Wellicht moet ik de game maar gewoon kopen. Kom ik er vanzelf wel achter.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik heb op PS4 maar Tropico 5 gekocht voor 13 euro. Daar zit dan alles in en dan wacht ik wel tot ik deze voor de helft kan oppikken.
     
  4. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Tropico is stom :+
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  6. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Zo, eindelijk de knoop doorgehakt, ik heb Cities Skylines gekocht :cool:
     
    Alexknl en Maddmonkey vinden dit leuk.
  7. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Laat even weten hoe hij bevalt. Staat ook nog op mijn lijstje maar twijfel nog
     
  8. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
  9. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Zitten er ook challenges in? Of bouw je alleen je eigen stad zonder scenario?
     
  10. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Dat laatste, je begint altijd met helemaal niks geloof ik. Je hebt wel een stuk of 15 verschillende locaties en je kan dingen als ongelimiteerd geld aanzetten.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  12. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Die balk aan de onderkant die hooguit 15% van je scherm gebruikt? Neuh, niet echt problemen mee gehad. Vond de HUD juist fijn.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Bij mij vult die eerder de helft van het scherm. Heb al naar instellingen van de game gekeken, maar daar kon ik niets vinden om de HUD kleine te maken. Misschien is het inmiddels al wel gepatched, maar ook via de Xbox One instellingen zelf heb ik niets kunnen vinden om het aan te kunnen passen.

    Overigens heb ik dit met het startscherm van Skyrim remastered ook, maar dat is niet zo'n probleem omdat de rest van de game wel goed werkt. Ik haat het alleen als ik geen invloed heb om het kunnen invullen van mijn TV of computerscherm. Zijn dus wel een paar games waarbij dit een standaard probleem is.
     
  14. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Review is van Mei. :p
     
    Daz en Racerblade01 vinden dit leuk.
  16. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Zo, de eerste uurtjes zitten erop :)

    Allereerst, de controls zijn echt prima. Wat men over zegt klopt, het speelt gewoon goed met de controller. Best knap eigenlijk. Verder loopt de game mooi (maar ja, stadje is nog klein natuurlijk) en leer je snel hoe de game in elkaar zit.

    Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik ook al snel tegen beperkingen aan loop. Natuurlijk ook omdat je weet dat je op de PC dingen meer doordacht op kunt lossen. Denk bijvoorbeeld aan het verkeer. Naarmate de stadsplanning complexer wordt zal dit vast vaker voorkomen. Is er eigenlijk al iets bekends over updates van de console versie, zoals de PC versie ook 'standaard' steeds meer mogelijkheden krijgt?

    Verder viel het mij op dat hulpdiensten niet voor worden gelaten door het overige verkeer?? Sowieso rijden de hulpdiensten met een slakkengangetje...

    Overigens stream ik de game naar m'n laptop toe :+ (waarop ik 'native' nooit Cities Skylines zou kunnen draaien). Op de bank voor de tv voelde het toch wat onnatuurlijk.
     
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Zo, daar ging m'n weekend... :F:

    Mèn, wat een leuke game is dit :) In een notendop: heb je een goede PC, koop dan gewoon de PC versie. Heb je die niet - en vind je citybuilding leuk - koop dan absoluut de Xbox One versie. Ik vind het nu al die drie tientjes meer dan waard (want momenteel met 20% korting in de Summer Sale).
     
    B Tender en Alexknl vinden dit leuk.
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    @ColdzeroNL Ik neem dat je deze game gisteravond direct heb gekocht, na de streaming sessie van @B Tender en mijn aanvullende commentaar? :D
     
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ja inmiddels aangeschaft en zelfs 20 minuutjes gespeeld. Is nog wel een beetje onhandig met schakelen in de menu's maar als ik zag hoe soepel @B Tender dat deed moet dat goed komen. Zit al op 900 inwoners :p
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Die stream is toch wel ergens terug te kijken?

    Een video met de behendigheid van @B_tender en de zwoele stem van @Rossi46. Dat werkt als ASMR voor mij :p :p
     
    B Tender en Rossi46 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina