1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne & W10] Crackdown 3

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 4 aug 2015.

  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Tijd zat nu je geen moderator meer bent en D2 niet echt is geworden wat we hadden gehoopt :+
     
    Reckuuza en Yellow 13 vinden dit leuk.
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Wat een onzin zeg. Voor mij nog steeds de betere interface, controller en hardware voor alle multiplats. Daarnaast heb ik ontzettend genoten van Quantum Break, Cuphead en Sunset. Deze generatie is echter een overgang ja. Kan ook niet anders als je de shit op moet ruimen van iemand anders. Maar als je gaat verwachten dat MS nu met talloze exclusives gaat komen, heb je een gigantisch bord voor je kop. Microsoft heeft niet zoveel first party studio's en zal ook gewoon minder wakker liggen van het aantal verkochte consoles dan een sony of nintendo.
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Je probeert recht te lullen wat krom is. Werkt niet.
     
    Daz vindt dit leuk.
  4. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    To be honest, heel die Xbox vs. PS discussie is eigenlijk bullshit. Het enige is wel, dat zij grote vertegenwoordigers zijn van de hedendaagse gamewereld. Een wereld die, als we niet uitkijken de filmwereld achterna gaat. Exclusives (m.a.w. creativiteit) zijn daarin een enorm belangrijke factor. Helaas begint het gemist van exclusives op het Xbox platform nu wel serieuze vormen aan te nemen. Dat Microsoft minder wakker ligt van de verkopen snap ik (ook al is het niet helemaal waar natuurlijk), maar daar gaat het voor ons als gamers niet om, toch? Het gaat erom dat we creativiteit en innovatie voorgeschoteld krijgen. En het liefst zo veel mogelijk, zodat daaruit weer meer creativiteit kan ontstaan.
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Nee. Ik zeg alleen dat Xbox een andere kijk heeft op de concurrentiestrijd tegenwoordig. Iets dat je zou weten als je interviews van phil gezien zou hebben. Dat jij een berg exclusives belangrijk vind voor een generatie van een console, wil niet zeggen dat anderen of het bedrijf dat ook zo ervaren. Heeft niets te maken met iets proberen recht te lullen en vind dit nogal een gemakkelijke reactie die elke vorm van discussie tegenwerkt.


    Jazeker. Alhoewel de hoeveelheid creativiteit niet enkel in een exclusive hoek te vinden zijn. Exclusives dienen om mensen naar een console te trekken. Daarmee is een platformhouder eerder geïnteresseerd in wat werkt in plaats van creativiteit of visie. De games die unieker in opzet zijn, worden altijd minder verkocht en zijn voor een kleinere doelgroep bedoeld. Genoeg indie of lowbudget games die ontzettend creatief zijn (zie hellblade bijvoorbeeld).

    Sony heeft wel altijd heel veel geïnvesteerd in first party studio's en dat is hen te prijzen. Daar plukken zij nu de vruchten van. MS heeft dit niet en gaat nu ook niet opeens 10-20 studio's (of ook maar IP's) opkopen zonder garantie op succes. Dat hoeft een consument zeker niet goed te vinden, maar ik vind het wel naïef om te denken dat Microsoft deze generatie niets heeft bereikt en nu aankomende E3 met een berg exclusives aan gaat komen. Betekent niet dat ik ook niet hoop op een leuke verrassing hier en daar, maar gezien Microsoft's wisseling naar een platform waarop alle games overal te spelen zijn met backwards compatability en play anywhere is er weinig kans op 'vlammen' met de hoeveelheid first party studio's die MS onder zich heeft.

    De gamewereld is imo al de filmwereld voorbij, maar toch heeft 'de gamer' het afgelopen jaar wel weer geholpen om het wat beter te laten zijn. Lootboxes en andere smerige praktijken, zoals in Battlefront 2, is eindelijk fel op gereageerd en heeft geholpen. Gelukkig maar.
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Cuphead is geen exclusive.

    EDIT: Dat geldt voor QB trouwens ook.
     
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Want die zag je op jouw Playstation en Nintendo console terug?

    Het is precies de verandering binnen Microsoft waar ik op doel. Die consolestrijd is minder van belang geworden. (Exclusive) Games worden aangeboden op een Microsoft platform in plaats van enkel op de eigen console.
     
  8. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Het zal vast een onpopulaire mening zijn, maar ik vind Microsoft meer vooruitstrevend deze generatie dan Sony dat is. Dat waren ze al bij de reveal van de Xbox One maar daar was het publiek toen nog niet klaar voor. Sindsdien komen ze met backwards compatibility, Game Pass, Play Anywhere, Game Preview, een meer open platform dat openstaat voor dingen als EA Access en crossplay en ga zo maar door. Recent kwamen ze weer met een controller voor mindervaliden, dat soort ontwikkelingen zie ik veel minder bij Sony de afgelopen jaren. Zelfs bij het kleine aantal aan IP's dat Microsoft momenteel heeft kan je innovatie vrij gemakkelijk terugzien. Quantum Break, Sea of Thieves en Crackdown 3 zijn allemaal ambitieuze projecten, hoewel bij alledrie de uitvoering zeker voor verbetering vatbaar is, kan je niet zeggen dat het bij Microsoft aan vooruitstrevendheid tekort schiet wat mij betreft. Het staat buiten kijf dat de beste en grootste verzameling aan games momenteel op PS4 aanwezig is, maar het platform Xbox zelf staat als een huis. Dat nemen ze natuurlijk allemaal mee naar de volgende generatie en ik denk dat Microsoft daar zijn slag gaat slaan. Dat deze hele generatie voor niets is geweest voor Microsoft kan haast niet minder waar zijn.
     
    Jimmy J., X-Junk en Maddmonkey vinden dit leuk.
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Nee, op de PC. Jeweetwel, het andere dominante gaming platform.

    Het is interessant om te lezen hoeveel vertrouwen sommigen in Microsoft blijven hebben. "Ja wacht maar, de *volgende* generatie."

    Right. Kom maar op zou ik zeggen. Maak het maar eens wat interessanter Microsoft, want deze generatie ben je maar een zwakke tegenstander voor Sony.
     
    Daz vindt dit leuk.
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    True, je kan zomaar gelijk hebben. Probleem is dat je 3 games noemt die nog niet in de schaduw van een GoW, HZD, Uncharted, Detroit, Until Dawn of straks Spiderman kunnen staan. En Sony komt met nog veel meer. Het gaat om games, en MS is daar dramatisch in deze generatie. Ik hoop op Crackdown 3, dat het een killergame wordt. Bij MS is het middelmaat tot nu toe en Sony sloopt MS deze generatie.

    En ik hou van mijn One, maar ik zie het ook de volgende gen niet zomaar gebeuren voor MS.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Alright, gewoon nu eerlijk en als gamers onder elkaar: wordt Crackdown 3 een killergame? Een must have voor een grote groep gamers, waarmee het tij eindelijk wordt gekeerd als het gaat om system sellers?
     
    Cyrax vindt dit leuk.
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Nee.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nope. Ik hoop, maar het voelt niet zo.

    Ik vind de gamerpass en BC heel vet, maar het zou niet DE trekpleister moeten zijn, maar een extra feature.
     
  14. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik denk dat het een typische zesjesgame wordt, beetje dezelfde categorie waar State of Decay 2 nu valt.
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Tenzij ze iets compleets nieuws gemaakt hebben ipv wat ze tot nog toe hebben laten zien, ziet het er gewoon totaal niet interessant uit...

    Beetje springen en schieten, tja... Boeiuh...(!)
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Was je nou cynisch? Haal het even niet uit je reactie. :)

    In het verleden kon je toch ook gebouwen enzo laten instorten? Of haal ik het nu door elkaar met een Just Cause?
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Je snapt nog steeds niet dat het een Microsoft exclusive blijft op die manier? Het zijn gewoon exclusives. Als Sony met een game komt die te koop is op vita, ps3 en ps4 is het ook gewoon een exclusive ;)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    In dat opzicht: inderdaad. Maar voor cuphead hoef ik geen Xbox aan te schaffen. In dat opzicht is het dus niet exclusief. En die snapte jij heus ook wel.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Zeker, maar het hele punt dat ik maakte (en wat Racerblade ook aangaf) is dat MS een andere weg aan het inslaan is voor hun merk. Of het de juiste is gaan we voorlopig nog niet weten, maar Xbox probeert wel te vernieuwen op het gebied van attachrates aan een enkel stuk hardware. Tijd gaat het leren of het werkt.

    Neemt overigens nog steeds niet weg dat er wel meer toffe exclusives bij mogen komen!
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Mee eens. In het PS3 tijdperk was Sony de zwakkere tegenstander o.a. door hun eigen arrogante houding. De PS2 was ook een succes hit geweest, dus waarom zijn opvolger ook niet vanzelfsprekend? Microsoft nu moet harder gaan terugslaan, anders wordt Sony weer gemakzuchtig. Het is nooit goed te lang op de troon te zitten. ;)
     

Deel Deze Pagina