1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Darts] Lakeside 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 4 jan 2007.

  1. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    [​IMG]

    Ja ja, het is weer begin januari en de dartfans onder ons weten wat dat betekent: Een nieuwe Lakeside staat op het punt te beginnen! Ook dit jaar wordt het weer uitgezonden en het begint vanaf zaterdag 6 januari. We blikken even terug naar vorig jaar.

    Hoe ging het vorig jaar?
    Vorig jaar was toch wel een beetje het toernooi van de verrassingen. Niemand had er bijvoorbeeld rekening meegehouden dat Ted Hankey het in de eerste ronde zou moeten afleggen tegen onze eigen Albertino Essers, maar niets was minder waar, Albertino won met 3-2 van The Count.

    Vreemd genoeg waren er vijf kwartfinalisten, die daar nog nooit (of anders heel lang geleden) eerder hadden gestaan. 2006 was absoluut niet het toernooi van de grote namen, zoals Ted Hankey, Mervyn King of Andy Fordham.

    Opvallend was ook de prestatie van Shaun Greatbatch die in zijn eerste vier deelnames nooit een ronde doorkwam. Nu wist hij zelfs tot de halve finale te komen. Wat ons gelijk brengt bij dé verrassing van het toernooi, zijn naam: Jelle Klaassen! Hij wist die ontmoeting tegen Greatbatch uiteindelijk te winnen en zo door te stomen naar de finale tegen die andere grote Nederlander: Raymond van Barneveld. Het was voor het eerst dat we een volledig Nederlandse finale hadden in de historie van Lakeside. En ook in die finale stonden we weer voor een verrassing, want Klaassen won van Barney en werd daarmee de jongste winnaar ooit op Lakeside. Dat is toch wel een zeer nette prestatie van The Young Matador, want niemand kende hem en toch wist hij al bij zijn debuut direct te winnen.

    [​IMG]

    Wie zijn dit jaar de grote kanshebbers?
    Als deze vraag vorig jaar gesteld zou zijn, zouden we allemaal in koor roepen 'Barney!'. Maar die is na de Lakeside van vorig jaar overgestapt naar de PDC om daar de competitie aan te gaan met zijn grote rivaal Phil Taylor. Daarom gaat de deur opeens open voor een hoop andere grote spelers, als Mervyn King, Martin Adams of die mysterieuze Simon Whitlock.

    Maar hebben we dan helemaal geen Nederlandse troeven meer? Zeker wel, natuurlijk is Jelle Klaassen er ook weer bij om zijn titel te verdedigen. Hij speelt in de eerste ronde tegen good old Co Stompé, die ook weer van de partij is. Een andere Nederlander van wie ik hele hoge verwachtingen heb, is Mighty Mike oftewel Michael van Gerwen. Ook hij is heel jong (17 jaar pas) en kende een komeetachtig televisiedebuut op de International Darts League, waar hij direct tot de kwartfinale kwam. Later wist hij zelfs nog een keer van Raymond van Barneveld, Simon Whitlock en Mervyn King te winnen om zo tot de halve finale te komen van de World Darts Trophy. Inmiddels heeft hij zelfs al een grote titel op zijn naam geschreven, namelijk de Winmau World Masters, wat als 1 van de grootste 4 toernooien van de BDO gezien wordt. Persoonlijk verwacht ik van hem meer dan van Klaassen, die ik eerlijk gezegd toch wat heb zien terugvallen. Maar ook zonder Barney, blijven er nog genoeg mogelijkheden open voor ons kikkerlandje

    [​IMG]

    De loting
    Tot slot hier nog het speelschema van de eerste ronde:

    SATURDAY, JAN 6
    CO STOMPE, NETH -16- v JELLE KLAASSEN NETH
    MARTIN ADAMS ENG -1- v TONY O’SHEA ENG
    VINCENT vd VOORT, NETH -9- v DAVY RICHARDSON ENG
    TED HANKEY, ENG -8- v MARIO ROBBE NETH
    MIKE VEITCH, SCOT -12- v GORAN KLEMME SWE
    MERVYN KING, ENG -5- v PAUL GIBBS ENG

    SUNDAY, JAN 7
    SHAUN GREATBATCH, ENG -13- v PAUL HOGAN ENG
    TONY ECCLES, ENG -4- v MARK WEBSTER WAL
    PAUL HANVIDGE, SCOT -15- v MARTIN PHILLIPS WAL
    GARY ANDERSON, SCOT -2- v ALBERTINO ESSERS NETH
    MARTIN ATKINS, ENG -10- v GARY FENN STANDBY/WORLD MASTER
    DARRYL FITTON, ENG -7- v PHIL NIXON ENG

    MONDAY, JAN 8
    NIELS DE RUITER, NETH -11- v BRIAN WOODS ENG
    SIMON WHITLOCK (AUS) -6- v ANDY FORDHAM ENG
    JOHN WALTON, ENG -14- v BRIAN SORENSON DEN
    MICHAEL VAN GERWEN, NETH -3- v GARY ROBSON ENG

    De darters aan de linkerkant hebben allemaal een getal naast zich staan, dat wil zeggen dat ze als zoveelste geplaatst zijn. Die plaatsing is belangrijk om na te kunnen gaan tegen wie je uitkomt in de volgende ronde. Laten we met z'n alle maar weer hopen op een spetterend toernooi met een Nederlandse winnaar :)
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2007
  2. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Mooie startpost Fisichella. Ik wist helemaal niet dat het deze Zaterdag alweer begon. Heb er wel zin in, Co-tje zal vast wel weer in de eerste ronde eruit worden gegooit, helemaal tegen Jelle. Al hoewel het vorig jaar ook een momentopname was, hopen dat hij het dit jaar weer zo goed doet.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2007
  3. Cheeks91

    Cheeks91 Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand waar ik een beetje goed dartbord kan kopen die niet te duur is?
     
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Intertoys?

    Jelle Klassen is niet eens geplaatst? Ook al heeft hij dit vorig jaar verder niets gewonnen, ik vind dat een titelverdediger altijd "beschermd" moet worden.
     
  5. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Bij de intertoys kan je wel even kijken. Ik heb zelfs de Winmau Blade 2 & 3. Je betaald er wel voor, maar dan heb je iig wel kwaliteit. Ze werken nog perfect! Ik zou aanraden om direct voor zo'n bord te gaan kijken. Maar dat moet je natuurlijk ook zelf weten.
     
  6. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Tsja, ik zou zeggen, ga eens wat sportzaken of speelgoed zaken langs bij jou in de buurt. Ligt er ook een beetje aan wat je duur vindt of niet. Je kunt voor 50 euro wel een goeie krijgen, maar die is dan wel met rond ijzerdraad en dus een grote kans op bouncers (pijlen die terugketsen). Als je borden wilt hebben met driehoekig ijzerdraad en dus een kleinere kans op bouncers, ben je toch al gauw zo'n 15 of 20 euro meer kwijt.

    Er zijn wel goedkopere borden dan 50 euro te krijgen, maar dat zijn dan echt speelgoed borden. Als je die zoekt, raad ik je de Intertoys of Bartsmit o.i.d. aan :)

    Co is dit jaar wel aardig hoog geplaatst. Misschien heeft hij dit jaar echt de stijgende lijn te pakken. Mocht Klaassen zijn oude vorm nog niet terug hebben, kijk ik niet raar op als Co wint. Maar op basis van talent is Klaassen toch wel de betere. Het hangt er vanaf of Klaassen een goede of slechte dag heeft :)
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2007
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Sinds ik een bouncer in een ader in mn voet heb gekregen dart ik niet meer. :+
     
  8. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    yeh, lakeside vind ik altijd goed.
    Eén van de weinige dagen in een jaar dat ik naar bbc kijk :p
     
  9. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    ik heb zelf een geweldige Blade II, hij begint al aardig ingespeeld te worden. Tja dat krijg je als je elke avond dart... Ik doe zelf altijd wedstrijdjes met een vriend, we zijn bijna gelijk aan niveau dus altijd leuk om tegen elkaar te darten, meestal 301 of xxx. Vet dat er meer darters zijn op dit forum... Maargoed als je een goede zaak zoekt, moet je naar de Graafschap in Buren, super kwaliteit en heel vriendelijk. Ikzelf koop al mijn spullen daar :b:
     
  10. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Komt omdat hij op de internationale opens gewoon niet goed heeft gepresteerd. Na de Lakeside overwinning heeft hij ook weinig gegooid. Zelf zegt-ie dat er veel met hem is gebeurd (logisch, veel media-aandacht) hij geen tijd had om te trainen en zijn zelfvertrouwen verdwenen was. Nadat hij zijn nieuwe vriendin Puk had ontmoet ging het weer goed, vond hij weer de tijd en de motivatie. Hij was sowieso verzekerd van deelname, want volgens mij mag de winnaar van vorig jaar altijd meedoen...

    Maar goed, dit jaar zet ik mijn geld niet in op Klaasen, wel zie ik Michael van Gerwen ver komen. Hij heeft al bewezen dat-ie toppers kan verslaan en ik denk dat hij wel eens ver kan gaan komen. Al komt er voor die jongen ook wel wat extra's bij kijken, maar hij heeft goed gepresteerd op de opens, daarom is hij ook als 3e geplaatst.
     
  11. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Jelle Klaassen is er de komende 3 Lakesides al gegarandeerd bij. Dit komt door de zogenaamde 'Andy-Fordham-regel'. Deze regel is speciaal voor Fordham ingevoerd, omdat hij anders al sinds vorig jaar niet meer bij de Lakeside aanwezig kon zijn. Daarom hebben ze een regel bedacht om de winnaar van Lakeside de eerste komende 3 jaar altijd te laten meedoen. Dat mag Klaassen nu dus ook.
     
  12. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat was waar ook, ja! Daarom mocht Dick van Dijk (wereldkampioen) niet meedoen vorig jaar. Hij zou als laatste toegelaten zijn via de entry-list, maar Fordham mocht gebruik maken van zijn geplaatste status.

    Overigens won Co Stompé de laatste ontmoeting tegen Jelle Klaasen.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2007
  13. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Wordt weer leuk ja. Ben benieuwd hoe Jelle het er vanaf brengt, die heeft dit jaar namelijk niets meer gepresteerd :{.

    Waarom mocht hij niet mee doen dan?
     
  14. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Hij had zich gewoon niet gekwalificeerd volgens mij.
     
  15. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Idd, Fordham stond gewoon te laag op de rankings.

    Michael van Gerwen is volgens de bookmakers zelfs favoriet om het toernooi te winnen.

    De volledige lijst met odds:

    Van Gerwen, Michael 15/8
    Adams, Martin 6/1
    Klaasen, Jelle 7/1
    King, Mervyn 10/1
    Anderson, Gary 10/1
    Fitton, Darryl 25/1
    Hankey, Ted 25/1
    Whitlock, Simon 25/1
    Greatbatch, Shaun 25/1
    Webster, Mark 25/1
    Eccles, Tony 33/1
    O'Shea, Tony 33/1
    Veitch, Mike 33/1
    Atkins, Martin 40/1
    Walton, John 40/1
    Fordham, Andy 40/1
    Van Der Voort, Vincent 40/1
    Hanvidge, Paul 50/1
    De Ruiter, Niels 50/1
    Stompe, Co 50/1
    Richardson, Davy 66/1
    Robbe, Mario 66/1
    Robson, Gary 66/1
    Klemme, Goran 66/1
    Phillips, Martin 66/1
    Hogan, Paul 80/1
    Essers, Albertino 100/1
    Fenn, Gary 100/1
    Sorensen, Brian 100/1
    Woods, Brian 100/1
    Gibbs, Paul 125/1
    Nixon, Phil 150/1
     
  16. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Er kan al een hele leuke tweede ronde partij komen, namelijk Klaasen-Adams :)
     
  17. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop echt voor Co Stompe dat hij nu een keer wel door gaat, want die arme stakker lijkt alleen nog maar voor spek en bonen mee te doen. :confused:
    Die man bereid zich een jaar lang voor voor dit toernooi en is dan na een uurtje op de zaterdag alweer uitgedart om vervolgens dezelfde avond alweer bij SBS zijn kredietplan of lenen.nl truitje aan de mensen te showen :)
    Die man is misschien niet de beste darter die je kan vinden, maar hij heeft ook nooit erg veel geluk gehad met lotingen en weet zich toch altijd weer te plaatsen.
    Het zit hem gewoon nooit mee op Lakeside lijkt het...
    Ik ga zeker weten morgen kijken!
     
  18. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Lekkere loting heeft die Adams dan.. Beginnen tegen O'Shea, daarna tegen Klaassen en daarna misschien tegen Ted Hankey 8)
     
  19. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    das focked up:eek: heb dr eens in mn schouder gehad, k was zo over op een bord met driehoekig ijzerdraad:9



    edit: mn 300-ste bericht\o/
     
  20. mars15

    mars15 Guest

    Ik ga ook zeker kijken elke dag.

    Ik heb 4 euro ingezet op winst voor King dit toernooi, die ik na een aantal ronde's kan layen zodat ik altijd winst heb :+

    Daarnaast wat losse matches inzetten :thumbs:
     

Deel Deze Pagina