1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Discussie in 'Algemeen' gestart door The Watcher, 20 jun 2006.

  1. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    Command & Conquer 3: Tiberium Wars verschijnt niet alleen op de PC, maar ook op de Xbox 360. Dat heeft Louis Castle, vice-president van Creative Development bij Electronic Arts gisteren in een interview met Stephen Glicker van Gaming Steve gezegd. Louis Castle is mede-oprichter van Westwood Studios en is de maker van klassiekers als Dune II en Command & Conquer.

    Het ontwikkelteam dat de PC-versie van Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II naar de Xbox 360 bracht, is ook verantwoordelijk voor de omzetting van Command & Conquer 3: Tiberium Wars van de PC naar de Xbox 360. Wanneer we de game op de Xbox 360 kunnen verwachten is nog niet bekend, maar waarschijnlijk wordt dit 2007.


    Dit kan wel eens heel vet gaan worden :D :D


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Video's

    http://www.gamespot.com/pc/strategy/commandconquer3/media.html

    http://youtube.com/watch?v=5bJKoE5GTUg

    HD filmpje

    http://xboxmovies.teamxbox.com/xbox-360-hires/4095/Command-Conquer-3-Tiberium-Wars-Trailer-3-in-HD/

    Preview

    http://previews.teamxbox.com/xbox-360/1520/Command-Conquer-3-Tiberium-Wars/p1/


    Preview Gamevillage

    Alle realtime strategy games van nu hebben nog sporen in zich van Dune II. Het spel dat RTS gaming op de kaart zette. Deze Westwood (later overgenomen door EA) klassieker vormde de basis voor misschien wel de meest succesvolle RTS serie uit de gaming geschiedenis: Command & Conquer. Uren, weken, maanden en ja zelfs jaren strijken voorbij en nog speel ik Command and Conquer. Red Alert 2 (vind ik persoonlijk de beste uit de serie) stop ik zelfs nog weleens in mijn PC voor een potje online oorlog. Met Emperor of Dune en C&C Generals veranderde de RTS games van EA van 2d in 3d. Nu is het de beurt aan Command and Conquer 3: Tiberium Wars om de wereld onveilig te maken.





    Never change a winning formula!
    Command and Conquer 3: Tiberium Wars belooft geen innovatie te worden, maar wel een significante verbetering op Generals. De makers blijven trouw aan de gameplay die door zoveel fans gewaardeerd wordt. Dit is niet verwonderlijk gezien het grote aantal gamers die verknocht zijn geraakt aan de C&C reeks. Het is EA dan ook niet aan te rekenen dat ze het niet eens over een geheel ander boeg gooien. C&C Tiberium Wars stort zich in de vertrouwde strijd tussen het Global Defence Initiative (GDI) en The Brotherhood of Nod. De strijd vindt plaats in 2047, een post apocalyptische wereld, waar Tiberium de energiebron is waar alles om draait. Deze buitenaarde, radioactieve grondstof moet geoogst worden om zo krediet op te bouwen, waarmee je vervolgens een leger uit de grond kan stampen. Nieuw in de Command & Conquer serie (met uitzondering van Yuri’s Revenge) is de toevoeging van een derde grootmacht die beschikt over zeer geavanceerde wapens. Dit is een Alien ras die ook een graantje mee wil pikken van het zelf replicerende Tiberium. Met drie partijen en een hoop wapentuig wordt dit een boeiende strijd.








    PC vs Xbox360
    In single player zijn er in totaal 50 missies te spelen: 35 verdeelt over de GDI en NOD flanken en 15 Alien missies. GDI is nog steeds het zware militaire bolwerk met grote tanks en modern wapentuig. NOD heeft meer weg van een guerilla leger en moet het meer hebben van goedkopere productiekosten en grotere aantallen. Zoals eerder vermeld beschikt het Alien ras over geavanceerd buitenaards wapentuig, maar daar is op het moment van schrijven nog weinig over bekend. De gameplay die we kennen uit vorige delen blijft zoveel mogelijk gehandhaafd en gezien de toegankelijkheid is dit alleen maar te prijzen. Hoe de PC besturing wordt overgezet naar de Xbox 360 valt te bezien, maar verwacht wordt dat de besturing lijkt op die van EA’s Lord of the Rings: Battle for Middle Earth II. Ik denk dan ook niet dat EA een Xbox/PC multiplayer gaat ondersteunen, tenzij Microsoft met een toetsenbord en muis komt voor de 360. Volgens producer Jim Vassella wordt het online gedeelte geoptimaliseerd voor de hoogst mogelijke resolutie en hij denkt dat online partijtjes tussen de 15 en 20 minuten gaan duren. Onduidelijk is of de game ook uit gaat komen voor de PS3 of Wii, maar gezien de multiplatform strategie van EA is dit niet ondenkbaar, al zal de laatste veel moeite hebben met de graphics.








    Cheap Tricks?
    De verhaallijn wordt verteld aan de hand van filmpjes, ongeveer op dezelfde manier zoals ze dat met het eerste deel ook hebben gedaan. Wie denkt dat EA dit heeft gedaan om kosten te dekken heeft het mis. Ondanks het feit dat EALA geen dure animatiefilmpjes heeft moeten maken, hebben zij voor de tussenfilmpjes alle registers opengetrokken. De filmpjes zijn in HD en in tegenstelling tot vroegere delen heeft EA de B-cast vervangen door “echte” sterren zoals: Tricia Helfer, Josh Holloway, Michael Ironside (V, Robocop, Total Recall, Sam Fisher Splinter Cell: Chaos Theory), Billy Dee Williams (Lando Calrissian, Star Wars) en Grace Park. Joe Kucan keert terug als Kane.




    Attack everything!
    Grafisch ondersteund Command & Conquer de zwaarste PC’s die momenteel op de markt zijn (minimale systeemeisen 1.8GHz/512MB RAM). De projectielbanen en lichteffecten zijn zeer mooi uitgewerkt en hetzelfde geld voor de animaties van je soldaten en voertuigen. De omgeving is zeer gedetailleerd en interactief. Gebouwen kunnen gebruikt worden als basis, maar kunnen ook helemaal verpulverd worden. Het knallende vuurwerk en “realistische” terrein zorgen voor een immense belevenis





    Voorlopige conclusie
    Als fan van de C&C reeks ben ik misschien bevooroordeeld als ik zeg dat dit misschien wel de beste RTS gaat worden van 2007. De game innoveert niet en je moet ook geen nieuwe ervaring verwachten op RTS gebied, maar van oudsher spelen deze games zo goed, dat dit er niet toe doet. In elk deel worden er genoeg kleine nuances en verbeteringen aangebracht die de serie vers en leuk houden. Voor de echte (PC) fans heeft EA nog wat leuks in petto. De Kane Edition is de deluxe uitvoering van de game met meer maps, een DVD met bloopers en achter de schermen materiaal, wallpapers en exclusieve skins voor je legers. Hoe dan ook, ik kan niet wachten!


    Facts:
    - Ontwikkelaar: EALA
    - Uitgever: EA
    - Release: maart 2007 (PC), TBA (Xbox 360)

    Links
    - Community
    - www.commandandconquer.nl

    Command & Conquer 3 Demo Hands-on

    We've got the scoop on next week's demo release for EA's latest entry into the long lived C&C series.
    by Dan Adams

    US, February 23, 2007 - Next week Electronic Arts will be debuting their newest addition to the Command & Conquer franchise to the public when they release their first single-player demo on Fileplanet. The exact day is, as of right now, not perfectly settled, but it will be next week. Could be Monday. Could be Friday. Either way you can start your anticipation engines. Lucky for us, EA agreed to let us have a go at an early build of the final demo to get a look at what will be included. We've had the chance to play it, take some screens, and enjoy the explosions.
    [​IMG]
    The demo itself is a pretty solid amount of gameplay as far as demos go. Those of you that choose to download the thing will have the opportunity to play through one tutorial mission, two campaign missions, and one skirmish map on four difficulty settings. Depending on the difficulty you play the game at, it could take an hour or more to get through the tutorial and game missions. Skirmish adds quite a bit of life to the party as well. There's only one map, but it'll help you all get to know the game.

    The tutorial and campaign missions follow the GDI faction. The tutorial doesn't really have a story, it's just training set in a yellow zone (craptastic, but livable, parts of the world). The tutorial will take players through the basics of movement and construction with some further instruction about GDI in particular in the prologue mission. The prologue is the first of the two campaign missions that begin the this latest chapter of the Tiberium Wars. As it stands, there has been a relative period of calm around the world Kane and Nod went silent. The first mission sends you, the player, to the North Carolina badlands, a yellow zone where some Nod activity has been detected. The introductory FMV starring Michael Ironside and Grace Park (Boomer from Battlestar Galactica) basically explains the premise in more detail and then you're on your way. Upon arrival, it's pretty clear that Nod's not just playing around. Before too long, you're in a small conflict with an advance base of Nod as you learn some of the more detailed points of the game. It's a relatively easy mission that ends with a lovely bang and is followed up by another FMV scene that sets the tone for the rest of the game.

    The second of the campaign missions is set in Alexandria Egypt, once again, a yellow zone. This particular area is serving as a major port for Nod's activities and weapons shipments. Alexandria serves as one of the earlier missions for GDI and happens to be the first encounter where Mammoth Tanks rumble into the fight. There are several objectives in the mission, most of which call for a lot of large explosions and violence. There's still a little bit of hand-holding in the mission but setting the difficulty to hard will create a much nicer challenge. The AI isn't shy about sending large groups of enemies running screaming towards your base. It's really a matter of making sure you have enough defense up and around to buy enough time to push out a few mammoth tanks. Once that happens, all bets are off for the enemy. Those mammoth tanks are brutally strong and can withstand a ton of punishment. This is a terrific map to see a lot of the awesome pyrotechnic displays that C&C 3 can push out. With all of the Mammoths, Orcas, and Zone Troopers (new heavy infantry with cool beans lasers) spewing death out around the map, it's hard not to be entertained by the visuals.

    [​IMG]
    The skirmish map included in the demo is called Small Town USA. You'll be able to use the GDI in this mission and fight against NOD. It's a two player skirmish map with four difficulty levels ranging from easy to brutal. Only one of the five AI personalities (Balanced AI) is included with the demo as well. You can expect to see rush, turtle, guerilla, and steamroller AI routines in the skirmish in the final product. The map takes place in one of the cleaner blue zones where tiberium hasn't taken control so there are plenty of buildings to knock down in the process of stomping Nod. Each base begins at opposite corners of the map set straight from each other across a dense city area providing plenty of places for infantry to hide and ambush enemy troops. The other two corners of the map are taken by large plots of tiberium for expansion areas. Grabbing one of these early is necessary to claim victory. Four tiberium spikes that generate cash constantly can be captured by engineers or destroyed to keep the enemy from using them. The map is relatively small so combat begins quickly and will ramp up steadily until one side can finally get the upper hand in technology or tactics.

    This is actually a map we've played before in one of the multiplayer sessions down at EA, but playing against the AI was a different matter. Hard is pretty damn hard. Granted, we're still pretty new at the game, but hard presented quite the challenge. The computer is quick to get resources gathered and good about using them efficiently to create powerful strike groups out of smaller units. Either way, those hoping for a challenge to prepare for online matches may find the AI here adequate for researching build orders and techniques for GDI. Unfortunately, the replay function found in the final version of the game isn't included in the demo so there'll be a bit of guesswork as to how the AI manages to operate so quickly.

    In any case, you can expect to see this demo hit sometime next week. Our guess is that it will be earlier rather than later, but you never know. So take a look at the screens in the media section and look forward to downloading the demo at Fileplanet very soon!
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2007
  2. Jel0

    Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.230
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL ik heb net na jou een zelfde topic geopent:D. Had ik niet door, sorry.
     
  3. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Bruut, deze game komt zeker in mijn collectie!
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ik las het net. Wordt bruut al hou ik m'n bedenkingen bij de controls, ondanks goeie geluiden van battle for middle earth, die wel goeie controls schijnt te hebben.

    Ik kijk er naar uit:cool: Hoe vet is dat, C&C op een vette lcd bak aan de muur, relaaaxt:cool:
     
  5. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de ps2 bij Age of Empiress 2 die ik helemaal stuk heb gespeeld via system link werkt het aardig goed dus!
     
  6. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    mooie graphics (alleen wat doen die kristallen daar?)
    goede spelserie:)
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oooooow! Dit is zó bruut! 8)

    Damn, C&C naar de Xbox360, do we need more? :cool:
     
  8. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    EA die geen uitbreidingen PROBEERT uit te brengen;)

    Maar dit is dus gewoon :thumbs: !
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dit spel op een tv spelen is toch minder leuk?
     
  10. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Jarenlang verslaafd geweest aan de C&C serie op de pc,en nu gaan ze me weer verleiden op de 360 ?

    Damn:)

    Erg goed nieuws dit!
     
  11. Symbiotics

    Symbiotics Symbiotics

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Omg als die uitkomt koop ik gelijk xbox 360 samen met dit spel! :b:
     
  12. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Whaa!
    Zelfde reacties al hiero :cool:!
    Ik heb deze Game ook helemaal Kapot gespeeld op de PC.

    Wat was dat vet. Uiteindelijk deze game aan de kant geschoven voor C&C generals dat toen nieuwe en vetter was.
    Ben benieuwd. Deze gaat ook over Xbox Live lijkt mij?! :)
     
  13. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik neem aan van wel. Want zo kan je het spel zo lang blijven spelen! Online is gewoon elke keer weer super :thumbs:

    Ik hoop echt dat ze veel aandacht aan de controls schenken, want dat vind ik nog wel het belangrijkst. Ik weet nog wel dat Red Alert (Playstation (1) ) wel aardig te spelen was, dus hopelijk is dat hier hetzelfde geval.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  14. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    hopen dat de besturing een beetje tof is, dan lijkt het me een top spel
     
  15. Greate Pier

    Greate Pier euuhm

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad ja, die besturing moet wel goed zijn. Maar we zullen wel zien hoe dat bij LOTR uitpakt. Als ze daar een goede besturing hebben zal dat bij dit spel ook wel zo zijn.. speelt een beetje het zelfde nl. dacht ik.
     
  16. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me zekers vette titel:) grafisch ziet het er zeer goed uit van wat ik heb mogen aanschouwen en de controls schijnen goed te zijn (zelfde als LOTR; deze schijnen goed te zijn als we de verhalen mogen geloven) dus dat kan nog feest worden:)
     
  17. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me vet spel worden. Zeer belangrijk dat de controls bij zo een spel goed zijn, zodra dat niet zo is kan de rest goed zijn maar is de game een flop... Naja dat duurt nog wel even, de graphics zien er iig goed uit.
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Wel chill dat ie op de 360 komt ik had mezelf al beloofd dat ik hem ging kope als ie op de 360 komt dus hale ;D
     
  19. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad even afwachten hoe de controls van LOTR zullen zijn op de 360..

    C & C _O_ _O_
     
  20. dester

    dester Nature one

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig laatst bij een maat dune 2 (mischien leuk als arcade game) zitten spelen en zelf lang geleden red alert verslaafd geweest. Met de controls komt het wel goed verzinnen ze wel wat op.
     

Deel Deze Pagina