1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    jullie snappen het niet :9 Tips en trics is gewoon een ander woord voor advies.
     
  2. Dawson Leery

    Dawson Leery Active Member

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem inmiddels al een half jaar in huis, zou ruilen nog een optie zijn?
    Ik heb hem bij de It's gehaald.
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je zou even in deze thread kunnen rondneuzen :cool:. Staan aardig wat tips in volgens mij :).
     
  4. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, ik heb zoiezo geen advies om een TV z'n pootje te laten geven!
    8) :+
     
  5. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ok, om mijn vragen over pixel plus 2 hd en 3 hd samen te vatten: Philips beweert dat 3 hd mooie kleuren weergeeft en dat ALLEEN de pp3hd tv's hebben. Hebben de pixel plus 2 HD tv's dan geen mooie kleuren ofzo? Want qua design vind ik de pp2hd tv's mooier, en dat telt voor mij ook.
    Ik verdiep me tot nu toe goed in de Philips 32pf9830 ( en een beetje op de 32pf9731D )( Later maar eens in de winkel met oa de samsung le32R71 vergelijken, want die is wat goedkoper). De 32pf9830 heeft trouwens een responstijd van 6 ms, is dit genoeg? Want de 32pf9731D(degene met oa pp3hd) heeft een responstijd van 3 ms..

    En om nog even terug te komen op de hdmi-dvi-i kabels zonder kwaliteits verlies, moet ik me dan oa deze voorstellen?

    http://komplett.nl/k/ki.asp?sku=322179
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2006
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Moet ie wel pixelplus HD hebben, niet de gewone pixelplus want die is alleen voor 'standaard tv';) En zoals je zegt, tis net wat je ervoor over hebt, ambilight is bv ook niet noodzakelijk, maar wel erg cool/mooi:)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit is de beste keus.
    Een andere mogelijkheid is dat je gebruik maakt van een DVI<>HDMI adapter.
    [​IMG]

    Doordat de HDMI poort geen mogelijkheid heeft om de stekker vast te zetten , hierdoor komt er behoorlijk veel krachten op de HDMI-poort te staan.
    Een VGA of DVI kabel kan je bij de meeste tv vast zetten doormiddel van 2 schroefjes.

    Wat Philips wil zeggen is , dat de kleuren bij 3HD beter zijn dan bij 2HD.
    De prijs ligt dan ook veel hoger.

    Het zelfde is met Ambilight of Ambilight Full Surround.
     
  8. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Zo veel hoger is de prijs niet, 150 euro dacht ik. Maja ik zie et wel als het zover is, misschien laat mijn budget de philips dan niet toe, de samsung is ook nog een optie :), we will see..
    (Want het liefst heb ik alles in 1 keer, dus tv, tv meubel, reciever, boxen, hd-decoder, nodige kabels etc..)

    Trouwens, ik lees bij kieskeurig dat het dynamisch contrast van de LE26R71 LE32R71 LE40R71 flikkert als het beeld veranderd ofzo, en als je het uitzet zwart niet zwart is...
    Iemand hier iets anders over te zeggen, lijkt me raar dit probleem, maar je weet maar nooit..
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2006
  9. Pjotrski

    Pjotrski Army of One

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Wilde ik net binnenkort mijn eerste HDtv, moet ik dit artikel weer lezen.

    Goed artikel en ik vrees mee met de schrijver dat de tv markt steeds meer de richting op gaat van de PC markt, met continue ontwikkelen en upgrades.
     
  10. Pjotrski

    Pjotrski Army of One

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    *dubbel*
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2006
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    HDMI 1.3 (Nu in het Nederlands).

    De zeven HDMI oprichters (Hitachi, Ltd., Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. (Panasonic), Royal Philips Electronics, Silicon Image, Inc., Sony Corp., Thomson, Inc. and Toshiba Corp.) ) hebben een grote update laten verschijnen voor de HDMI-standaard, de digitale interface voor hoge resolutie consumenten elektronica. HDMI 1.3 opent de deur naar perfecte levendige kleurweergave en helderheid en zorgt er tevens voor dat dialoog gelijkloopt met de lipbewegingen van acteurs. Sony heeft inmiddels al beloofd de PlayStation 3 met de nieuwe standaard uit te rusten.
    Tot op heden kan een digitaal signaal via een HDMI-aansluiting alleen beelden met 24-bit kleuren doorsturen. Of anders gezegd: via HDMI kunnen er simultaan 'slechts' 16.777.216 kleuren op het scherm staan. Dat lijkt veel, maar eigenlijk is dat te weinig om het menselijke oog in alle omstandigheden te kunnen overtuigen. Bij beelden met veel geleidelijke kleurschakeringen kan nog altijd het zogeheten 'banding'-effect ontstaan.

    Bij de nieuwe HDMI 1.3-standaard kan een beeld een kleurdiepte van 30-bit (1.073.741.824 kleuren) tot 48 bit (281.474.976.710.656 kleuren) hebben. En dat is voldoende om het oog te misleiden. Om dergelijke kleurdieptes mogelijk te maken, moest de HDMI-standaard echter een stuk sneller worden. In de 1.3-versie van de standaard is de bandbreedte opgetrokken van 4,95 naar 10,2 gigabit per seconde door de bussnelheid te verhogen. Bijkomend voordeel is dat HDMI nu raad weet met hogere resolutiebeelden.

    Andere nieuwigheden in de standaard zijn een ingebouwde lip sync, waarbij het audiospoor beter afgestemd wordt op de video, en ondersteuning voor zogenaamde lossless audio, zoals Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio. Voor pc-gebruikers is de nieuwe mini-HDMI-aansluiting goed nieuws, want hierdoor wordt het gemakkelijker om een grafische kaart te bouwen die een HDMI-scherm aanstuurt.

    De meeste nieuwe producten met HDMI 1.3 zullen vermoedelijk pas in januari 2007 op de Consumer Electronic Show (CES) in Las Vegas te zien zijn. Daarbij moet worden gedacht aan HDTV's, HD DVD spelers en hifi apparaten.
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2006
  12. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Wreed, heftig?, dus zijn de tv's in de winkel zijn met dit vergeleken out of date stuff, leuk voor de mensen met een huidige hd-ready tv.. :\. de kleuren zijn idd een groot verschil, naar de cijfers gekeken he..
     
  13. Pjotrski

    Pjotrski Army of One

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die extra kleurdiepte ook echt zichtbaar? ik zie op mijn pc geen verschil tussen 16,24bit.
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Verwacht maar niet dat dat voor de gewone consument snel beschikbaar en betaalbaar is. En een jaar later vinden ze weer iets nieuws uit wat dat weer achterhaald maakt etc etc. zo zal dat door gaan, net zoals je steeds met je pc kan updaten en als je altijd het nieuwste van het nieuwste wil hebben dan kan je om de 6 maand iets nieuws kopen;)
     
  15. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk is de vraag al gesteld, maar goed, bij sommige TV's staat bij Beeldkwaliteit "Digital Crystal Clear" en bij andere TV's dan weer "Pixel Plus". Wat is het verschil en is de één beter dan de andere?
     
  16. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je gaat switchen van hdtv naar normale tv op je xbox360 met dat schakelaartje kan je het verschil dan goed zien op een hdtv ?
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2006
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Doordat de HD-kabel zowel Composiet (Gele video-stekker) en Component heeft zijn de verschillen heel duidelijk te zien.
     
  18. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool dat ga ik dan gelijk uitproberen als ik een hdtv hebt :d
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Doe dit nooit tijdens het gamen want de Xbox360 zal resetten als je de schakelaar omzet.
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Deel 7 is geopend, daarom gaan de deuren hier dicht.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina