1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Compatibility

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mirik, 22 jun 2001.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    hey jongens,
    wow ik vind opeens drie nederlandze xbox sites *hatsjoe*
    (argh ben verkoude 8(
    normaal als ik ergens over xbox begin kijken ze me lijp aan met een vragende blik en doen een stapje terug...
    (ook als ik het niet over xbox heb trouwens maar das andere zaak 8))
    anyways wat ik graag wou weten,
    ik heb in verschillende forums gepost over de compatibility van de amerikaanse xbox in europa,
    ik wil er een importeren namelijk (aozls u allen denk ik 8)
    maar ik wil hem alleen importeren als ik zeker weet dat hij het 100% doet
    dus ik wil niet uitvinden dat mijn dvd het niet doet met die regiocode onzin, of dat de tv aaansluiting het niet doet, of de stroomaansluiting, etc,
    inmiddels heb ik ergens gelezen dat de chip die er op zit voor de tv aansluiting met elke tv soort compatible was,
    *als je de link wil kan ik hem wel even zoeken maar ben nu te lui 8)
    tevens stond er in dat artikel dat "misschien" de xbox hardware in tegenstelling tot vorige consoles, overal het zelfde word, dus geen speciale aangepaste versies voor europeese markt etc,
    nou vraag ik me af wat hier van waar i natuurlijk...
    weten jullie of de xbox dus op 8 november als ik hem importeer 100 werkt hier in ons kleine landje?
    (ok de dvd moet zon soort extra remote hebben, maar die kan ik later altijd nog in nederland kopen, en mijn hoop was dat de region code daardoor werd beslist eigenlijk (door de remote)

    ik krijg nier echt contact met microsoft, en misschien kunnen jullie erachter komen? of weten jullie dit al?

    ik wacht op jullue antwoord 8))
    thanks lads 8)

    -Kobold
    ICQ-37933244

    sorry voor foutjes snel getypt 8) haha
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2001
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ha Kobold

    ik heb n aantal maanden gelezen dat iig de games voor de Xbox op elke soort xbox kunnen draaien (US, JAP, Eur). om de xbox te importeren moet je denk ik wel een stroom omzettertje hebben ofzoiets, en ik denk een rgb kabel. over die DVDtjes weet ik het nog niet hoe het zit met die regio codes.. denk ook niet dat dat al bekend is (het is nog maar net bekend dat Philips de DVD speler gaat leveren voor de xbox).

    de xbox is al te pre-orderen bij http://www.psxshop.nl voor 1045,- denk dat je daarbij ook wel al die shit krijgt bijgeleverd..
     
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    yea is nog niet bekend heh...darn!
    dacht ik al aangezien ik zulke.....naja geen antwoorden kreeg 8)

    thanks man!
    jah ik zag dat het daart kon...
    maar ik vraag me af...mijn beste vriend zit op dit momdent in amerika, en hij stuurt als het goed is, (als alles compatible is) op launchday 2 xboxes mijn kant op met alle spelletjes etc,
    de shipping cost zal wel niet niks zijn, maar altijd nog goedkoper dan 1040 piek per stuk lijkt me aangezien 300 dollar 750 piek is,
    stel de shipping cost is 200 gulden...
    naja ik haal er twee hiernaartoe, dus ik deel de shipping, dan is dat 100 piek extra...
    ik denk dat de xbox in maart 2002 zowiezow duurder word in nederland dan in america zo rond de 900 gulden denk ik,
    playstation i shier nog steeds 1000 piek, maar di eis natuurlijk ook een beetje zeldzaam maaar tog,
    naja we hebben nog een paar maandjes waar in alles opgehelderd word, 8)
    ik zie er naar uit om een beetje op jullie boardje rond te hangen 8)
    seeyou!!! thanks!
    -Kobold 8)
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    haha ok, we zullen binnekort wel ff een artikeltje schrijven waarin we het een en ander willen/proberen op te helderen over het importeren van de xbox..

    wij hebben er op dit moment 3 xboxen nodig, en we hebben er nu 1 geregeld, nog 2 te gaan :D
     
  5. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    jullie hebben 3 stafleden?

    goh...*kijkt speculerend rond*...
    voor een "soon to be" hele groote site is dat heel erg weinig *hint hint* 8))
    ik kan wel een beetje flash dreamweaver photoshop en andere crap 8))
    hahaha you never know,

    hee maar waar halen jullie die beestjes dan vandaan?
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    haha we krijgen binnekort new design + een superbe PHP systeem (zie PHP systeem thread), zodra dat af is willen we weer wat gaan 'recruiten'.met dat PHP systeem heb je dus geen verstand nodig van html (is wel heel handig natuurlijk) photoshop kennis is ook niet vereist, wel is vereist games kennis, humor, enne eh moet nog ff denken :) maar over 4 weken wil ik nog wel ff kijken voor mensen die erbij willen komen.. moet dat ook nog ff overleggen met martijn natuurlijk :D
     
  7. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    S-W-E-E-T-!

    yeah let me know!!!

    van games kennis hier geen gebrek, ik speel alles, en weet alles van wat ik speel whaha 8)
    humor te over ook nog eens hihi 8))
    enne wie weet kan ik jullie site nog opfleuren met wat heerlijke FLASH goodness 8) (flash is sexy)
    in iedergeval, think of me 8)

    hiers me icq nummer:
    37933244
    ben ik meestal wel op te bereiken...
    we spreken nog wel 8)
     
  8. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Altijd stroom converter aangezien ze in amerika met 110 volt werken ofzo.
    Of je rgb kabel nodig hebt hangt van je tv af, dit is omdat je anders soms zwart wit krijgt, kost verder niks (2 tientjes ofzo).

    Verder denk ik wel dat je geen europese dvd's kan kijken met de xbox omdat alle dvd spelers regio locked moeten zijn geloof ik. Maar hier zal lijkt mij natuurlijk snel genoeg wel weer een methode of chip voor te krijgen zijn.
     
  9. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    jah..... maar is heel amerika EEN regio?
    lijkt me sterk dat ze voor elke staat een aparte cd code chip achtig iets erin doen ofzo?
    en dan nog eens voor elke apart land ook!!
    fus die snap ik niet...
    ik denk dat ik er iets over ga opzoeken op 't net..
    monumentje...
     
  10. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee de wereld is verdeeld in regio's.
    Dus bijv. Noord- Amerika, Zuid-Amerika, China, Europa.

    Betekent dus dat als jij dvd's wilt kijken je amerikaanse dvd's moet bestellen, (geen probleem toch, zijn nieuwer en goedkoper ook nog eens).

    IS gewoon gedaan zodat ze films eerder kunnen uitbrengen in Amerika dan in Europa.
     
  11. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    klopt als een bus, dus als er nix gekraakt wordt wordt het geen EUR dvdtjes kijken op je import xbox :)
     
  12. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    http://home.residentie.net/~lurch2000/regios.gif

    - regio 1 is Amerika en Canada
    - regio 1 is Amerika
     - regio 2 is Europa en Japan
     - regio 3 is Zuid-Oost Azie
     - regio 4 is Latijns Amerika en Australie
     - regio 5 is Rusland, de rest van Azie en Afrika
     - regio 6 is China

    "Als je DVD's op je PC kijkt is dit makkelijk te omzeilen als je DVD's software-matig afspeelt door de instellingen van de regio-code te veranderen met het programma "DVD genie"

    hmmmm......interesting
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2001
  13. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    yes i see 8)
    die dvd op de playstation2 kan gekraakt worden,
    dus waarschijnlijk dese oowk? 8)
    whaha we zien wel...
    maareh afgezien van een adaptermoet ie dus 100% functioneren?
    ik was even bang dat spelletjes die ik dan hier zou kopen dan niet erop zouden werken en ik mijn hele xbox carriere zou moeten blijven importeren...maar aangezien woutert secht dat die ook universeel zijn...
    maarjah, ik vraag me tog af, aangezien ik las dat de xbox misschien universeel werd geproduceerd (die link was op MSXBOX.com) dan zou er iets met die regio code in de dvd add on moeten zitten....daar hoopte ik zo erg op,
    naja ik maak me vast te veel zorgen, beetje maar 8)
    ik moet even RUNE spelen kont schoppen...ajuus...
     
  14. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    De spellen staan volgens mij op een andere soort dvd dan de films. Dus waarschijnlijk controleert ie dan alleen op films.
    Verder weet ik niks over regio codes op xbox games, heb er me nooit in verdiept. Maar het zou revolutionar zijn want het kon niet bij psx, dc, ps2, snes, nes geloof ook niet.

    En owhja de ps2 hoefde je niet eens iets met chipje te doen, maar kon je een of ander trucje met de controler doen mischien is dta ook wel zo met xbox.
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Games zijn universeel.

    Xbox zelf is ook universeel behalve dan de dvd regio codes dope
     
  16. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    tog universeel?
    dan hebben we geen adapter nodig en dan bewijst dat tog dat regional coding aan de dvd-cd gebonden is (aangezien die chips het zelfde zijn overal)
    ik weenie, dat lijkt mij logisch,
    jah ik las net dat playstation door op "hekje" te blijven drukken je gewoon alles kon afspelen whahah!!!
    alleen dat de kwaliteit van de ps2 dvd een beetje sucky was omdat ie geen hardware matige ondersteuning had ofzo...
    weenie, maar ik weet wel dat de xbox die wel heeft...dual sync (net als een dure aparte dvd speler)ofzo weenie meer,
    maarja die regio code is dus denk ik op de dvd cd en die word gelezen door de dvd en die kiest dan "hee dit is nummer2 ik mag alleen nummer 1 ERROR" enne op die ps2 omzijlde je dat met je hekje indrukken
    hmmm....maarja, of je meot die chip dus mod-den ofzo
    of er meot inderdaad zo'n grap in zitten zoals bij die ps2
    hmm staat hier ook dat ze die hack tegen hebben gehuoden met nieuwe revisions van de ps2 geloof ik...
    interesting...
    hee wouter, je zei eerder dat je al een xbox geregeld had,
    hoe haal jij zze uit amerika?
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ow hehe foutje van mij, xbox is dus niet universeel, spijt me!!

    eh wij hebben een dealtje met n klein bedrijffie gemaakt
     
  18. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    weetje zeker dan van die power supply?
    ken je mensen bij microsoft?
    dan moet je tog echt eens voor de lieve kobold dit alles vragen 8) *schattig ge-bambi-oog knipper*
    (en waar haal jij ze nou vandaan??)
    8)
     
  19. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Kobold jij praat echt alsof je tegenover iemand zit, ik vind het irritant lezen.

    En de regiocode kan toch alleen in de dvd speler zitten? Lijkt me logischer dan dat ze aparte xbox mainbords gaan maken ofzo.
     
  20. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja een regiocode zit niet in de DVD-rom maar in de DVD speler. Het lijkt me dus erg sterk dat ze op een of andere manier een beveiliging in willen bouwen. Dan zou je dus verschillende Xboxen moeten hebben.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina