1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote 'Tennis' thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 20 sep 2005.

  1. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Thread om te praten over alles wat met tennis te maken heeft!

     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2009
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Goed! Wat bij mij met tennis te maken heeft is bier!

    *legt uit:

    2 vrienden van mij doen aan tennis. Bij die club hebben ze geregeld een feestje. En voor een biertje betaal je daar slechts 1 euro. :D

    Voor de rest lijkt de sport zelf me niks. Geen zin om in me 1tje een sport te doen, ik houd meer van teamsporten :).

    Ik moet trouwens zeggen dat ik het WK (of EK) voetbal wel leuker vind om bij de tennisclub te volgen. 8) Daar is over het algemeen een leukere sfeer dan bij mij op de voetbal (op de voetbal heerscht een beetje het hooligan-niveau).

    //edit, wat hier stond boeit niet ^^
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2005
  3. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf doe ik aan een totaal andere sport, maar af en toe een balletje slaan is altijd leuk. Het moet dan wel tegen een gelijkwaardige tegenstander zijn,want tennissen voor de lol tegen iemand die jij/jou van de mat slaat is helemaal niks aan.

    Daarnaast volg ik natuurlijk het Tennis, Tennis-God Federer zie ik in ieder geval elk toernooi winnen, en ik zit dan vast achter de buis.

    @ Tennissport, Biersport. Die is nieuw voor mij, maar ik prefereer ook het liefst teamsporten. :)
     
  4. BATM4N

    BATM4N Guest

    Telt Pong ook?

    [​IMG]
     
  5. Fig0

    Fig0 Patrick NL

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee jongen, helaas geen pong, ik dacht dat ze jouw van dit forum gekickt hadden!!, mare ik speel zelf 2 jaar tennis, en heb geen zin in competitie.
    ik speel zo nu en dan een toernooi mee!
     
  6. The Hammerman

    The Hammerman The Hammerman

    Berichten:
    1.342
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf 3 jaar tennis gespeeld waarvan 1 jaar tennis. Wil volgend jaar wel weer beginnen. Mijn sterkste slag vond ik zelf mijn service en mijn forehand kon ook nog wel eens lkkr terechtkomen. Backhand deed ik met 1 hand, dus dat wou nog weleens fout gaan. Voor de rest liep ik ook echt achter elke bal aan, dus had wel een lkkre conditie ervan gekregen.

    Verder was ik een beetje een McEnroe mannetje. Kon echt kwaad worden als het niet ging (1 x heb ik mijn racket op het naastgelegen voetbalveld gegooid :eek: ) Ook dacht ik er soms te makkelijk over en daar lag soms ook mijn zwaktepunt. 1 x een wedtsrijd verloren met 7-5 7-5, terwijl ik 2 x met
    5-0 voorliep in de set... toen was ik niet te genieten...

    Kijken doe ik nauwelijk omdat ik meer een "niet kijken maar doen" persoontje ben. Krijg wel kriebels in mijn armen en voeten als ik wel tennis krijg. Mis de sport wel. Ga me volgend jaar waarschijnlijk weer opgeven.

    Naja, dit is toch wel redelijk wat info. Dus andere mensjes, zet maar neer...
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Haha GoiZ , wij gingen toenertijd ook goedkoop drinken op de tennisclub in boom , maar wij speelden dan eerst wel een wedstrijd .
    De tennisterreinen lagen toen in het verlengde van het voetbalveld van kfc boom die toen in 2é nationale speelden .
    En aangezien wij elke zondag van twee tot vier uur gingen spelen terwijl er in het voetbalstadion dan een wedstrijd aan de gang was gebeurde er op een keer het volgende.
    Mijn kameraad die met zijn rug naar het voetbalstadion stond wou juist opslaan toen er een bal over de betonnen omheining kwam gezoefd recht vanachter op mijn kameraad zijn hoofd zodat zijn opslag nog voor het net de grond raakte , en den deze lag aan de andere kant van het net op de grond dubbelgeplooid van het lachen , en achteraf maar ruzie maken over de opslag , hij wou terug eerste service , en ik zei dat het zijn tweede service was.
    En achteraf was het altijd hetzelfde , vanaf vier uur tot een kot in de nacht pinten pakken. :+
     
  8. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb jaren op aardig niveau getennised, ben gestopt door een zware knie blessure. Ben nu ruime tijd geleden genezen maar nooit meer echt begonnen, vind het jammer. Ach misschien ooit...
     
  9. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Blessures, praat me er niet van.

    Ben net weer terug van één van mijn hamstring blessures.
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Hehe, goed geregeld :cool:.

    Op TV kijk ik trouwens meestal wel Tennis. Soms wel aardig om te zien. Jij zeker ook svennies? Zeker nu Kim Clijsters (eindelijk) een beetje grand slams begint binnen te slepen? ;)

    Vrouwentennis is waardeloos!!:+

    I keed ;)
     
  11. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is in ieder geval flink vooruit gegaan.
     
  12. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep , als ons mokkes spelen en het gééft niet welk uur het is , ik kijk ernaar .
    Het zal niet de eerste keer zijn dat ik om 3 uur s'nachts nog voor de tv zit terwijl ik er 2 uur later terug uit moet om te gaan werken .
    Ik heb jaren en jaren lang naar alles en nog wat van de hele wereld moeten kijken , en nu we eindelijk in belgie twee toppers hebben mag ik zeker niets meer missen.
    Kim Clijsters is een toffe persoonlijkheid die eindelijk haar eerste grand-slam beet heeft na tweemaal de masters te winnen , maar doe mij persoonlijk toch maar Justine Henin , minder power dan Clijsters maar technisch en tactisch het beste wat het vrouwentennis momenteel biedt.
     
  13. The Hammerman

    The Hammerman The Hammerman

    Berichten:
    1.342
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaja... in mijn 3e jaar een tenniselleboog gehad... pff, dat was niet fijn. En ik stond net in 2 finales en 1 halve finale :'-(
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Minder power?!?
    Heb je die backhand wel eens gezien gek 8)



    Zelf alweer 8 jaar gestopt met Tennis. Toen was ik nog 9e van Limburg.
    Moest alleen stoppen (net als met al het andere) omdat mijn gewrichten niet meer wilden. Lekker sportloos voor de rest van mijn leven.

    Kijken doe ik nooit. Het duurt mij altijd te lang. :p
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Pim Hebt gij het verschil tussen Clijsters en Henin al eens gezien , kim dat is een bonk van een meisje waar de pure power zo vanafspetterd , dat Justine een geweldige backhand heeft is waar en daar zit ook power achter maar die kracht die daar vanuit gaat moet ze opbouwen door powertraining te volgen.
    Om John Mc Enroe te citeren " justine henin heeft de beste backhand ter wereld , de mannen inbegrepen" .
    Maar ze moet véél meer doen om die kracht te krijgen , daar waar Kim Clijsters van nature uit al is mee gezegend.
     
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Clijsters is dik. :p

    Kijk trouwens ook maar eens naar die andere dames. Stelletje krachtbonken zijn het, en allemaal behoorlijk stevig. bijv. Serena Williams, Clijsters, Capriati.
    Het ultieme man-figuur is dan nog wel Mauresmo, die is breder dan menig kerel :eek: (en net zo lelijk O-))

    Het is dan ook niet verwonderlijk dat Henin en bijv Sharapova naar het krachthonk moeten om bij te blijven.

    Ik vind techniek nog altijd leuker dan brute kracht. Liever Federer dan Roddick, maar het liefst Agassi. Prachtig kereltje ^^
     
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Yeah , met zijn korte beentjes , trippelend over de court en af en toe mankend maar diegene die in amerika de us open willen winnen zullen hem toch eerst moeten kloppen , en alleen Roger Federer is daartoe dan bekwaam .
    Al hoewel ik tijdens de wedstrijd van Agassi tegen Malisse het gevoel kreeg dat Malisse ging winnen omdat Agassi in de problemen kwam.
    En dan haalt Agassi in de 5é set juist zijn beste tennis boven kompleet afgewerkt , Malisse stond erbij en keek ernaar en werd afgemaakt met aces op de koop toe.
    Anders slaat Agassi hoop en al 2 aces , maar toen sloeg hij er 3 na elkaar.
    Hoed af voor die gast. _O_
     
  18. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb 2/3 jaar tennis gespeeld. Maar door een sleutelbeen operatie moeten stoppen :mad:. Erg jammer, is een super gave sport. Als ik had gekunt was ik ook verder gegaan, maar tennis zit er voor mij niet meer in.
     
  19. VeliteS

    VeliteS Rainbow style

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik tennis nu al 11 jaar, sinds mijn 5de. Speel ook al ongeveer 7 jaar competitie, mijn speelsterkte is nu 6.2 - 7.5. Kijk vaak naar wimbeldon en rolandgarros de andere grandslams zijn wat moeilijker te volgens door tijdverschil. Ben vorig jaar ook naar wat toernooien in nederland geweest, maar is moeilijker ergens boven in ahoy een wedstrijd te volgen dan achter de tv.
     
  20. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Doe mee aan toernooien en speel competitie :D En win aardig wat _O_
     

Deel Deze Pagina