1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Heb je een laptop?

    Zit waarschijnlijk een sensor bovenin je laptop (in de buurt van de webcam), die past zich aan.
    Dus als je in de felle zon zit word het scherm heel helder en als je met het licht uit in bed een film aan het kijken bent word het scherm donkerder.
    Misschien dat die op hol is gelslagen en dat je die uit kunt zetten?
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Volgens mij heb ik het pas sinds ik Windows 8 gebruik, daarvoor was het me sowieso nog nooit opgevallen.

    Neeeeheeee, dat is het dus niet. :p Dat lees ik op Google ook overal. Maar dat staat uit. Daarbij maakt het geen hol uit wat er om me heen gebeurt, het gaat juist om wat ik weergeef. XBW is bijvoorbeeld een vrij lichte site, dus is mijn scherm zeer helder. Ga ik naar een website met veel zwart, dan zie ik het scherm langzaam donkerder worden.

    O ja, heb idd een laptop! :)
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat heet dynamisch contrast. Als je dat ergens kan vinden, zorg dat je het uitzet. PC-monitoren en TV's hebben het tegenwoordig ook vaak, heel irritant. Je backlight gaat automatisch zachter branden bij donkere scene's zodat het zwart donkerder wordt. Maar als er dan witte letters in beeld staan ziet het er niet uit.

    Een vervelend trucje dus om je contrastratio's op te schroeven.
     
  4. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik krijg de laatste tijd steeds vaker een BSOD met de melding unexpected_kernel_mode_trap (igdkmd64.sys). Ik draai Windows 8. Enig idee wat ik hier aan kan doen?
     
  5. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik heb een klein probleempje, ik heb hier namelijk een desktop staan met 2x hdmi, vga en dvi. Nou heb ik mijn desktop doormiddel van dvi op m'n monitor aangesloten. Nou wilde ik ook een hdmi trekken naar mijn tv. Helaas paste de hdmi niet meer naast die van de dvi. Maar ik dacht toch ik heb er 2 ( waarvan die ene niet meer past ) dus dan maar in de andere. Maar echter herkent de computer helaas niet m'n tv.

    Nou heb ik de dvi eruit gehaald en alleen de 2de hdmi geprobeert, ook dan herkent hij hem niet. Maar als ik de dvi eruit trek en dan in de eerste hdmi poort stopt herkent hij hem wel ?

    Wat moet ik dus doen om hem wel te laten herkennen ( ik meen dat er iets is met de 2 hdmi poort dus ) Zijn het eventuele drivers, of instellingen.

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik hoor het wel en alvast bedankt !
     
  6. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit komt doordat een deel van je poorten aangesloten op de ingebouwde videokaart van je moederbord en de andere horen bij je aparte videokaart en deze kunnen zo niet tegelijk actief zijn.
     
  7. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Maar ook al zorg ik dat alleen mijn cpu of videokaart wordt gebruikt, hebben beide geen zin want er veranderd niets. Wat zou ik hier tegen kunnen doen ?
     
  8. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Wat voor videokaart heb je?
    Check even of je de laatste drivers hebt

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
     
  9. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Het is de nvidia geforce gt320 (1024) mb, en dan de onboard op de i3 (530) natuurlijk. Ik heb zojuist de laatste drivers geinstalleerd maar helaas nog steeds geen werking.
     
  10. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Ik heb sins een aantal dagen een irritante probleem in minimaal 2 games en dat is Far Cry 3 en Assassins Creed 3. Als ik rondloop dan verdwijnen of vervagen verschillende objecten zoals gras, gebouwen en meer. Hier een filmpje die ik heb opgenomen van far cry 3. Let op de heftruck en iets verder op de plant. Dit is in een keer gekomen en vraag mij dus af wat dit kan zijn.

     
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Bij de officiele of de 'piraten' versies?
    Laatste drivers geinstalleerd?
    Ik had er ook een beetje last van maar dat was vooral in de verte.
    En wat zijn de specs van je pc?
    Al wat met de setting van de games gespeeld?
     
  12. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Dit zijn gewoon de legale versies en die zijn up-to date. Ik heb de 310.70 whql drivers en mijn specs zijn:

    i7 2600
    p8z68-v pro
    Evga gtx 680 4GB
    16 GB corsair Dominator
    2X SSD 120 GB en 240 GB
    2TB HDD
    PSU corsair 1000W

    Ik lees op internet niks over dit probleem, ik vraag mij dus af wat de oorzaak kan zijn van dit probleem. Voor de rest lopen deze games wel soepel
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2012
  13. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Vaag.
    Ik zal vanavond nog even kijken of ik er zelf ook last van heb van dichterbij.
    Wat als je de grafische instellingen op low zet?
    Als je er daarmee geen last van hebt, steeds alles wat hoger zetten en kijken of het probleem terug komt.
     
  14. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Iemand ?:)
     
  15. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Op welke uitgang heb je je kabels aagesloten? Op die van je moederbord(hoog) of die van je videokaart).

    Heb je de laatste drivers gedownload voor je videokaart?
    Om welke videokaart gaat het?

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
     
  16. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Het gaat om de nvidea geforce gt320, de laatste drivers zijn ook geinstalleerd.
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik snap er helemaal niks van 8)
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Echt hé :+.
    Ga nu weg, zal zo alles nog ff rustig doorlezen en anders ben je waarschijnlijk fucked 8).

    Je kunt ook ff een topic op Gathering of Tweakers aanmaken, daar weten ze alles :p.
     
  19. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds kort probleempje met de laptopz, Sony Vaio, sluit hem vaak aan op externe monitoren en de keren dat ik het eigen scherm gebruik vertoont hij kuren. De helderheid van het scherm springt van 100% naar 10% in ong. 5 sec en dat steeds opnieuw. Elke keer dat ik switch tussen de helderheid springt hij naar 100% en dan naar de juiste helderheid. Echt zwaar klote en hinderlijk.
     
  20. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Druk eens op windows toets + X en pas daar vervolgens de heldereid aan. Doet ie het daar niet? Dan ligt het aan de software die je helderheid regelt. Hoogstwaarschijnlijk door Sony meegeleverd.
     

Deel Deze Pagina