1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Met de component-kabel ( groen/blauw/rood ) kan je perfect gamen in 720p , 1080i en zelfs 1080p.
    Helaas ondersteunen maar weinig merken nog 1080p (FullHD) via de component , dus je wordt verplicht om een nieuwe Xbox360 met HDMI te kopen.
     
  2. cjr stone

    cjr stone Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    oh lekker dan, daar zit ik niet op te wachten als ik een dure tv koop:x
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Koop je een Arcade, die zijn niet zo duur en hebben ook een HDMI-aansluiting. En anders gebruik je Component, op Full HD zal HDMI nog wel iets mooier zijn bij sommig materiaal, maar Component op een Full HD zal al 100x mooier zijn dan Scart op een oude beeldbuistv.

    Als ik dan voor een Plasma zou gaan zou ik denk ik voor de Panasonic TX-P42G10 NeoPDP gaan, maar ik zou niet weten waar ik die in het echt zou kunnen zien.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Als je gewoon zorgt dat je de tv van je keuze goed test door er content op te gaan kijken, wat je er thuis ook op gaat kijken en je vindt het beeld prachtig, dan is t goed.

    Als jij geen ghosting hebt gezien terwijl je er wèl op hebt gelet, dan moet je niet gaan twijfelen omdat iemand op internet iets roept.
    Je weet nooit of diegene alles wel goed heeft aangesloten of dat hij verkeerde instellingen heeft gebruikt.

    Er zitten hier redelijk wat plasmafans (ja, ook wij zijn vaak begonnen met n lcd. Ik in ieder geval), maar als jij de led mooier vindt dan moet je due gewoon kopen.

    Smaken verschillen nu eenmaal.
     
  5. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. ;)
    De meeste mensen kopen een auto in die prijsklasse omdat ze toch op een redelijk veilige manier op hun werk moeten komen en eventueel kinderen moeten vervoeren. Die auto kan zichzelf dus terug verdienen. Dat heb je met een tv absoluut niet, dat is een luxemiddel. Komt nog eens bij dat voor de meeste mensen een eenvoudiger model volstaat, of mensen willen geen groot scherm in hun woonkamer.
     
  6. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Voor de mensen die het willen weten, het was deze Plasma die ik bij It's vergeleken heb met een LCD: de SAMSUNG PS 42C450. Als ik een Plasma zou kopen zou het wss een PANASONIC TX P42G10 zijn. Is die dan zoveel beter? Hij valt iig nauwelijks in te stellen, dus echt helder zetten bijv. kan al niet.
     
  7. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    Dan zit je met de verkeerde afstandsbediening te spelen denk ik. Je kunt alles prima instellen. Maar zoals een ander al zei, je hebt een voorkeur voor led dus doe dat nu maar. Dan genieten wij gewoon van de kwaliteit van een plasma. :):
     
  8. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik sta nog steeds open voor Plasma. Ik zit niet met de verkeerde Afstandsbediening te spelen, dit staat in een review van tweakers.net: http://tweakers.net/reviews/1311/6/...ma-scherm-bekeken-tv-kijken-en-conclusie.html

    Die P42G10 lijkt me wel mooi, maar ik vind in winkels die in Apeldoorn zitten op hun website alleen de P42G20E. Is dit de opvolger ofzo? Of is deze niet te vergelijken.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn 2 merken die 1080p ondersteunen via component en dat zijn Samsung en Sony.
    Hou er wel rekening mee dat dit per model kan verschillen.

    Volgens internationale afspraken ( HDready 1080p) hoeft component en vga geen 1080p meer te ondersteunen.
    Bij HDready moet er zowel een digitaal (HDMI of DVI) en Analoog (Component of vga) aanwezig zijn op tv.
     
  10. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Vergeet daarbij niet dat wat voor de gemiddelde consument prima is voor een Tweaker al snel te karig is. ;) Ik heb Samsung gehad en nu een Panasonic en beide kun je prima instellen. Als je hier eens in de buurt bent/woont mag je gerust een middag komen gamen/met instellingen rommelen. Dan zul je echt zien dat Plasma echt geweldig is. :thumbs:
     
  11. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Toen ik net belde naar It's of ze de PANASONIC TX P42G20E hebben staan bleek deze net neergezet te worden, dus ik ga deze ff in real bekijken. Ik heb je een pm gestuurd, MrBubbles, ik zou het erg leuk vinden bij iemand een Plasma te bekijken die een beetje in de buurt van Apeldoorn woont.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66



    Een ccfl led bestaat niet.

    Een ccfl lcd gebruikt lampen (tl-buisachtig simpel gezegd) als backlight

    - led lcd heeft edge lit leds als backlight. Het woord "edge" zegt t al: de leds zitten alleen in de lijst en t licht wordt verspreid door fiber. Daardoor heb je een ongelijke lichtverdeling

    - een full led lcd gebruikt leds als backlight die zich achter t paneel bevinden. Die met local dimming zijn t best want die heeft sectoren die apart kunnen worden aan/uitgezet

    - de toekomstige oled schijnen zelf per pixel licht uit en kunnen afzonderlijk worden aan/uitgezet.

    - een plasma doet dit altijd. Iedere pixel kan worden aan- en uitgezet. Daardoor is t ansi contrast van n plasma ook veel hoger.

    Ook nu praat je helaas over specs, maar de specs op t kaartje zijn niet reeël. Er zijn namelijk geen eisen aan verbonden.
    De werkelijk gemeten specs van n plasma zijn altijd beter, op de lichtopbrengst na.

    Specs zeggen werkelijk helemaal niks. Zo vind ik t beeld van de meeste philips lcd's om te janken, terwijl de specs er goed uit lijken te zien.

    Vergeet de specs en kijk gewoon naar t beeld ;)
     
  13. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik bedoelde een CCFL LCD inderdaad, foutje ;)

    Voor de rest kijk ik juist niet naar specs, maar naar wat ik zelf zie in de winkel, ondersteund door reviews en technische achtergrondinformatie. Dat is de reden dat ik op LED uitkwam, maar dan zegt iedereen, nee hoor, Plasma is VEEL beter, je hebt het vast niet goed gezien of de kijksituatie was niet goed. Ik ga nog even die nieuwe Plasma bekijken, mss dat die Samsung van 449 euro niet representatief was, is dat ook niks, dan wordt het denk ik toch maar LED, alhoewel ik niet echt een 100% overtuiging zal hebben voor welk type dan ook, door alle twijfels hier. Kan ik jou Plasma trouwens komen bekijken, Ferry? Alhoewel zo'n dure Pioneer natuurlijk niks zegt over de versies van onder de 1000 euro, Of blaast die Pana van jou ook de LED LCD's van tafel? Amersfoort is goed te doen ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2010
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je kunt ook de PX80 komen kijken hoor, want als je de Pioneer hebt gezien ben je verloren ;)
    Ik vind gamen op beide een prachtig beeld geven, maar op de 60 inch word je werkelijk weggeblazen :)


    De E achter het typenummer geeft alleen maar aan voor welk land de hdtv is gemaakt. De E is Europa, een F is Frans etc etc.
    Er zitten kleine verschillen is zoals een dvb-c tuner ipv een dvb-t tuner bijvoorbeeld. Het is verder dezelfde tv.

    Beeldinstellingen zijn goed in te stellen, maar andere merken hebben nog meer instelmogelijkheden.
    Er zijn verschillende beeldinstellingen zoals Cinema, Normaal, Eco etc en die kan je aanpassen in Helderheid, contrast, kleur, scherpte etc etc.

    De led heeft ook voordelen. Hij is beter als je erop gaat internetten en de modellen zien er waanzinnig mooi uit.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2010
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Averagegamer: damn wat een haat jouw kant op. Op mij kom je iig over alsof je je prima inlees/dingen afweegt. En als je dan LED mooier vindt, dikke prima toch! Scheelt je ook behoorlijk in het stroomverbruik.

    Ik heb zelf de p50g10, zeg maar de grotere broer van die jij noemde. Echter ik zou altijd voor de g20 gaan. de G10 is toen erg slecht in het nieuws geweest en daardoor ben ik zelf nog wel eens para of mijn contrast nog wel optimaal is:

    http://news.cnet.com/8301-17938_105-10447329-1.html

    dit probleem is opgelost vanaf de g20 modellen
     
  16. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Haha, dan moet ik idd een hele tijd op een houtje gaan bijten }:]
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    G20 is idd de opvolger van de G10, en eigenlijk is de G20 een heel stuk beter dan zijn voorganger, al is het alleen al om het feit dat de G10 een 'fout' heeft waardoor ie na 10.000 uur ofzo plotseling de zwartwaarden verneukt...

    G20 is eigenlijk gelijk aan de V10 van het jaar ervoor qua specs, en met een iets beter PNP-scherm geloof ik. Schijnt wel een probleem met 'floating blacks' te zijn.

    Je kunt ook voor de S20 gaan, want dat is eigenlijk de G10 van vorig jaar, alleen dan (hopelijk) zonder dat zwartwaarden probleem, en schijnt ook uitstekend voor gamen te zijn.

    De nieuwe Samsungs worden qua beeldkwaliteit ook wel lovend ontvangen, design is VEEL beter dan die van de Pana's, alleen veel mensen hebben last van een 'buzz', die dan weer eerst gefixed moet worden.

    Het blijft vervelend dat er niet gewoon plasma's zijn zonder grote tekortkomingen. De een heeft buzz, de andere heeft floating blacks, of een niet goed werkende 50hz pal, of whatever...

    Ik doe er al ongelooflijk lang over om mijn keuze te maken, maar het blijft verdomd moeilijk.
     
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Je spreekt jezelf wel wat tegen in je posts.

    Je wilt niet veel geld uitgeven voor een plasma, maar als het dan een LCD wordt is het geen probleem? Voor 950 euro ongeveer heb je een 42G20. Die is qua beeldkwaliteit superieur aan alles in die prijsklasse.

    Als je dan voor een duurdere LCD LED gaat, kan je weer een duurdere plasma uitkiezen en kom je bij de V20 en VT20 uit. Deze zijn in die prijsklasse weer beter dan de LCD's in die prijsklasse.


    Er lopen zat mensen rond op de verschillende fora die een 42G20 of hoger hebben. Je zal dan pas overtuigt zijn omdat je in een winkel niet eerlijk kan vergelijken. Zoals hierboven al zovaak gezegd, je zit met veel teveel omgevingslicht.

    Ik garandeer jou, dat het de benzine of het treinkaartje waard is om bij iemand thuis een half uur naar een plasma te kijken. Je mag ook bij mij komen kijken, maar dan moet je wel wachten totdat ik de 50vt20 heb gekocht. Ik zit nu nog met de 42px80 en die beeldkwaliteit is ingehaald door lcd tv's.

    Maargoed, gisteren had ik wat gedronken dus dan reageer je ook sneller. Ik ga er verder geen moeite meer voor doen, we hebben alles genoemd waarom het in de winkel niet goed vergelijken is en TOCH baseer je daar je aankoop op.

    Heel veel plezier met je nieuwe tv, maakt niet uit welke het is. We proberen je tenslotte alleen maar te helpen :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2010
  19. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    @ Ferry: Bedankt voor de info.

    @KevF: Tnx voor je reactie! Goede tip ook.

    @Yi-Long: Hoe lang ben je al bezig dan? En wat zijn tot nu toe je overwegingen/conclusies?
     
  20. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik spreek mezelf helemaal niet tegen, het budget dat ik heb is gelijk voor welke tv dan ook, dat lijkt me nogal logisch. Alleen zijn Plasma bij vergelijkbaar formaat en wat andere specs vaak wat goedkoper en daar doelde ik op. Maar als ik voor LED kies wordt het waarschijnlijk de UE37C6000 van Samsung, en als het Plasma wordt, de Panasonic 42G20, die is zelfs nog duurder.

    Geef mij een uitnodiging om bij iemand naar die tv te kijken en ik doe het, anders kan ik bij Ferry gaan kijken, maar die heeft wel andere typen Plasma's natuurlijk.

    Ik heb al gezegd dat er niet teveel omgevingslicht was in die winkel, verre van zelfs.

    Ik sta echt wel open voor Plasma, maar ik heb ook mijn eigen mening, gesteund door argumenten en die breng ik ertegen in, ik laat me niet meteen ompraten, maar sta wel open, zo hoop ik bij de beste keus uit te komen. Ik zou graag bij iemand de 42G20 willen bekijken, maar ik ken niemand die die heeft, want ik ben natuurlijk erg benieuwd hoe die eruit ziet in een thuissituatie met het goede licht en de juiste instellingen. En ik ben ook op het punt aangekomen dat websites met niet veel verder meer gaan helpen, maar waar ik gewoon zelf tv's moet gaan bekijken, dus als die gelegenheid zich voordoet ga ik dat doen, maar dat is nog niet het geval. Ik ga iig nog wel even die 42g20 bekijken in de winkel, kijken of ik hem mooier vindt dan die Samsung 42C450 die ik er eerst bekeken had en hoe hij zich houdt ten opzichte van de Samsung C6000 LED.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina