1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 55]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik heb zelfs nog liever Urby of Royston Drenthe. :+
     
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ze zijn ook nooit onoverwinnelijk geweest, maar met die gedachte stapte ze wel al die tijd (voor Zweden) het veld op. Dan sta je vaak al met 1-0 voor. Dat gevoel is nu weg. Dat kan zomaar een probleem zijn. Als je zelf denkt dat je niet te verslaan bent en dat uitstraalt (of dit nou terecht is of niet is niet relevant) dan ziet je tegenstander dat ook.

    Wisten we niet al dat dat Braafheid niet thuishoort bij het NL elftal? Het is tijd voor vers bloed op sommige plekken.
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Eerlijk is eerlijk, er zit genoeg kwaliteit bij Oranje op de bank. Sterker nog, er zijn genoeg jonge mannetjes die de huidige selectie prima kunnen opvangen / vervangen.

    Strootman, Wijnaldum, Luuk de Jong, Elia zijn toch ook niet slecht. Sterker nog, ik vind Strootman wel prima meegaan met het "hoge" niveau. Ik zie liever spelers die er voor GAAN dan spelers die het allemaal wel prima vinden.
     
  4. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Onze laatste 4 overstijgen het niveau van de 4e klasse zaterdagamateurs niet :) Succes om daarmee een eindronde te winnen. Dat is gewoon 35/40% van je elftal.

    Ik was gister niet verrast en zag een herkenbaar Oranje.

    Van Marwijk mag van mij gewoon aanblijven. Vind dat ie wel een navolgbaar beleid voert :) Daarnaast een goede persoonlijkheid voor de media. Straalt altijd rust uit.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2011
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Mag ik je eraan herinneren dat Van Marwijk al 3x bijna was ontslagen en dat die UEFA cup toen z'n hachje heeft gered (met gruwelijk veel mazzel en Van Hooijdonk). Puur scorebordjournalistiek waar jij aan doet.
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nee, ik noem feiten op. Feiten tellen. Mag ik je eraan herinneren dat je een lang toernooi als de Europa Cup niet wint alleen met mazzel, daar komt wel meer bij kijken. Natuurlijk, van Hooijdonk heeft het toernooi van zijn leven gespeeld, elke vrije trap was dodeliijk, I know. Maar in het voetbal tellen de prijzen die je wint, niet of je met geluk een toernooi wint, of 2de wordt op het grootste voetbaltoernooi ter wereld met lelijk voetbal.

    It doesn't matter. Alsof het ontslaan van een trainer een graadmeter is voor de capaciteiten van een trainer, kom op zeg. Dan kan Van Gaal ook niet coachen, die wint een paar seizoenen geleden met Bayern alles, haalt de finale van de CL, en na een teleurstellend seizoen daarna, kan hij er niets meer van en wordt ontslagen.

    Als jij niet ziet dat van Marwijk rust rond het NL elftal brengt en harmonie, dan wil je dat gewoon niet zien. Een bondscoach hoeft een ploeg niet te leren voetballen, dat kunnen ze allemaal. Van een bondscoach worden andere zaken gevraagd, die onze Bert prima aan kan. Alle spelers dwepen met die man, komen graag spelen bij het NL elftal maar onze Dyonko weet het allemaal beter :+
     
  7. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Als prijzen en 'feiten' alleen maar tellen, eigenlijk gewoon scorebordjournalistiek, dan is Koeman ook een fenomenaal coach. Tuurlijk is hij overal weggestuurd, maar ja, die prijzen hè. Lijkt me dus een onzin-redenatie. Dat jij aangeeft dat mensen die Van Marwijk bekritiseren negatief zijn omdat we de Wk-finale hebben gehaald, snap ik ook niet. Ik noem dat eerder verder kijken dan je neus lang is dan negatief zijn.

    Verder geef je aan dat Van Marwijk het spelletje ziet, maar even later dat iedereen kan zien dat Braafheid niet in Oranje thuishoort. Behalve Bert. Nee, hij kende hem al wat langer en die Braafheid heeft toch wel wat ervaring, dus die speelt. Tekenend voor Berts denkwijze.
     
  8. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Pieters is 1e keus, daarachter moet je gewoon jongens als Emanuelson of Anita selecteren. Die zijn van nature misschien geen linksback, maar weten wel wat het is om op die positie te voetballen én te renderen binnen een constant niveau. Ze zullen nooit een 9 scoren, maar lager dan een 6 wordt het ook niet. Daar heb je veel meer aan dan pannekoeken zoals Braafheid die een dermate lage ondergrens hebben dat je er wedstrijden door verliest.

    Een elftal is zo sterk als zijn zwakste schakel.
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Guus is ook geen goede coach :+
     
  10. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Coaches van tegenwoordig op de eerste plaats een people manager.
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Read between the lines Shin, althans, in dit geval.

    Van Marwijk weet dat het een oefenduel is en die zijn er, geloof ik, voor bedoeld om spelers te testen. Waarom hij dan pas in de 86ste minuut gaat wisselen is mij wel een raadsel.
    Noem trouwens is betere Nederlandse LB's op? Ik heb namelijk geen één naam die in me opkomt. Het contrast tussen Pieters en Braafheid is gewoon groot en dat zegt al genoeg. Bruma, Vlaar en later misschien Douglas. Met de juiste coaching en mentaliteit komen die spelers er vanzelf wel.

    Vriendschappelijk gezien of niet ... er MOET iemand anders komen te staan op het moment dat je vaste waarde wegvalt. In dit geval was dat Braafheid. Ik hoop echter ook dat het bij dit "ENE" geval blijft. Braafheid ziet het spel niet en voelt het ook totaal niet aan. Kortom, niet meer selecteren. Babel daarintegen vond ik gisteren niet tegenvallen.

    Twijfel er overigens ook niet aan dat Bert "niet zou weten" dat Braafheid niet in Oranje thuis hoort. Dat weet Bert heus wel. Maar wie anders? Van Bronckhorst terughalen? Nee. Dat gaat hem niet worden. Bij gebrek aan beter moet je het doen met iemand die minder is.

    Overigens vind ik je post over Ten Rouwelaar en Vermeer slaan als een tiet op een aambeeld :+ Ten Rouwelaar speelt bij NAC, eerlijk is eerlijk, dat is een middenmoot club. Groter zullen ze nooit worden tenzij we overgenomen worden door één of andere rijke Rus. Ten Rouwelaar keept echter wel CONSTANT. Vermeer laat hier-en-daar nogal is wat steken vallen jammer genoeg. Niet ten nadele van Vermeer, die komt er nog wel. In dit geval staat Ten Rouwelaar wel z'n mannetje ... Vermeer NOG niet. Dat zoekt Van Marwijk. Een constante factor.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2011
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Prijzen tellen inderdaad. Dan mag dat scorebordjournalistiek genoemd worden, maar zo werkt het gewoon. De 2de plek op een WK is niet eens een prijs, maar goed, het staat toch mooi op je CV.

    We doen nu net alsof van Marwijk overal is ontslagen en geen ploeg aan het voetballen kan krijgen en dat ook nooit heeft gedaan.

    Ik doelde op het NL zelf. dat ze belabberd speelden op het WK, niet over kritiek op de coach. Daarin zijn wij een zeikvolk, zo is het nou eenmaal. Het heeft zijn charme, maar het is zo grappig dat iedereen het beter denkt te weten dan de mensen die elke dag op topniveau bezig zijn met voetbal.

    Ik ga ook al aan dat een bondscoach (zeker van een topland als NL) de spelers niet hoeft te leren voetballen. Dat kunnen ze al, het gaat om het de rust die hij uitstraalt en de harmonie van dat elftal. Dat zijn selectiebeleid niet altijd je van het is, aight, mee eens. Maar dit is beter dan een van Basten die 400 spelers in een jaar heeft geprobeerd. Nu is er duidelijkheid, dat werkt blijkbaar.

    Kritiek is prima, ik heb ook genoeg kritiek op elke speler in de wereld en op de coaches. Maar dat hij iets heeft neergezet is toch wel duidelijk of niet? 2de worden op een WK en je kwalificatiereeks weer glansrijk door zijn als poulewinnaar. Voorlopig spreken de cijfertjes (scorebordjournalistiek dan) in zijn voordeel, en als we zeggen dat hij nog niets heeft gepresteerd als coach, dan zeg ik dat dat wel zo is, zeker als bondscoach.
     
  13. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    De tekortkomingen van Oranje werden gisteren op een erg pijnlijke manier duidelijk. We hebben een groepje spelers van de absolute buitencategorie, maar als die ontbreken dan is het kwaliteitsverschil met de rest van de selectie schrijnend. Dan kan ook een Sneijder geen potten breken. Met name op defensief vlak is het erg pover. Dat valt niet zo op als je tegen landen speelt zoals je die in de kwalificatiereeksen treft, maar tegen een land als Duitsland val je dan toch door de mand. Wanneer er een belangrijke speler wegvalt, dan is de vervanger zeker een paar klassen minder en dat kan je opbreken. De Duitsers speelden zonder twee belangrijke pionnen, Lahm en Schweinsteiger, maar dat werd moeiteloos opgevangen. En hebben ze nog spelers als Götze en Gomez op de bank zitten. Daar zit dan toch het essentiële verschil.
     
  14. robbin92

    robbin92 Atletico y Feyenoord

    Berichten:
    1.609
    Leuk Bevonden:
    10
    Bruno Martins Indi moet gewoon linksback.
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    De kritiek onstaat in dit geval omdat je van Duitsland verliest. Is toch een ander gevoel dan als je tegen San Marino verliest. Met dat laatste is het meer van "Ach, kan gebeuren ... ze hadden hun dag niet" en dan is het klaar. Nu is het Duitsland die je met 3-0 naar huis stuurt.

    Nu moet je ook wel toegeven dat Nederland, afgezien van Zweden, niet echt de lastigste tegenstanders heeft gehad. Volgens mij is het elke keer wel hetzelfde. Tref je een tegenstander die voetbalt en dan valt Oranje, meestal, door de mand.
     
  16. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Urby en Vurnon zijn een stuk beter dan Braafheid. Die doen geen gekke dingen op de linksback positie en spelen dienend binnen het elftal. Precies wat je nodig hebt, aangezien de creativiteit van Oranje op het middenveld ligt. Achterin moeten ze vooral geen gekke dingen gaan doen en zo foutloos mogelijk proberen te spelen. Braafheid stel je dan dus zeker niet op!

    Overigens was Greg gisteren de enige die zijn hoofd boven water hield van de verdedigers. Speelde gewoon een puike pot. Niet voor niets zochten de Duitsers hun heil over de Nederlandse linkerflank, rechts viel er weinig eer te behalen. Of heeft iemand Podolski voetballend aanwezig gezien?

    Onzin. Reken je Vermeer nu af op die 2 fouten die hij in de wedstrijd tegen Utrecht maakte? Ten Grabbelaar maakt veel meer fouten, die is helemaal niet zo constant. Als je het niet selecteren van Vermeer ergens aan moet wijten dan is het wel dat hij nog niet een volledig seizoen gekeept heeft. Vorig seizoen heeft hij Steek fantastisch vervangen na de winterstop en mede door hem is Ajax kampioen geworden, maar hij moet het nu het hele seizoen laten zien. Als hij zo blijft keepen als de eerste 10 wedstrijden, zie ik hem zeker wel meegaan naar het WK van 2014. Maar goed, dat blijft koffiedik kijken. Nederland zit qua keepers wel goed op niveau: na Steek heb je Vorm, Krul, Vermeer, Cilessen.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2011
  17. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Nee.

    Als we niet zo terughoudend zouden spelen, zou ik graag zien dat Drenthe of Emanuelson daar zou spelen. Emanuelson op linksback altijd een slecht idee gevonden bij Ajax, maar tov Braafheid is het een verademing verwacht ik.
     
  18. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Op nu.nl is men het gelukkig met mij eens :p

     
  19. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Verder kijken dan je neus lang is heet zoiets. Vermeer is alles behalve constant. Kan perfect keepen maar is soms zo onzeker als de pest. Om nou gelijk met "Ten Grabbelaar" te komen is echt weer te kinderachtig voor woorden. Een keeper word beoordeeld per wedstrijd. Dat geld voor beide. Als jij een "topper" speelt hoor je er als keeper wedstrijd-na-wedstrijd te staan. Overigens was meer-en-deel van de Ajaxcieden hier op de teentjes getrapt toen Vermeer niet geselecteerd werd. Is ook logisch. Top club, top verwachtigen. Beide keepers hebben hun mankementen. Dat is. Laten we blij zijn dat we nu weer een uitstekende keeper onder de lat hebben staan.

    Daarom ben ik blij dat NAC nooit Champions League voetbalt ... :+ Hoef ik dit soort "lastige" keuzes niet te maken :b:
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2011
  20. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Dat doe ik, want Vermeer heeft vorig seizoen en dit seizoen gewoon punten gepakt voor Ajax. Zie de wedstrijden tegen Feyenoord en AZ bijvoorbeeld, maar ook Vitesse en Dinamo Zagreb uit. Hoezo niet constant? Dat zie ik Ten Rouwelaar niet doen (Grabbelaar was gechargeerd, maar daarom niet minder waar). Vermeer is bovendien jonger en heeft veel meer rek in zijn groei dan Ten Rouwelaar die echt niet beter kan dan hij nu doet. Stekelenburg maakte ook foutjes in zijn beginjaren, maakt hij die nu nog steeds? Nee.. en dat laatste stapje kan / moet Vermeer nog maken. Ten Rouwelaar gaat dat echt niet meer doen en dat is gewoon het verschil. Bovendien, als Vermeer mee gaat naar een eindronde (bv. EK 2012 of WK 2014, zal dat sowieso niet als eerste keeper zijn, maar als derder keeper achter Steek en Vorm. Je derde keeper mag tegen die tijd best de jongste van de drie zijn. Steek is dan al de 30 gepasseerd en ook Vorm is dan weer ouder. Waarom dan nog een derde ervaren keeper meenemen? Los van het feit dat Vermeer dan zelf ook meer ervaring heeft.

    Oh, en het verschil is natuurlijk dat Vermeer zich ook kan meten op een hoger niveau, zoals de CL en EL. Ten Rouwelaar kan je enkel beoordelen op eredivisieniveau. Vermeer is gewoon een betere keeper, geen twijfel over mogelijk.

    Tuurlijk hebben alle keepers hun mankementen, maar het gaat om die constantheid en het feit dat een keeper punten voor je pakt. Dat zie ik Vermeer dit seizoen regelmatig doen bij Ajax. Daar doet de wedstrijd tegen Utrecht niets aan af. Zonder hem hadden ze nog veel meer wedstrijden verloren. Dat kan ik van Ten Rouwelaar gewoon echt niet zeggen, met alle respect, maar dat is gewoon intrinsiek de mindere van de twee.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina