1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Zijn wel betere 40" schermen voor die prijs, zelfs nieuwere modellen van samsung zijn goedkoper/beter.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ze branden ook ook goed.
    Zag net op het nieuws dat de brandweer een kaars tegen de behuizing van een Samsung (R-serie) zette.
    Binnen een minuut stond de behuizing in brand.

    Bron AD.nl
    Brandweer steekt platte tv’s aan

    Nu is de behuizing van de meeste flatscreens gemaakt van oliehoudende kunststoffen, die binnen een paar tellen in een enorme vuurbal kunnen veranderen.

    Bij een woningbrand kan de tv het vuur enorm versnellen. De brandbaarheid van de onveilige tv-behuizing staat gelijk aan vier liter benzine. Als de brand bij de platte tv begint, bijvoorbeeld door aanraking met een kaars, kunnen andere meubels door de enorme hitte binnen drie minuten spontaan vlam vatten.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2006
  3. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    geld dit alleen voor samsung modellen?:confused:denk het niet he.of wel?
     
  4. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm ok thnx for the tip maar dat branden kan toch met elk elektrische apparatuur gebeuren toch ? MAarja ik zal er toch rekening meehouden.




    Waar op letten?
    Plasma-tv's hebben naast enkele voordelen ook een aantal nadelen. Zo zijn ze erg plat - soms nog geen 8 cm - maar kunnen ze toch loeizwaar zijn: tot wel 45 kilo! Andere punten waar u rekening mee moet houden:

    * Kleuren en helderheid zijn bijzonder mooi, maar niet altijd natuurgetrouw
    * Plasmaschermen hebben vaak last van lichtweerkaatsing. Dat is vooral vervelend bij invallend zon- en lamplicht
    * Het energiegebruik van plasma's is bij HD-weergave stukken hoger dan bij LCD-schermen
    * Plasmacellen kunnen kapot gaan en hun helderheid verliezen


    Dus maakt niet uit wat er gebeurt ik koop toch een lcd scherm.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2006
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ze hebben 3 merken getest , maar alleen Samsung R-serie kwam in beeld.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  7. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Mn philips 32pf9966 is vanmorgen binnen gekomen}:] Wat een vet beeld.

    Opsomming tot nu toe:

    -Analoog tv kijken is beetje brak.. maja kwaliteit was ook al brak op de 50 cm tv die hier stond dus verwachtte daar al geen wonderen van (6 mensen wonen hier met 6 tv's op 1 signaal).
    +Dvd's zijn echt cool :) Vooral animatie films, echt vet.
    ++Xbox 360 eraan is helemaal top op 1366x nog wat ;) HD filmpjes zien er nu echt helemaal cool uit, hoog nodig tijd voor hd films:cool: En Net lost planet gespeeld, wat ziet dat er bruut uit, zo hoort et gespeeld te worden!
    +Ambilight, is echt cool, gotto see it for yourself:cool:
    +Scherm lijkt groter dan m'n 82 cm sony breedbak.
    ++Hijs echt cool, vet mooi scherm:cool:

    *Gaat verder spelen*
     
  9. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Zou je eens wat foto's kunnen maken als je bezig bent met je 360 aub? Ben namelijk wel nieuwsgierig :+
    Ik lees hier meestal alleen samsung en samsung. Ben zeer benieuwd hoe een philips het er vanaf brengt.

    Vraagje, als je bij die philips het ambilight uit heb staan, kun je dat dan vergelijken met andere lcd's, of is de kwaliteit dan slechter? Of moet je persé ambilight aan hebben staan om hetzelfde effect te krijgen als andere lcd's?
    Kortom, is de tv afhankelijk van het ambi effect?
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Véél verkopers gaan daar de mist in.
    Ze denken ik koop een HDTV en het beeld zal dan ook stukken beter worden.
    Niet dus !!!!!

    Zelfs bij digitale televisie heb ik nog een groot aantal zenders waarbij het beeld heel slecht is.
    Daar kan de provider helaas ook niets aan doen want zij krijgen het signaal ook zo aangeleverd.
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Zal ik zeker doen als ik mn digitale cam hier heb, ligt nog bij mn ouders thuis.

    Haha nee je moet dat ambilight als iets extra's zien, heeft helemaal niks met de kwaliteit van het scherm te maken ;) Scherm is echt super en als je het ambilight (soort lampen achter de tv die zelfde kleur licht geven als de randen van wat op het scherm te zien is, die om de tv heen wordt geprojecteerd) is het nog vetter. Techniek die door philips is ontwikkels, schijnt oa dat je ogen het beeld rustiger zien doordat de omgeving dezelfde kleur heeft etc. Het ziet er in iedergeval super wreed uit, kan em zelf helemaal aanpassen op mn eigen smaak en natuurlijk als je er niet van houd (wie niet?!) dan kan je em natuurlijk ook gewoon uit zetten. Kan zelfs als de tv uit is het ambilight aanzetten, heb je sfeerverlichting in je kamer, kan jezelf instellen wat voor kleur etc.

    Ben er zelf erg te spreke over :) Philips doet nu ook alleen nog maar ambilight in hun duurste modellen 2500+ omdat ze et te duur vonden voor de 'goedkopere' modellen.

    Schiet nog wel es wat plaatjes;)


    Idd, gelukkig had ik daar geen ilussies over. Op een hd scherm zie je de imperfecties van je analoge signaal veel beter. Hoop dat ze snel es opschieten met digitaal hd uitzendingen etc.

    HD beelden zijn echt the shit, analoog is dan gewoon erg crap. Hoog tijd ook voor een hd speler, zelfs m'n dvd's hebben hun imperfecties als je het vergelijkt met mn 720p materiaal op mn 360.

    Ben erg tevreden tot nu toe :)
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2006
  12. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    En heeft die philips ook een hdmi ingang, ik zie opde site namelijk alleen maar een dvi ingang staan. Want hdmi is wel zo handig..
    iig bedankt voor je info ;)
    Edit: en hoe zit het metde component aansluiting, die heeft ie ook niet :/
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2006
  13. Mattor

    Mattor Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb dit weekend ook een Philips HDTV gekocht, de 37pf9631/10 om precies te zijn. Echt geweldig scherm, Xbox ziet er ook super op uit. Was eerst van plan een 32" Sony te kopen(ben even type nummer vergeten, maar je ziet ze overal, met sticker "Beste LCD van 2006" oid.) Tot ik deze zag op zaterdag bij de mediamarkt, toen heb ik er nog een nachtje over geslapen en zondag deze gehaald, absoluut geen spijt van. Ik zal wel wat foto's posteb als mensen interesse hebben. =)
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Waarom is hdmi zo handig dan? ;) Heb je een 360 met hdmi?;)

    Dvi is precies hetzelfde als hdmi, alleen zit bij hdmi het geluid er meteen bij in. Kwaliteit is precies hetzelfde en kon zo mn monster vga kabel met dvi verloopje erop steken:thumbs:
     
  15. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Het is handig voor later, en nu. Mijn 360 gaat dan via de bijgeleverde HD kabel, maar in de handleiding zie ik nergens de ingangen ervan :\
    En als ik bijvoorbeeld later de PS3 erop wil laten spelen, is er dan een hdmi->dvi kabeltje zonder kwaliteit verlies? Er zal dan wel verlies zijn want het moet omgezet worden:eek: .
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2006
  16. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Domme vraag :+ tuurlijk hebben we interesse in foto's ;):9

    Voor de rest: super TV. 37" is altijd leuk :D Ik wou ook een Philips kopen, maar die was toen duurder dan de samsungs... Vandaag de dag is de prijs niet zo heel erg verschillend volgens mij.
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd met je aankoop Grave :b: De TV ziet er zeer strak uit idd....geloof ook achter mekaar dat ie goed presteert :)
     
  18. Mattor

    Mattor Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    De Philips koste €2500. Weet even niet wat de 37" samsung kost, de 32" is iets van €1400 dacht ik. Zal straks nog ff die foto's uploaden en posten.
     
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Er is geen hdmi/hdmi kabel voor de 360, wel vga/hdmi etc

    Jup, maakt helemaal niks uit aangezien het signaal precies hetzelfde is. Met de tijd haal ik er een switchbox bij als ik meerdere hd signalen nodig heb, wat nog lang niet het geval is;)


    Mattor, wat voor ambilight heeft jou tv, is dat full surround ambilight?
     
  20. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Was het maar zon feest! Dat zou trouwens in jouw geval juist minder problemen geven lijkt mij?

    Bij de meeste tv’s kan je 1 of 2 analoge apparaten aansluiten (component en vga), en tenminste 1 digitaal apparaat op hdmi (bijv. PS3, dvd speler, HD tuner)... Is wel zo handig omdat de 360 analoog signaal uitstuurt en nog niet veel pc kaarten een hdmi uitgang hebben.
    Eén HDMI ingang is met het oog op de toekomst al zeer krap. Als je meerdere digitale apparaten tegelijk aan wilt sluiten kun je dan een hdmi switch gebruiken. Ook niet ideaal maar betrekkelijk eenvoudig en niet super duur.

    Bij de Philips wordt de digitale en analoge ingang gedeeld en dat lijkt mij niet praktisch. Als je de 360 en een digitaal apparaat tegelijk aan wilt sluiten zal je een converter moeten hebben die beide signalen accepteert en vervolgens via 1 hdmi/dvi kabel uitstuurt... Ik ken ze niet en het lijkt me vrij prijzig...
    Het alternatief is vaak de kabels wisselen (of een mooie a/v receiver :D)
    edit: of alles analoog houden, met alle nadelen van dien, en met een component switch werken… Maar ik neem niet aan dat je een mooie tv hebt gekocht om naar veredelde scart te blijven kijken?

    Lijkt me sowieso storend als je maar één apparaat tegelijk op je tv aan kunt sluiten (scart even uitgezonderd) :confused:

    DVI en hdmi zijn hetzelfde digitale signaal dus er hoeft niets omgezet te worden. DVI ingang accepteert analoog en digitaal signaal.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina