1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat een ellende vanavond om de nieuwe Panasonic aan de muurbeugel te bevestigen.
    De strijd begon met de bevestigings bouten , achterin de Sony zitten M6 bouten maar in de Panasonic zitten M8..
    Naar de Praxis voor 4 M8x20 inbusbouten 8)

    Panasonic opgehangen en toen bleek de kabelgoot 2cm te lang te zijn , kabelgoot van de muur getrokken en toen het hele huis op kop zetten voor een tube lijm

    Panasonic hangt nu gelukkig , morgen als de lijm uitgehard is kan ik de kabels in de kabelgoot wegwerken.

    Iemand hier ervaring met deze dingen.
    [​IMG]

    De ruimte tussen muur en HDMI-aansluiting in de Panasonic is behoorlijk krap.
     
  2. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Vraagje uit nieuwsgierigheid: Welke Panasonic heb je aangeschaft Melbuuln?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb de Panasonic 42GT20 gekocht.
    [​IMG]

    Had eerst de VT20 en Sony EX720 op het oog , maar deze waren maandag ineens niet meer leverbaar of waren > € 200 duurder :mad:

    Ik vond de beeldkwaliteit van bijna Bravia LCD al heel mooi , maar mijn mond viel open toen ik de Pana deed.
    Doctor Who (Syfy) zag er zo mooi uit en dat met de fabrieksinstellingen.
     
  4. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ok dan ben ik nu vooral veel aan het lezen over de LG 32LE5500 en Sony KDL-32EX500. Twee 32" tv's die met de juiste settings prima werk leveren en nauwelijks tot geen input lag hebben. Hebben jullie een voorkeur van een van deze twee?
     
  5. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom kijk je naar van niet oude modellen? Als je een LCD wil met geen tot lage inputlag en mooi beeld, kijk dan naar de Samsung LE-32C450 (is ook een model van vorig jaar). Dit is zonder twijfel de beste 32" ooit gemaakt.
     
  6. pimmos87

    pimmos87 Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan iemand mij één keer in een beetje 'jip en janneke' taal uitleggen wat de belangrijkste verschillen zijn tussen LED, LCD & Plasma. Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.

    Kan iemand mij ook vertellen of een tv van € 1.500 nou echt zoveel beter is in vergelijking tot een TV van € 800 met dezelfde schermgrootte. In principe heb ik wel 1.500 euro budget, maar dan moet je wel merkbaar verschil zijn met de TV van 800 euro.
     
  7. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Als ik ze dan toch vergelijk heeft de 5500 een betere kijkhoek en betere specificaties. Daarnaast vind ik de LG een mooier design hebben en zou beter op mijn muur passen, plattere tv vind ik opzich wel strak.

    Waar trek je trouwens de conclusie dat de c450 de beste ooit is? Als ik wat reviews lees valt dat toch best mee :)
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Alles aangesloten en nu blijkt de Onkyo 606 het 3D-signaal van de PS3 niet doorstuurt naar de Panasonic :mad:
    De PS3 nu direct aangesloten op de Pana en het geluid loopt nu via een optische-kabel naar de Onkyo.

    Een nieuwe DB-speler kopen voor het afspelen enkele 3D film lijkt me wat overdreven.
    Een goede speler kost al gauw € 200 (BDT310) , voor normale BD's voldoet de Sony S350 nog perfect.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Maar dan mis je weer de HD audio want die gaat niet over optisch toch? Mooi kut.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan nu ook geen SACD's afspelen met de PS3 want dat gaat helaas ook via HDMI.
    Mooi kut.

    Het zou mooi zijn dat er een soort HDMI Y-kabel zou bestaan.
    Waarmee ik het video- en audiosignaal door 2 kabels kan versturen.
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil tussen DTS en DTS HD hoor je echt nauwelijks, dus daar zou ik me echt niet zo druk om maken.
     
  12. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je geen groot verschil hoort dan heb je het op een slechte receiver en/of boxen gehoord.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Tijd voor een nieuwe receiver dan :+
     
  14. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Netjes,
    Zat eerst ook te twijfelen of ik voor het 2010 of 2011 model zou gaan. Uiteindelijke toch de 46GT30 gekocht aangezien de prijs niet slecht was vergeleken de oude modellen en het model er iets strakker uit ziet.

    De GT modellen presteren voor de prijs echt super. De VT30 is daar in tegen wel weer erg mooi en heeft een iets betere zwart waarde. Jammer dat hij niet in 46 inch was, de 50inch is eigenlijk net te groot, duur en viel daarom buiten het budget.

    Net mijn GT30 weer terug i.v.m. het probleem dat de helderheid wisselde bij sommige scenes. Met de nieuwe firmware helemaal verholpen.

    Gamen ook helemaal top. Lekker lage inputlag en met Pixel Orbiter op aan is er weinig kans op inbranding (of je moet een dag non stop spelen).
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb de huidige 606 nog maar 1 jaar :mad:
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Weet je al zeker dat de 606 het niet KAN doorsturen?

    En dat het geen setting of versie HDMI kabel probleem is?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als een een <€10 HDMI-kabel leg tussen Panasonic en PS3 dan werkt het 3D gebeuren perfect.
    Druk ik de kabel in de HDMI-out van de Onkyo en leg een dure Oehlbach HDMI-kabel tussen PS3 en Onkyo dan ziet de PS3 de 3D functie van de Panasonic niet meer.

    Kan zo wel even proberen door de Oehlbach te vervangen door een HDMI 1.4 kabel van de Action.
    --
    Ik moet de video-instellingen veranderen als ik de Onkyo tussen de PS3 en Panasonic zet.
    Doe ik dat niet dan loopt de PS3 muurvast zou gauw ik een 3D content opstart , de PS3 is ook veel trager met opstarten.
    Druk ik de HDMI-kabel weer rechtsreeks in de PS3 dan werkt de PS3 + 3D weer normaal.
     
  18. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat gaat niet werken. Je moet gebruik maken van de audio return channel want jouw receiver kan geen 3d signalen doorsturen. Je sluit je PS3 rechtstreeks aan op je TV en laat dan een hdmi kabel rechtstreeks vanaf hdmi 2 op de tv naar jouw receiver lopen.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die 606 zal wel geen HDMI1.4 3D ondersteunen, het blijft een oud modelletje, we zijn inmiddels 3 generaties verder qua Onkyo receivers.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik de 606 instel op through dan worden alleen de video-signalen direct doorgestuurd.
    Het adertje waar het 3D signaal loopt wordt samen het het audio-signaal door de 606 tegen gehouden.

    Ik ga geen nieuwe reciever/versterker kopen voor 3D.
     

Deel Deze Pagina