1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Klopt is gewoon een beest van een TV! gefeliciteerd met je aankoop.
    "Probleem" mbt input lag geld ook alleen als je HDR games gebruikt dan schiet hij naar de 67ms ik verwacht echter ook wel dat ze dit gaan oplossen (moet ook wel om een beetje fatsoenlijk met Samsung te kunnen concurreren)

    Ik zou hem trouwens wel even testen alvorens tot December te wachten! mochten er problemen zijn dan wil je die zsm boven water halen!!
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  2. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Las het op tweakers inderdaad wat betreft die input lag stijging bij HDR. Deze wordt software matig "gepatched" als het goed is.
    Zal de Tv inderdaad bij levering misschien toch even uit de doos halen en aansluiten om eventuele onoverkomelijkheden al eerder op te sporen!
     
    HanTheMan vindt dit leuk.
  3. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    ik heb de 55 inch ks7000 binnen op normale modus ziet het er allemaal vet uit maar game mode is echt lelijk man alleen als je er 5 meter vanaf zit ofzo valt het mee.. zware tegenvaller dus.
     
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Lelijk? Hoe bedoel je dat precies?
     
  5. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    nja slecht beeld heel erg korrelig, ik zal wat proberen te uploaden op youtube. zit te denken om hem terug te brengen.
    Je kan beter op 1080p gamen eerlijk gezegd, veel mooier beeld.




    Ook andere games geprobeerd maar hetzelfde probleem, zou een xbox one s of een ps4pro dit oplossen..?
     
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Oh, beetje veel grain ja. Wow! Komt dat niet door het upscalen naar 4K misschien? Ik ken iemand met een Sony 4K TV i.c.m. Xbox One S en heeft prima beeld...
     
  7. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    Ja ik snap het ook niet dat het zo drama er uit ziet, ik zie videos online met hetzelfde type tv die er wel goed uit zien maar is wel allemaal met een xbox one s, misschien is dat het? Of ik heb een te grote maat en misschien beter om 49 inch te pakken ipv 55 inch. ik zit 2,5 meter van de tv zowat.
     
  8. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Het beeld van een Xbox One moet er op 55" gewoon goed uit zien, dat is echt niet te groot. Wat game mode vaak doet is zoveel mogelijk processing uit zetten, maar vaak worden ook de sharpness en verzadiging verhoogd, en soms een andere kleurtemperatuur. Daar zou ik dan ook beginnen om dat aan te passen (indien mogelijk). Kleurtemperatuur gelijk aan wat je buiten de game mode gebruikt, sharpness omlaag (zou zelfs op 0 mogen, maar dat kun je het beste zelf beoordelen of je dat mooi vindt). Zoek daarna nog even verder of er andere instellingen anders staan dan binnen de andere beeldmodi. Vermoedelijk zijn opties als MPEG ruisreductie, Digital noise filter of wat dan ook niet beschikbaar, maar dat is dan ook helemaal niet nodig in een signaal dat in essentie geen ruis in de klassieke zin bevat (zoals bij de Xbox One).
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  9. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    Sharpness idd geprobeerd dat ziet er al wat beter uit heb de tv ook iets verder van me afgezet in combinatie met die Sharpness is beter resultaat

    Probeerde gister halo en die ziet er wel gewoon goed uit. Ligt misschien toch ook aan de game dan
     
  10. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ben op zoek naar een betaalbare 40 inch TV. Stomme is dat ik eigenlijk al een 46 inch Sony heb, maar ivm samenwonen staat die in de woonkamer en game ik op de kleine tv (32 inch) van mijn vriendin. Komt omdat de kamer waar ik game veel te klein is voor een 46 inch. Dus ik heb eigenlijk niet zo'n zin om heel duur uit te zijn :+
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hoeveel budget heb je? :) Van 32" naar 40" is al een mooie upgrade, maar waarom niet meteen naar 55"? ;) Of naar 4K? :D
     
  12. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Omdat mijn budget niet gigantisch hoog is. En omdat mijn ''gameroom'' aan de kleine kant is waardoor mijn 46'' al te groot is, laat staan een 55'' :)
     
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Lekker bij Sony blijven. Pracht TV's! :cool:
     
  14. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
  15. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Wat is een goede UHD TV voor een budget van ca. 900 euro? Het gaat 95% om het gamen dus het is belangrijk dat de tv zo goed mogelijk is voorbereid voor gaming. Lees veel over hoge of lage input oid maar heb er zelf geen verstand van :p
     
  16. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Ben hier zelf ook naar aan het kijken, advies is zeer welkom:

    Wensen voor een tv: 4k en 55 inch. Nu kom ik vooral bij Sony uit, maar zijn er best veel modellen met hier en daar wat verschillen.

    Ook lijkt het erop dat een model van 2015 beter is dan die van 2016 in dezelfde prijsklasse (rond de 1000 euro). Klopt dit? Het gaat om dit model:
    pricewatch: Sony Bravia KD-55X8505C Zwart

    Deze heeft o.a. 100hz, wat lang niet altijd het geval is, en local dimming. Ik heb gelezen dat dit ook een voordeel is. Wat is jullie mening hierover?

    Tl;dr: voor welke Sony 4k tv kan ik het beste gaan, met een budget van 1000 - 1200 euro?
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    dit moet ik even in de haten houden
     
  18. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    De X8505C heeft een VA panel, dat betekent kort gezegd een goede zwartwaarde maar een minder goede kijkhoek, het 2016 model heeft een IPS panel dat het omgekeerde heeft; goede kijkhoeken maar een minder goede zwartwaarde.Ik zou persoonlijk altijd voor een model met VA panel kiezen omdat contrast nu eenmaal een van de voornaamste beeldeigenschappen is.
    Local dimming mag je eigenlijk niet echt van spreken bij het genoemde model omdat er geen onafhankelijk dimbare zones zijn (het hele beeld kan alleen in zijn geheel worden gedimd).
    Local dimming wil je bij voorkeur in zoveel mogelijk onafhankelijk dimbare zones hebben waarvan de best presterende modellen als FALD (full array local dimming) worden omschreven, dan heb je tot honderden zones. Die modellen zijn echter aanzienlijk duurder.

    Ik kan je aanraden reviews van goede kritische sites te lezen (en hun eventuele knowlegde databases):
    Of lees een aantal pagina's meer van dit topic. Ik heb eerder uitgebreide posts gemaakt met allerhande informatie waarvan het me overbodig lijkt om dat opnieuw te gaan posten.:)
     
    Lethal AK47, fredfenster, s4nd3r en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Dit soort antwoorden heb ik wat aan, thanks! :)
     
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    De IPS modellen moet je niet hebben. Mijn 50'' Sony Bravia heeft misschien niet de beste kijkhoek (toch niet boeiend omdat we er meestal recht voor zitten op de bank), maar zwart is ook echt zwart. Het lijkt wel oled zo zwart. Ik vind persoonlijk niets erger in o.a. films als donkere scenes grijzig worden of zwarte frames niet zwart zijn. Als er hier een fade naar zwart komt lijkt het alsof de TV uitstaat. Dat telt voor mij wel mee tijdens het genieten van een filmavondje! :)
     
    Korkss en Bidle vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina