1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Huh bizar trouwens, start vandaag mijn computer op met de hdmi kabel nog steeds aangesloten op de tv. Stuurt die nu opeens wel geluid door naar mijn tv 8)
     
  2. Brammarb

    Brammarb We All

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Of heb je geen adapter nodig
     
  3. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard. Door SPDIF pass through wordt het geluid gewoon door je geluidskaart berekent alleen gebruik je niet de uitgangen op je geluidskaart. Via je Northbridge stuur je geluid door de HDMI uitgang op je videokaart. Je geluidkaart doet dus wel al het werk maar je gebruikt de HDMI uitgang van je videokaart als output, zeg maar als doorgeefluik. Oudere videokaarten hadden hier nog een SPDIF pass through kabeltje voor nodig maar de nieuwere videokaarten (vanaf de Nvidia GTX4x0 en/of Amd HD5xx0) doen dit via de Northbridge zelf en is geen SPDIF pass through kabel meer nodig.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke adapter ?

    Je steekt de ene kant van de HDMI-kabel in de Xbox360 en de andere kant in de tv/monitor.
     
  5. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Melbuuln: Dat je er soms niet gek van wordt om zo vaak vragen te beantwoorden die je al eens eerder beantwoord hebt of duidelijk in de start posts staan:thumbs:
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je wilt niet weten hoeveel idiote emails en vragen ik dagelijks krijg van mijn werkgever.
    Het is zelfs zo erg dat ik onderweg in het buitenland nog vragen krijg zoals welke inktpatronen zitten er in de printer.
     
  7. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu ik hier toch weer zit:

    Ga waarschijnlijk mijn huidige TV(Pana TH-46PZ80EA) verkopen en is zo een beetje zelfs al verkocht. Nu wil ik uiteraard een nieuwe TV hebben, dit gaat denk ik een 60 inch worden, deze keer denk ik geen Panasonic aangezien de 60/65 inches nogal prijzig zijn.

    Mijn pana is dus alweer 2 jaar oud en ben sindsdien helemaal gek van plasma(tv werkt ook al 2 jaar perfect), de LED techniek is er nu ook bijgekomen, is deze het waard om naar te kijken? Beter gezegd: Kunnen de LED's meegaan met de huidige plasma's?

    Wil er rond de €2500 aan uitgeven. Suggesties welke merken/modellen ik het best voor kan gaan zijn welkom. Laat die modellen met de 3D-techniek maar achterwege, werkte voor mij alleen bij Avatar, van de vele andere 3D films die ik tot nu toe gezien heb(Piranha 3D, Transformers 3D etc) deed de techniek mij niks(of iemand moet met een heel goed argument komen om het er toch bij te nemen). Ik ga mij nu in ieder geval eerst even oriënteren op wat er nu beschikbaar is.

    Ik zoek trouwens een amerikaans/engelse review site waar ik de naam niet meer van weet, het is niet HDTVtest.co.uk of cnet.com. De site heeft geloof ik een roodachtige achtergrond en reviewt ook receivers, blu-ray spelers etc.
     
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk zou ik de 55VT30 overwegen. Zeker met de nieuwe firmware (wat de brightness problemen oplost) is dit een topmodel en voor rond de € 2.500,- te koop.

    Daarnaast zijn de Samsungs 59D6910 (en D6900) voor rond de € 1.800,- te koop, maar hier heb ik op hdtvtest.co.uk geen reviews van gevonden.

    De Samsungs blijken wel last te hebben van floating blacks. Nu weet ik niet of dit ook voor deze modellen geldt?
     
  9. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer Sony in zijn productie de zogenoemde "crease" problemen oplost bij de HX929 is dit de beste TV om te kopen. Beste zwartwaarden (beter ANSI dan de Kuro KRP500/600M), zeer goede calibratie mogelijkheden met bijkomende voordelen (goede greyscale, color accuracy en gamma), goede motion (tot 1080 beeldlijnen) en marginaal op de VT30/D8000 (Plasma) na het minste crosstalk (voor active shutter techniek). Tot die tijd zou ik persoonlijk niet verder kijken dan de Panasonic VT30 of Samsung D8000 (LCD en Plasma).
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2011
  10. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    ivm Digitenne heb ik nu de digitenne dvbt tuner gekregen voor mijn tv, ik heb alleen wat moeite met het plaatsen van deze kaart. Moet dat echt zo hardhandig?

    [​IMG]

    Krijg 'm niet verder dan dit en heb ook niet echt het gevoel dat er meer speling in zit dan dit.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn Smit kaart steekt maar 3cm uit mijn Panasonic.

    Controleer even een paar dingen.
    1. Draai de kaart eens om !
    2. Zit er niets in de CI+ slot , je moet even met een zaklamp in de slot kijken.
    Je kan dan meteen zien hoever de module in de tv moet.

    [​IMG]
     
  12. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Het is al gelukt, hij kon nog een halve cm verder waardoor hij nu ook goed aansluit. Heb overigens wel het idee dat de kwaliteit van het beeld wat omlaag is gegaan, wellicht komt dat omdat ik een andere receiver erbij had gekregen?
     
  13. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    55vt30 wordt op aardig wat plekken aangeraden. Staan ook aardig wat postieve reviews op het net. Jammer alleen dat ie niet in 60 inch uitkomt/is.
    Gevoel dat de sprong van 32(wat ik als eerste had) - 46 veel kleiner is dan 46 - 55(wat natuurlijk ook zo is:9). En de 65 is gelijk 1500 duurder.
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Heb je de antenne versterker wel aangesloten?
     
  15. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik heb er geen versterker bij gekregen geloof ik..
     
  16. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Hmm, ik kreeg bij aankoop van de insteekkaart een nieuwe antenne + antenne versterker.
    Signaal werd er beter op, tov de losse Digitenne tuner.
     
  17. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Hoe ziet die versterker eruit? Wellicht dat ik 'm wel ergens heb liggen :)
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er worden verschillende uitvoeringen gebruikt door KPN.
    Het is een kastje met daarin 2 antenne aansluitingen (in- en uitgang) en een aansluitingen voor een netadapter.

    Weet niet waar je de Cam module heb gekocht maar normaal worden ze geleverd door KPN met Cam module + antennesterker + antenne.

    Ga even naar de site van KPN en geef daar de zoekopdracht Digitenne.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Toen ik digitenne aansloot bij mn broer, was t beeld om te janken. Daarna het info nummer gebeld en die gaf t advies om n ander kanaal te kiezen (54 ofzo, t was vorig jaar) maar dat hielp niet echt.

    Toen besloot ik om die ellendige antenne maar buiten in de tuin te zetten en sloot dus die lange antennekabel aan en toen was t beeld vele malen beter!
    Let wel: ik had de antenne nog niet buiten geplaatst en dat was ook helemaal niet nodig.

    Blijkbaar werkt die extra lange kabel zèlf als een antenne! Raar dat dit niet in dat boekje staat.
     
  20. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Oh ja ik heb wel zo'n klein kastje gekregen idd, had alleen niet meegekregen dat het een versterker is. Overigens knal ik dan even die extra kabel er aan vast als dat meer signaal oplevert :)
     

Deel Deze Pagina