1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

  1. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752
    BEN maakt gebruik van het T-Mobile netwerk.
    Tele2 heeft een eigen nieuw 4g netwerk. Wanneer er geen 4g is val je terug op 3g of 2g van T-Mobile ook weer.
     
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik ben zeer tevreden over KPN. Maar het lijkt wel alsof ze duurder zijn geworden? Je wordt nu geforced om een onbeperkt bel/sms en EU bundel te nemen als nieuw abbo. En daarbij heb ik ook de 'compleet korting' aangezet. Ben benieuwd hoe dat volgend jaar gaat als ik kan verlengen..
     
  3. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.685
    Leuk Bevonden:
    568
    Maar is het verschil tussen 3G en 4G die 2 eu per maand het waard als je kiest voor een BEN? Zit je meestal van je tijd op 4G netwerk?
     
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    3G is echt sloom vergeleken met 4G. Neem aan dat als Ben het Tmobile netwerk gebruikt dat het 4G bereik wel goed zit.
     
  5. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.685
    Leuk Bevonden:
    568
    Ik zit te denken om een Iphone SE aan te schaffen. Ik twijfel enkel nog tussen de 16GB en 64GB versies. Is het in deze tijd nog verantwoord om een 16GB aan te schaffen? Ik kom van WP en daar kon ik zo nu en dan geen Apps downloaden, waardoor ik sowieso minder opslagruimte nodig had. Echter ben ik van plan om die 'missende apps' nu wel te downloaden. Maar hoeveel GB is tegenwoordig een willekeurige game? Hoeveel GB neemt een video in beslag (bijv in 4K). Kan iemand mij een indicatie geven?
     
  6. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Van de 16gb is maar 13gb beschikbaar. Dat is echt een no go tegenwoordig. Zeker nu je wat meer apps wilt downloaden. Wil je ook een paar foto's kunnen maken dan heb je daar echt niet genoeg aan. 16gb ga je spijt van krijgen denk ik. 32 gb zou nog kunnen, maar dat is idd geen optie bij deze iphone. Ik zou dan voor de 64gb gaan, zoveel gb heb ik zelf ook en denk dat ik de volgende keer voor 128gb ga omdat ik veel foto's maak.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Heb zelf 128gb, waarvan de helft bestaat uit extreme quality spotify.


    16gb is voor oma's en opa's.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  8. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb zelf een Huawei P9 lite met 16 GB en 128 GB geheugenkaart. Ik gebruik dan ook bijna geen apps en al mijn foto's staan op de SD kaart. En ook al mijn Spotify extreme quality downloads inderdaad.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    iPhones hebben geen extra opslag mogelijkheid hé.... ;-)
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    16GB kan echt niet meer, maar sowieso boycot ik de foons zonder SD-slot en ook iPhones dus. Samsung kwam er ook van terug na de S6. Domste keuze ooit!
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Hoezo?

    Vind het prima werken mijn iPhone met 128gb intern opslag.

    Zou niet weten wat ik met nog meer extra uitwisselbare opslag zou moeten ;-)
     
    Alexknl en Jorrie vinden dit leuk.
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Heb liever iets minder intern met SD-kaartje erbij.
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Zodat je kan swappen? Of om de sd kaartje ergens anders in te kunnen stoppen? Elke app, apparaat en met Chromecast etc vind ik dat een beetje achterhaald ;-)
     
  14. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Neuh, vind het persoonlijk gewoon fijner werken.
     
  15. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.685
    Leuk Bevonden:
    568
    Helder! Dank jullie wel ;). Ik heb de 64 GB versie maar besteld met abbo erbij. Hopelijk snel binnen haha, erg benieuwd namelijk hoe de overstap is van WP naar IOS.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Laatst een WP voor erbij gekocht (Lumia 550) en ik vind het erg fijn werken. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat het voor zakelijk gebruik geschikter is dan prive. Zeker het MS account/Outlook/Office etc. gebeuren.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  17. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Haha weet ik. Maar ook ik heb liever een SD kaartje erbij IPV 120 euro meer betalen voor een beetje opslagruimte.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    gewoon in cloud toch? 1 eutje voor 50 gig, hatseflats!
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Misschien handig voor degene die het hebben gemist.

    BKR registratie per 1 mei 2017

    De Autoriteit Financiële Markten (AFM) maakt vandaag de regels voor telefoon reclames een stuk strenger. Naast het strenger maken van die regels, meldt de autoriteit ook dat de telefoonkrediet vanaf 1 mei 2017 geregistreerd wordt bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Een registratie die meer gevolgen heeft dan je denkt. Na 1 mei dit jaar kun je niet zomaar meer de nieuwste iPhone of Galaxy 8 kopen bij je telefoonabonnement.

    Een nieuwe smartphone kopen voor 1 mei is misschien wel een slim idee.

    Smartphone boven de 250 euro geeft een BKR registratie
    De AFM gaat er op toezien dat telecomaanbieders bij kredieten vanaf 250 euro ook een leentoets afnemen bij hun klanten. Dat wordt voor alle telecomaanbieders verplicht vanaf 1 mei 2017. Wil je na 1 mei 2017 bijvoorbeeld een nieuwe Galaxy S7 Edge kopen? Of je denkt erover om een losse iPhone 7 Plus te kopen.

    Je kunt een dure smartphone vanaf dat moment prima kopen, als je de smartphone in één keer kunt afrekenen. Wil je de iPhone of Galaxy via een telefoonabonnement kopen? In dat geval moet je jouw inkomsten opgeven. De aanbieder moet vervolgens controleren bij BKR of jij je rekeningen wel op tijd betaalt en of je niet meer/te veel kredieten hebt. Het krediet dat je dan krijgt wordt vanaf 250 euro ook nog geregistreerd bij het BKR.

    Een dergelijke registratie bij het BKR heeft direct gevolgen voor je potentiële nieuwe koophuis. Voor 1 mei dit jaar hebben bank geen rekening gehouden met de ‘lening’ voor je huidige telefoon. Vanaf 1 mei moet de bank daar wel rekening mee houden. Want de kredieten staan geregistreerd bij het BKR. Het gevolg hiervan is dat je iets minder kunt lenen. Hoe dit zich verhoudt, dat is op dit moment nog niet helemaal duidelijk. Al zijn er enkele rekensommen op los gelaten die aangeven dat je misschien wel en goedkopere keuken moet aanschaffen. Het FD liet de volgende rekensom zien in een artikel uit 2016:

    Wie €15 per maand betaalt voor zijn telefoon, kan bij de huidige rente €4000 minder hypotheek krijgen. Bij een maandlast van €25 gaat het al om €7000.

    Een nieuwe telefoon kopen voor 1 mei 2017 is daarom helemaal niet zo’n gek idee.

    Strengere regels telefoon op afbetaling reclames
    De AFM heeft vandaag ook de regels voor reclame bij telefoons op afbetaling strenger gemaakt. Zo wordt het voor consumenten eenvoudiger om verschillende aanbiedingen te vergelijken. Een andere maatregel die de AFM aankondigt is een waarschuwingszin. Per 1 januari zie je daarom over de zin ‘Geld lenen kost geld’.

    De AFM stelt dat “Telecomaanbieders moeten klanten duidelijk informeren over het telefoonkrediet en de kosten. De kosten voor het krediet moeten apart worden vermeld in de uitingen van de telecomaanbieder, zoals in reclames en op websites. De prijzen van mobiele telefoons met en zonder abonnement worden hierdoor beter vergelijkbaar.

    Daarnaast moeten aanbieders krediettabellen tonen. In een krediettabel staat wat een krediet kosten, hoe lang de looptijd is en wat je als klanten in totaal gaat betalen.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Damn, die Galaxy S8 ziet er wel sick uit.... Eerste Samsung telefoon die ik mooi vind. Iemand een splinternieuwe iPhone 7 128gb kopen? ;-)
     
    fredfenster vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina