1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 55]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Overklast. Weggetikt. Op alle fronten is Duitsland beter. Man, zit me echt niet lekker. Maargoed, dat lijkt me niet gek.

    Waar Duitsland gelijk bovenop ons middenveld zat lieten wij ze gewoon heerlijk vrij combineren... Drama, drama, drama.
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Genoten van de Duitsers. Hoewel de grootste klasbak in de vorm van Özil geen echte Duitser is. Wat een fenomeen is die jongen toch.

    Constant in beweging allemaal, durven elkaar ook in te spelen, gunnen elkaar de bal en spelen zeer direct aanvallend voetbal (i.t.t. bijvoorbeeld Barça). Heerlijk

    Denk wel dat Nederland een uitstekende kans maakt als iedereen fit is. Dan hebben we zelf ook veel meer beweging, minder balverlies en véél meer vertrouwen. Dan heb je de kans om hun matige verdediging ook flink te testen.
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Leek wel een beetje alsof ik naar Ajax keek..
     
  4. Remco

    Remco Guest

    Waar is het subjectieve Holland boven alles-gevoel gebleven? :cool:
     
  5. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond Duitsland dan over het algemeen ook niet best hoor. Bij vlagen kwamen ze er met fantastisch voetbal uit ja. Als je countert is het ook veel makkelijker om zeer direct te voetballen. Maar over het algemeen te zeggen dat we zijn weggetikt, valt wel mee. Wat Nederland zelf liet zien was vrij kansloos, wat Duitsland deed was ook niet super.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Hans Kraaij Jr met z'n Steenkolenduits. :lol:
     
  7. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Sowieso zijn interviews daarnet ook al, zit ze echt een beetje te fucken:lol:
     
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Jezus. We verliezen en je leest op VI, VoetbalZone etc dat van Marwijk er maar uit moet, Oranje kut is en Duitsland zonder twijfel kampioen word.

    Bah. Gezeik. Twee goals kan Braafheid zich aanrekenen en de ander was voor Mathijssen. Heeft Duitsland daarna goede kansjes gehad? Nee. Telkens een counter door balverlies aan Oranje zijde. Ja, ze waren beter. Hoe dan? Mentaliteit. Waar hun met z'n allen druk zette keek Nederland toe. Dat kan tegen San Marino maar niet tegen "ze Germans".
     
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Van mij mag Van Marwijk er ook wel uit hoor, maar ben dan ook nooit fan van hem geweest.
     
  10. Remco

    Remco Guest

    Die man heeft amper iets, zo niet niets fout gedaan.
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Matig voetbal, durft vedettes niet te passeren , heeft zich nooit bewezen als een goede coach etc etc.

    Vind die hele kerel ook gewoon niks.
     
  12. Seh

    Seh Guest

    Are you kidding me?
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Nope.

    Maarja iedereen blijft Nederland zo ophemelen, maar ze zijn gewoon niet zo goed..(krijg je u weer dat WK finale argument, ook dat was armoede).
     
  14. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Op een handjevol wedstrijden na is het ook zeer matig geweest allemaal. Op het WK geen één keer goed gespeeld, tegen landen als Kameroen, Japan, Denemarken, Slowakije en een afgetakeld Brazilië(waar je nog een helftje werd weggespeeld ook). Alleen Uruguay was best indrukwekkend.

    Mijn insziens vooral te danken aan de negatieve opvatting van Van Marwijk om altijd maar weer vanuit de zwaktes te denken ipv onze sterke punten. Van Bommel én De Jong, lekker veilig maar het spel lijkt nergens naar. Ik meen toen VdVaart daar stond dat we Zweden met 4-0 van de mat speelden. Liever zie ik nog dat Sneijder, die ik ook zeer overschat vind, naar achter wordt gehaald en dat VdVaart op 10 mag spelen. VdVaart heeft daar echt geweldige wedstrijden gespeeld, ook onder Van Marwijk. En dan heb je ook een Van Persie die beter rendeert, want met Sneijder kan ie niet zoveel. Maar ja, Bert durft Sneijder niet te passeren, want die gaat stennis schoppen natuurlijk. Op een eindtoernooi is dat al helemaal uit den boze. Over Kuyt zal ik maar niet meer beginnen.

    Zijn selectiebeleid laat af en toe ook te wensen over. Jelle ten Rouwelaar boven Vermeer bijvoorbeeld. Waar gaat het over?

    Hij redeneert teveel vanuit veiligheid en behoudendheid, dat is in ieder geval niet waar ik voorsta als het om voetbal gaat. En Oranje ooit ook niet.
     
  15. Seh

    Seh Guest

    Toen Stekelenburg geblesseerd was wilde hij volgens mij een extra ervaren keeper meenemen ipv een Vermeer.
    Ik vind zijn selectie beleid over het algemeen heel logisch. En als je zonder Kuyt wil spelen én zonder een verdedigend blok van twee dan ga je sowieso de boot in. Behalve als je Spanje of Duitsland heet. Van der Vaart op de plek naast van Bommel kan, maar dan vind ik dat je Kuyt wel op moet stellen.

    Al zie ik het liefst ook Van der Vaart op 10, zoals ik al eerder aangaf om RvP beter in stelling te brengen. Maar dit gaat van Marwijk ook weer niet doen, waar ook wat voor te zeggen valt natuurlijk. Van der Vaart is één helft goed, daarna moet je hem wisselen.
     
  16. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Van Marwijk mag van mij blijven, maar dan moet hij Braafheid echt niet meer selecteren. Wat een droeftoeter is dat zeg.... :F: :lol:
    Ze hadden gisteren nog beter met 3 verdedigers kunnen spelen ipv Braafheid opstellen. Wat een drama zeg! Bovendien hadden ze dan een extra plekje op het middenveld gehad, waardoor je met Sneijder en Wijnaldum had kunnen spelen. Daarachter dan Strootman en Van Bommel. Babel had ik sowieso nooit laten spelen. Die gast zoekt leuk zijn tegenstander op (zelfs dat eigenlijk al te weinig), maar als hij er dan een keer voorbij is geeft hij blind een voorzet. Dan is al die energie voor niets, want geen enkele voorzet kwam aan. Dat truukje van naar binnen komen en schieten is bovendien alleen rendabel als je ook een goed schot hebt, zoals Robben. Babel heeft dat niet.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2011
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Hij heeft met Feyenoord een Europacup gewonnen en met Oranje een WK finale gehaald. Armoede of niet (alleen wij Nederlanders kunnen alles zo negatief benaderen trouwens, een WK finale halen en dan zeiken over ons spel, bah, stom gejank), die cijfers staan er.

    Ik vind het een goede coach, hij straalt rust uit en hij ziet het spelletje. Ik tel als land liever echt mee, dan dat ik mooi voetbal kan spelen maar nooit eens ergens kom in een toernooi.

    Je kan zeiken wat je wilt, maar met die verdediging van het NL elftal kun je maar beter zorgen dat je defensieve zekerheid inbouwd, want het middenveld en zeker de aanval zijn van heel hoog niveau, maar de verdediging is onze zwakte. Van mij mag het tijdens het EK weer matig zijn, als we maar weer bijna niet te kloppen zijn.

    Overigens zegt de wedstrijd tegen Duitsland me niet zoveel, hoewel het voor het moraal van Oranje weleens heel slecht kan zijn. De onoverwinnelijkheid is weg, dat zou weleens funest kunnen zijn.
     
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Als er iets zeer pijnlijk duidelijk is geworden is dat Braafheid niet thuis hoort op dit niveau ( 1-0 en 2-0, laat z'n weer lopen. Wat deed hij op het middenveld!? ) Mathijssen is moet leren VOOR de man te dekken ( 1-0, god, wat een pannekoek) De Jong geen karate trappen moet uitvoeren bij het wegwerken van de bal ( 3-0 ).

    Je helpt Duitsland in het zadel. Zoals Van Marwijk het zei. Het is jammer natuurlijk ... maar als Nederland tegen een Bokkiewokkie land gespeeld hadden, en verloren, had het me minder uitgemaakt. Je geeft 3x de bal weg en 3x krijg je daar een goal uit. Duitsland is AMPER gevaarlijk geweest... dat spel wat hun speelde zag ik op het EK in 2008. Oranje flikte ditzelfde kunstje tegen Italië en Frankrijk.

    Onoverwinnelijk is Nederland nooit geweest. Defensieve problemen ... Geef Bruma en Vlaar in godsnaam weer een kans.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2011
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Sowieso valt het op dat Nederland bij het missen van de sterspelers gewoon een creatieve input mist. Strootman kan best nog wel groot worden, maar kan dit niveau nu gewoon nog niet aan. Veel van de spelers zitten niet voor niets op de bank bij hun club of zijn gefaald bij hun club. En de generatie die er aan zit te komen bevat ook maar een kleine lading talenten (Maher en Clasie bv.). Daar waar Duitsland met een ploeg zit die over een paar jaar gewoon nog twee keer zo goed kan worden.
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    van Aanholt is toch ook linksback, of ben ik gek? Jongen heeft ook wel talent, en slechter dan Braafheid kan het niet zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina