1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 18 nov 2008.

  1. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens zit er bij die VGA Kabel van Microsoft nou wel of niet zo'n tulp naar 3.5mm jack adapter? In de startpost staat van wel, maar iets naar onder staat er dat je aparte accessoires moet kopen zoals een tulp naar 3.5mm jack adapter 8)

    Heb al op google gezocht maar kan er niet veel op vinden.
     
  2. Krinion

    Krinion Active Member

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
  3. jan874

    jan874 Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik ben nieuw hier, maar ik heb wel heel dit topic vanaf pagina 1 t/m pagina 55 gelezen :D

    Mijn vraag is: Is deze monitor goed genoeg om te kunnen gamen en zit er ook een audio/jack out op de monitor? Dus als ik mijn xbox via hdmi op mijn monitor aansluit dat ik dan geluid heb via mijn stereo-installatie?

    deze monitor ben ik van plan te kopen:
    tweakers.net/pricewatch/247184/benq-g2420hd.html:lol:
     
  4. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Goed genoeg? Ja
    Voor audio zit er alleen een headphone jack op. Volgens mij is dat genoeg, misschien niet als je een audiofiel bent.
    [SPECS] volgens BenQ zelf
     
  5. jan874

    jan874 Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok thanks! Mijn xbox sluit ik via de hdmi kabel aan op mijn monitor (is een hdmi kabel meegeleverd op een nieuwe xbox 360 Slim?) mijn stereosetje sluit ik dus via de audio-uitgang weer aan op m'n beeldscherm?;)

    En dan werkt het beeld en geluid toch, of doe ik iets verkeerd?:D
     
  6. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    even een bumb:

    Wat kan ik veranderen aan de instellingen van mijn monitor om het volgende (al eerder gestelde vraag) op te lossen.

    Ik speel eigenlijk alleen maar Assasinscreed en Fifa op de xbox360. Dit doe ik op mijn Full HD LG monitor. Alleen bij fifa heb je het vaak dat het beeld snel heen en weer gaat. Tijdens dit heen en weer gaan worden vooral spelers wazig/onscherp totdat het beeld weer stil staat.

    Heel erg irritant. Ik speel nog steeds op een LG Flatron E2250V monitor aangesloten op de xbox via de officiele Microsoft HDMI kabel.

    welke (mogelijk verkeerd staande instellingen) kunnen dit veroorzaken
     
  7. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Somebody?
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kan je niks aan doen, gewoon een cheap-ass budgetmonitor waarschijnlijk.
     
  9. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
  10. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Bedoel je dat als je snel heen en weer beweegt dat tijdens de beweging alles onscherp wordt? Meestal is dat toch gewoon motion blur?
     
  11. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja motion blur, lijkt erop dat dit het inderdaad is. erg irritant:mad: valt hier iets aan te doen.

    Want op mijn tv met "bak" erachter heb je het bijvoorbeeld niet, maarja daar is het beeld 100x slechter
     
  12. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Motion blur is een grafisch effect dat bijna alle games tegenwoordig hebben. Het wordt toegevoegd om dat het het beeld wat realistischer maakt.

    Maar veel mensen krijgen hier 'motion sickness' van. Helaas kun je dit bij console games niet uitzetten.

    Je ziet het waarschijnlijk niet op je oude tv omdat het beeld daar minder scherp is en interlaced. Dat is dat eerst de oneven beeldlijnen en dan de even beeldlijnen het volgende beeld (frame) tonen.

    Het effect is er dus wel degelijk, je ziet het gewoon niet door de slechte beeldkwaliteit. ;)


    EDIT:

    Waar het eventueel ook mee te maken kan hebben is de responsetijd. Responsetijd is de tijd hoelang het duurt voor een pixel om om te draaien van uit naar aan uitgedrukt in milliseconden. Wanneer deze responsetijd hoog is, kan dat een onscherp effect of dubbele afbeeldingen veroorzaken. Dit heet ghosting en is bijvoorbeeld te zien in voetbalwedstrijden waarin je plotseling meerdere schaduwen van de bal ziet.

    Aan de responsetijd van jouw beeldscherm te zien (deze is 2ms wat zo'n beetje het laagste is wat je kunt krijgen) gebruikt jouw beeldscherm een trucje om deze te versnellen. Dit heet in het menu meestal Response time compensation (RTS), overdrive of wordt gewoon responsetijd genoemd. Probeer deze aan of, als dat kan, hoger te zetten.

    LET OP: dit trucje vereist dat jouw beeldscherm het beeld gaat verwerken. In de meeste beeldschermen is dit geen enkel probleem maar in sommige is dit slecht uitgewerkt (zelfs in erg dure beeldschermen) wat dus een vertraging kan veroorzaken tussen je controller en het beeld. Dit noemt men input lag. Als je hier gevoelig voor bent, kan zelfs kleine input lag vervelend zijn.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2011
  13. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    wow bedankt voor je uitleg_O_ zal morgen eens naar kijken. Ik merk wel dat sommige vrienden het wel zien, en andere zeggen: tsja als je erop let wel.

    Maar ik zal eerst morgen eens kijken, top:thumbs:
     
  14. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan dit nergens in het menu vinden? enige wat erop lijkt is: overscan ipv overdrive
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zet je tv op game mode als die die heeft.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan heel weinig instellen (digitaal dvi/hdmi) op een LG monitor.
    Alleen in de User modus kan je iets spelen met de ACE en RCM.

    De enige mogelijkheid wat overblijft is rommelen in het servicemenu.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ow ja dit is de monitor thread :+
    Waarschijnlijk gewoon een kutmonitor dan. Te veel ghosting, te lage responstijd.
     
  18. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Lage responstijd is juist beter. :+

    Waarschijnlijk kun je het dan gewoon niet instellen en irriteer je je gewoon aan de motion blur. Je hebt een monitor met een van de snelste reponstijd die je kunt krijgen op een LCD monitor, dus daar ligt het niet aan.

    EDIT:

    @lenny-t,
    Dit wilde ik nog even toevoegen. Waarom denk jij dat dit een slechte monitor is? Hij heeft de laagste responstijden dat een LCD kan hebben, een edge LED-backlight en een refresh rate van 75hz (meeste LCD's hebben 60hz). Ga geen onzin liggen lullen als je geen verstand hebt van de specs.
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2011
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Jij zegt dat ik onzin lul terwijl jij beweert dat er motion blur in FIFA zit :+
    En in monitorland zeggen specs niet super veel, het gaat om de praktijktests.
     
  20. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ook ik overweeg om een monitor aan te schaffen waarmee ik EN m'n pc EN m'n 360 kan bedienen/gamen. Maximale breedte ca. 60 cm. Ben een 100 hz hd ready scherm gewend.

    Budget: max. 200 euro.

    Wat adviseren jullie? Heb deze al "gevonden":
    Klik 1
    Klik 2
     

Deel Deze Pagina